1964 mach 1
Paljud automudelid on saanud ühel või teisel moel eri-versioone, eelkõige suurendamaks läbimüüki. Pole sellest pahest pääsenud ka Põrnikas. Esimene teadaolev spets Põrnika-versioon sündis Belgias, kohaliku VW maaletooja D'Ieteren abil. Kokku oli planeeritud teha 300 sellist eri-mudelit.
Aluseks oli võetud tavaline 1200 Põrnikas ning see sai täiustatud 1300se Oettinger Okrasa mootoriga. Kuid, VW ametliku surve tagajärjel oli toodetud vaid 29 sellist autot.
Mootoris oli kasutusel eritasakaalustatud väntvõll, Solex 32 PBIC topelt-karburaator, eraldi sisselase igale silindrile, erilised väljalaskeklapid. Sidur oli võetud Transporterilt.
Alusvanker oli täiustatud parendatud amotisaatoritega, ette oli paigaldatud stabilisaatorivarras ja rataste kaldenurga kompensaatorid. Võeti kasutusele 6x15 originaalsed Porsche rattad.
Autot oli saada kahes värvitoonis: Ruby Red (L456) ja Java Green (L518). Keskelt läbi jooksis Beetle'il lai valge triip. Esitiibadele oli paigaldatud tunnusmärk
Salong oli mustast dermantiinist, mustal armatuurlaual pesitsesid 160km/h-ne spidomeeter, tahhomeeter ja õli temperaaturi näidik. Rool oli must, kahe kodaraga, Type 3-lt pärit.
Kas selliseid mudeleid ka originaalseid alles on - ajalugu vaikib...
(refereeritud internetist)
<järgneb >
Põrnikate eri-versioonid läbi aastate
Moderaator: ingmar