Plokikaane tihendid & silindir ja ploki vahelised tihend

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Plokikaane tihendid & silindir ja ploki vahelised tihend

Postitus Postitas jeff01 »

Kas type1 õhkjahutajale toodetakse kaplokikaane tihendeid?
Ühest kaanest leidsin miski pabertihendi ja teisest kaanest leidsin silikooni :D Silikoon näib justkui kõige mõttetum materjal seal vahel. Summuti pasta äkki parem? :D Kui ma ei eksi siis uute osade puhul tihendeid ei kasutata? aga oma mootoril peaksin sinna miskit ikka panema kuna nii silindrid kui ka plokikaaned on vanad ja eri mootoriteltki. Kas paksust fooliumist lõigata on vale ?

Mis tihendeid kasutatakse silindrite all ? Pole tihendeid leidnud aga ainus mootor mille ise laiali võtsin sisaldas spacereid mis silindreid kõrgemal hoiavad. :roll: kas need toimivad ka tihendina ja lisatihendamist ei vaja? Kas need on kõigil mootoritel? kui ma ei eksi siis seal vaid kerge karterituul ja õli :roll: kas need spacerid võib ära jätta? Mis tihendeid siis peaks kasutama? (Loomulikult tõuseb surveaste aga minuarust on isegi originaal surveaste liiga madal tänapäeva bensiinide kasutaiseks kas siis ülelaetuna või mitte :roll:

Lugupidamisega, Joosep
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Lühike vastus on et ei, type1 mootoril pole kaante ja silindrite vahele tihendit ette nähtud. Kui kaaned on vanad ja liitepinnad väsinud, siis need freesitakse üle. Tõsi, enamvähem analoogse konstruktsiooniga type4 mootoril käivad seal küll tihendid, mis on tehtud kahekorra kokkuvaltsitud trasplekist. Omal vastutusel võib ju sinna midagi toppida ja pärast teistele ka kogemusi jagada.
Hülsside ja ploki vahel käivad papist tihendid, mis peaksid igas tihendikomplektis kaasas olema.
Surveaste ei ole originaalis liiga madal. Põhjuseks pole siin mitte bensiin, vaid mootori (eelkõige silindripeade) suutlikkus jääksoojusest vabaneda. Need kaaned projekteeriti algselt 1,3 mootorile ja 1,6 omal jäi konstruktsioon (sh jahutusribide pind) samaks, nii et võimsust ei saanud ka väga palju suurendada. Lugesin kuskilt, et kui tavaline 1,6 mootor töötab üle 5 min täisvõimsusel, siis juba tõuseb kaante temperatuur liiga kõrgele (alumiinium muutub hapraks = praod põlemiskambris). Tavaliselt polegi vaja täisgaasiga kuigi pikalt kütta, aga eks siin ole ka natuke mõtteainet turboülelaadimise teemal.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Tänud põhjapaneva vastuse eest. Turbotatud tavaautodel on kaanetihend justkui sulavkaitse mis päästab mootori kui seadistaja on asjaga mööda pannud. Type1 mootor kestab siis paremini möödapanekuid kuna tulemuseks pole mitte sulanud kaanetihend vaid kolvid :lol: Ei olegi plaan pikalt järjest seljas elada. Olen rohkem 400m vend olgugi et dragiautot temast veel ei tule :D
Vasta