1. leht 1-st

Õli on tagasi

Postitatud: N Apr 15, 2010 12:54 pm
Postitas Style
Õhkjuhutuse mootori lemmikõli - 20W-50 - on poes tagasi. Nüüdsest Gulf tootena. Valikus 4- ja 1-liitrised anumad.

Kui kellegil on aga midagi USA toodangu vastu, siis varsti peaks ka teis(t)e tootjate õlisid lisanduma :mrgreen:

Re: Õli on tagasi

Postitatud: E Apr 19, 2010 11:42 pm
Postitas Style
Lisandus klassikaline õli klassikalises pakendis:

Pilt

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:51 am
Postitas Teet
Andres - oskad Sa ka miskit talve sobivat õli soovitada-pakkuda? Vaatan, et pbpoes justkui nn õiged (SAE50 või 20W-50) õlid - need aga ilmselt praeguse miinusega suhtkoht tahkes olekus? :)

Teet,
paari suve jagu Motulit küll omab, aga olles seda väikese miinusega vahetanud ei taha teadagi, milline see kahekordse miinusenumbri puhul välja näeb...

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 11:10 am
Postitas ingmar
siukse külmaga pakun mina, et 20w-50 on liig jah. 10w-40 oleks ilmselt jupp mõistlikum, seda jõaub starter vähemalt ringi vedada. kevadel oleks muidugi soovitav tagasi vahetada... või mida targad arvavad?

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 1:47 pm
Postitas Style
Jah, 10W või 15W oleks praegu sobilikum. Kuid seda tuleks ka soovitavalt mineraalset panna. Need sünt. ja selle baasil tehtud õlid kipuvad õhulistest mootorist lekkima ajada.
Kas tahad konkreetset pakkumist ka? :)

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 3:17 pm
Postitas Teet
ikka tahan - eks ma asja pärast küsin ;)
a kui pole midagi espesjommi, siis mul garaazhiriiulil mõned (eri masinatega kaasa trüginud) mineraalid, millele leiaks ehk ühekordselt rakendust. Riiulipind on hinnas asi :D

Edit: küll ajan ümarat juttu ikka. Las see hind olla. Ei ole vaeva väärt

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 3:56 pm
Postitas ingmar
kurat Teet su jutt ajab mõtisklema, et mis moos üldse minu võiduajamismasina südames ringi käib... kui üldse käib...

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 7:05 pm
Postitas jeff01
ega jah....20w50 mineraalidel on hangumistemperatuur (mil õli üldse ei tööta) kusagil 27-33 miinuskraadi vahel olenevalt tootjast. Tasub seda kindlasti meeles pidada. Põrnika rahvas on täpselt nii jõukas kui peab põrnika ostja Hitleri meelest olema ja kalliste õlide poole ei vaadata.
Tegelikult on nii. et kui on oht et talvelgi rallides mootor oma normaaltemperatuuri saavutab ja sellel jõuga seljas elatakse siis oleks asjalik õli näiteks Gulfi 5w50 mis on tegelikult täissünteetiline kuid valgub ka 30 kraadi juures ja on kuumalt veel paksem kui mineraalne 20w50. Ise müün Tartus samuti Gulfi õlisid ja oma hea viskoossuse/kvaliteedi/hinna suhte tõttu läheb päris hästi Gulf racing 10w60 mida tegelikult selliste külmadega kasutada ei tohikski mujal kui hõredates õhkjahutajates aga näe töötab ka 220+ KW Audi S2 mootoris aastaringselt ja seni veel probleemideta :node:

Huvitav oleks teada ka Tallinna Gulfi hindasid. (Kindlasti mitte konkureerimise pärast vaid niisama sportlikust huvist) Ma lihtsalt kuulsin et tallinnas on letihind madalam kuid edasimüüja ale väiksem. :roll:

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 8:18 pm
Postitas Teet
need sündid sisaldavad ilmselt lisaks määrimist parendavatele lisanditele ka nn puhastusaineid. Kas õhugajahutaja õlisüsteemis on kohti, mis irdunud jura tõttu ummistuda võivad?

Teet,
toob veel täna põrri talvekorterist ära - hommikuks on masin kümmekond kraadi külmem, kui praegu ja ei pruugi käivitustegevus võtme keeramisega piirduda...

Re: Õli on tagasi

Postitatud: R Veebr 18, 2011 8:59 pm
Postitas jeff01
Teet kirjutas:need sündid sisaldavad ilmselt lisaks määrimist parendavatele lisanditele ka nn puhastusaineid. Kas õhugajahutaja õlisüsteemis on kohti, mis irdunud jura tõttu ummistuda võivad?
Kindlasti mitte.

Täissünteetilise õli suurim eelis on ehk polümeeride pikkuses, mis tagab õli parema vastupidavuse ja ealisuse. Ummistuse teema on 100% välistatud. Põrnika mootor on selles osas absurdselt lihtne ja see on tore.

Oma autol kasutan ka 20w50 mineraali kuna sõidan vaid suvel ja sellega on mu mootoril piisav õlisurve (Turbo õlitus vähendab veidi flow-d ja survet originaal pumbaga) Täissünt elaks turbokas lihtsalt 2x pikemalt kui mineraal kuid mul pole vahet sest hooaja jooksul sõidan ehk 100km ja õli vahetan see juures mitu korda :D Õli määrimisomadused ei sõltu sünteesosakeste hulgast vaid lisaainete paketist mida baasõlile eri tootjad eri retsepti järgi lisavad.

Re: Õli on tagasi

Postitatud: E Apr 25, 2011 10:21 pm
Postitas Teet
talveralliks sai mul sisse peaasjalikult GM 10W-40 poolsünt. Liikusin põrriga märkimisväärselt ka (vara-)kevadel: huvitaval kombel ei maitsenud see õli masinale ja püsis ka ehk isegi paremini mootori sees, kui tavapärane Motuli SAE50. Läbisõitu kogunes kusagile pooleteise-kahe Mm auku. Õli juurde ei valanud ning seda vajadust polnud ka õli vahetades. "Normaalne" oleks olnud selle vahemaa puhul liitrike lisada. Huvitav praktika - ma oleks raha pannud pigem sellele, et "vedelamat moosi" enam kulub. Aga ehk pole sooja-kuuma moto puhul jutuksolev poolsünt enam "see vedelam"?

Re: Õli on tagasi

Postitatud: T Apr 26, 2011 8:06 am
Postitas jeff01
Asi polegi vaid viskoossuses vaid leekpunkti temperatuuris.
Mida rohkem mineraalühendeid õlis on seda madalamal temperatuuril ta tavaliselt ära põleb mootoris. (Näiteks silindri seintel)