Mure mootoriga - jõud kaob ära

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
tann
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: E Juun 08, 2009 11:30 am

Mure mootoriga - jõud kaob ära

Postitus Postitas tann »

Tegemist seisnud autoga umbes aasta. Mootoriks 2.0, kahe karbussiga. Mootor ei taha korralikult töötada. Külmast peast läheb käima korralikult, sõidab umbes 2-3km
ning siis hakkab järsku jõud ära kaduma, kuni üldse enam ei liigu ning sureb välja.
Oodates umbes 10min läheb ilusti käima ning saab sõita jälle 2-3km kuni jõud ära kaob.

Kahtlustasime probleemi bensiinipumbas, et ei saa piisavalt kütust peale. Võtsime kütusepumba maha kontrollisime üle, pealtvaadates oli kõik korras. Pikema uurimise peale oli üks klapp kinni, mis sai kohe korda tehtud ja pump lõi peale seda palju hooksamalt. Tundus nagu porbleem oleks lahendatud ning panime pumba peale tagasi. Kuid ikka sama jama,
endiselt kaob jõud ära.
Ning veel selline imelik asi, peale jõu ära kadumist, võttes kohe bensiinivooliku karbussiküljest lahti, et vaadata kas bensiin läheb peale, tuleb seal bensiini hooti või ei tule üldse teatud aeg ehk natuke tuleb siis on mingi 5sek vahet tuleb veel natuke.

Lühidalt:
Mootoriks 2.0, kahe karbussiga. Külmana käivitub ilusti, peale 2-3 km sõites kaob mootoril jõud, 10min pärast läheb jälle
ilusti käima ja saab sama palju sõita
Mida tehtud?
Bensiinipump üle vaadatud kontrollitud, nagu oleks ilusti löönud ja korras.


Milles võisk probleem olla, mida järgmisena kontrollida. Äkki ikka bensiinipump ei tee korralikult tööd?

Ettetänades

Tanel
TTÜ tudengibuss
http://tudengibuss.kultuuriklubi.ee
Viimati muutis tann, E Juun 08, 2009 12:19 pm, muudetud 1 kord kokku.
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

mida õli temperatuur näitab?
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Mure mootoriga - jõud kaob ära

Postitus Postitas Teet »

tann kirjutas:Milles võisk probleem olla, mida järgmisena kontrollida. Äkki ikka bensiinipump ei tee korralikult tööd?
kui karbussi ujukikamber on poolenisti kütust täis, on pump ok.

kas tooreklapp liigub normaalselt? Kas "jõu ärakadumine" tähendab vahelejätmisi? Kas jõud on kadunud ka kõrgetel pööretel?
sooja mootori puhul tekkivad anomaaliad võivad süütesüsteemist tuleneda - süütepool-küünlajuhtmed-küünlad omavad metallist osi ning metallide juhtivus väheneb temperatuuri tõustes: kui süüde on hädine, võib see sooja motoga (kui ka segu lahjem) suht olematuks jääda ning mootor hakkab vahele jätma.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
tann
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: E Juun 08, 2009 11:30 am

Postitus Postitas tann »

Unustasin enne mainida, et mootoriks on 2.0 kahe karbussiga.
Kui jõud raugeb, hakkab mootor vahele jätma ning kohati vb ka plärtsuma. Ka kõrgetel pööretel on jõud kadunud. Vajuta gaasi palju tahad ei lähe enam. Alguses on uimane ning siis sureb üldse välja.
Kasutaja avatar
draivar
vaikne tüüp
vaikne tüüp
Postitusi: 8
Liitunud: E Juun 08, 2009 11:52 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas draivar »

Olen selle bussiga seotud, millest Tann kirjutas.

Kas selline kahtlus on veenev, et kuna bensupump ehk ei ole ideaalses korras (klapid ei sulgu täielikult), siis seisva mootori korral tuleb paagist mingi ports bentsu, mis voolab bensupumbast läbi n.ö. "mootorisse valmis" - ehk seda korras pumbaga ei oleks? Ja seetõttu käivitamine näebki välja nii nagu Tanel kirjutas: käima läheb naksti ja peale paari kilomeetrit on jõudnud bensupumb sinna kohta, kus paagist enam uut bentsu piisavalt ei jõua peale imeda. Peale mõneminutilist seismist on bensiin ise voolanud jälle läbi bensupumba mootorile ette valmis ja mootor käivitub jälle hästi...

Öösel mõtlesin selle stsenaariumi :)
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: Mure mootoriga - jõud kaob ära

Postitus Postitas Indrek »

tann kirjutas:Mida tehtud?
Bensiinipump üle vaadatud kontrollitud, nagu oleks ilusti löönud ja korras.


Milles võisk probleem olla, mida järgmisena kontrollida. Äkki ikka bensiinipump ei tee korralikult tööd?

Ettetänades

Tanel
TTÜ tudengibuss
http://tudengibuss.kultuuriklubi.ee
Kuidas kontrollitud? Kui pump on peal siis starterit ringi ajades paiskub karpadesse minevast voolikust ikka ohtralt paugumahla?

Kaks asja, mis mulle meelde tulevad:
1. pumpa liigutav tõukurpulk on vahel liiga lühikeseks kulunud ja sellega on pumba tootlikus oluliselt vähenenud.
2. paagis on mingi liikuv sodi, mis igakord imetakse võtutorule ette ja mootori seiskamisel ujub vaikselt võtutoru otsa eest ära.

Mul on mõlemad variandid läbi põetud.
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
draivar
vaikne tüüp
vaikne tüüp
Postitusi: 8
Liitunud: E Juun 08, 2009 11:52 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas draivar »

Kirjutan nüüd, mis sellest loost sai.
Probleemiks oli, et bensupaagis oli praht, mis jäi bensupaagist väljatuleva augu ette. Jah - prahiks oli needipea. Neet, millega needitakse midagi... Selline veider praht siis.
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Täiendan pisut eelkõnelejat: kuna enamus meie põrnikalistest on vanusest võrreldavad meie endiga ning kütusepaagid on enamusti algupäraselt peal, siis seal võib elada ka miskit muud, peale nnedipea. Olen ise näinud bensupaagis (mitte küll põrnikalisel) autol 80'-st vetikaid. Päris pikad rohelised "karvad", mis bensupumba tööle hakkamisel ummistasid kütusetoru. Minu loogika ütleb, et vetikas ei saa elada bensu sees, aga roheline ollus ta oli. Bioloog ma ei ole, seega tuvastada, kas tegemist elus "ainega" või mitte, polnud võimalik, ega ka plaanis.
Vasta