Mis õli kasutate teie oma õhkjahutajates?
Moderaator: ingmar
Mis õli kasutate teie oma õhkjahutajates?
ja mis on teie mootori õlisurve ja vanus peale rebuildi?
Hakkas huvitama kuna märkasin kahel põrnikalisel mootoris olevat 20w50 mis pole sinna tegelikult õige õli IMO
Hakkas huvitama kuna märkasin kahel põrnikalisel mootoris olevat 20w50 mis pole sinna tegelikult õige õli IMO
just käisin sama murega paar päeva tagasi falleroonis. Soovitati kas Motul Classic(after 60`s) või siis Raceing seeriaid, kui aga vaadata hinda ja mõelda õli vahtus välpadele siis mul võttis põlvest nõrgaks , eriti arvestades veel seda et mu õli kogus on nüüd tänu ümberehitusele peaaegu poole suurem
Meelis aga lubas selleks ajaks kui autole õli vaja on, leida mulle midagi sobivamat
Meelis aga lubas selleks ajaks kui autole õli vaja on, leida mulle midagi sobivamat
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
BTW CV mootor pole nii nõudlik kõrge viskoossuse suhtes: 10W-40 on sobilik. http://foorum.vw-buss.org/showthread.php?tid=447
PS. Andsin Mäidole asjad kaasa.
PS. Andsin Mäidole asjad kaasa.
või nii, et ikkagi kõrge kuumaviskooslusega õlisid eelistate siiski Ma nagu lugesin, et meie temperatuuridel 5w30 would be good aga kui talvel ei sõida siis käib ka 10w30 ja kui õlsurve jääb liialt madalaks kuumalt siis järgmiseks 0-10w40 ja kui ikka madal siis 5w50 aga siis on mootoril miskit juba viga ilmselt.
Liialt "tihe" õli kuumalt pidi õli enda tempi üles ajama kuna liialt suure õlisurve tõttu surutakse se coolerist mööda liialt kokku pressitud asi kuumeneb tahes tahtmata rohkem ja muresid pidi olema veelgi .....võta sa nüüd kinni.
Kas teie mootoritel on ka külmalt õlisurve madal et 20 jne algusega õlisid kasutate?
USA foorumites on selle kohta tegelikult kümneid ja kümneid lehekülgi arutlusi ja seepärast jäigi silma siin kasutatav 20w50 ja 2 mootorit mida ma siin selle õliga näinud olen lekkisid kui kased kevadel.
Liialt "tihe" õli kuumalt pidi õli enda tempi üles ajama kuna liialt suure õlisurve tõttu surutakse se coolerist mööda liialt kokku pressitud asi kuumeneb tahes tahtmata rohkem ja muresid pidi olema veelgi .....võta sa nüüd kinni.
Kas teie mootoritel on ka külmalt õlisurve madal et 20 jne algusega õlisid kasutate?
USA foorumites on selle kohta tegelikult kümneid ja kümneid lehekülgi arutlusi ja seepärast jäigi silma siin kasutatav 20w50 ja 2 mootorit mida ma siin selle õliga näinud olen lekkisid kui kased kevadel.
The VW engine has a bypass valve (a spring and piston) to control the flow of oil through the passages inside the case. Depending on the year some cases have one valve some have two. One purpose of the valves is to control the flow of oil to the cooler when the oil is cold. When the oil is cold it is thick and has enough pressure or force to open the valve and bypass the cooler thus allowing the oil to warm up to operating temp faster.
What often happens is the owner will install a 30mm, or high pressure, pump and run a xW-40 or xW-50 weight oil. So much pressure is generated that the oil bypasses the cooler the majority (or all) the time. The oil never gets cooled and the motor overheats.
What you want is FLOW. The oil must flow through the bearings, cam and lifters and valvetrain for the system to work properly. High oil pressure is not necessesarily indicative of good oil flow. That is why I recommended a xW-30 weight oil. The bottom line is....10psi for every 1000 RPM. Again, this is assuming your motor is in good condition. If, during the summer, you are not getting 35psi, or more, while cruising down the road at 3500 RPM then go to a xW-40 weight oil to bring your pressure up a little. There have been many, many posts on here from guys running 20W-50 oil and experiencing high oil temps. They listen to the advise, switch to a lower viscosity and the motor runs cooler.
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
mina olen siiani 20w50 kasutanud. seda, et mootorid tilguvad... jah, samas on tavaliseks veaks väga pikki aastaid vanad tihendid. minu ideoloogia õli kasutamisel (stock mootoris) oli see, et tehas on nii ette andnud ja eesti pole teps mitte soe asukoht, kus need autot liiguvad, enamus maid on siiski soojema kliimaga ja ka seal saavad masinad hakkama. herr Rommeli käsu all liikusid nad ju edukalt kõrbeski
-
- paranemislootuseta
- Postitusi: 749
- Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
- Asukoht: Jälgimäe, Saku vald
mul kasutusel omal ajal Indreku propageeritud Motul nn classic-seeriast. Õliteemad, kus ka see koos hinnaga (mille üle ei tohiks nuriseda) toodud:
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=603
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?p=5090
täpsemalt mul nn SAE50, kuna motol pole õlifiltrit. Nagu ma aru saanud, siis 20w50 on nn multiviskoosne ehk siis mõeldud õlifiltriga masinatele. Teisisõnu - lisaks õlitamisele loputab ka ladestunud saasta süsteemist lahti.
praegune teema meenutas mulle, et mul õli otsakoral. Pärisin maaletoojalt (Indrek kahjuks enam sääl ei tööta) - neil õige asi laos täitsa olemas. Niiet lähen vast järgmise nädala alul enda varusid täiendama. Võin ka kaasvõitlejaile paar kanistrikest lunastada - endale ahnitsen niikuinii taas paari aasta varu
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=603
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?p=5090
täpsemalt mul nn SAE50, kuna motol pole õlifiltrit. Nagu ma aru saanud, siis 20w50 on nn multiviskoosne ehk siis mõeldud õlifiltriga masinatele. Teisisõnu - lisaks õlitamisele loputab ka ladestunud saasta süsteemist lahti.
praegune teema meenutas mulle, et mul õli otsakoral. Pärisin maaletoojalt (Indrek kahjuks enam sääl ei tööta) - neil õige asi laos täitsa olemas. Niiet lähen vast järgmise nädala alul enda varusid täiendama. Võin ka kaasvõitlejaile paar kanistrikest lunastada - endale ahnitsen niikuinii taas paari aasta varu
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Ma nagu ei näe multiviskoossuse ja õlifiltri vahel väga otsest seost. Multiviskoossus ei tähenda ju muud, kui et mingite lisanditega on viskoossuse-temperatuuri kõver saadud "lamedamaks", st kuumaga ei lähe nii vedelaks ja külmaga nii paksuks, kui mono-õli. Igati kasulik IMHO. Muidugi on vedelamat õli lihtsam filtrist läbi pressida, mis aga ei tähenda, et filtri puudumisel peaks ainult paksu mono-õli kasutama. See, et kaasaegne õli võib kanalitest vana saasta lahti leotada, on teine teema, mille eest tuleb tänada teisi lisandeid. 50-lõpuga õli on õhkjahutusega mootorile soojal aastaajal iseenesest ok, eks alguse numbrid valib igaüks vastavalt maitsele ja usutunnistusele.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!