salong soojaks!

õpetused, nipid, kogemused, küsimused, vastused, probleemid, lahendused

kõik, mis pole konkreetselt mudeli kohta käivad teemad

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

salong soojaks!

Postitus Postitas saar »

Siin on olnud mitmeid kordi küsimusi, et kuidas soojendust saada... õhkjahutusel pole ju seda vedelikku, millega salongi soojendada.

Ja sai juhuslikult täna käidud Tartus toimuval automessil ja seal firma:
www.soeauto.ee.

Ja seina peal oli üks komplekt ka väljas.

Siia ka mingi näidisnimekiri aparaatidest.
Nagu näha, eksisteerivad ka diiselkütusega.

Kuna mul enda bussil on analoogiline seade (originaali laadne) imekombel küljes ja idee poolest ka töötab, siis tundsin selle ära ja küsisin hinda... 17000 krooni.

Täpselt ma ei mäleta, et milline konkreetne isend seal väljas oli, aga ilmselt saab ka mõne odavama ja väiksemagagi olemise soojemaks.

Igatahes on need asjad Eestis täitsa saadaval.
maru rahulik!
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas Brick »

Kas sapika bensiiniahi mingilgi määral õigustaks end bussi peal, või sobib see siiski pigem paadiankruks?
Palju tal üldse võimsust on?
Kasutaja avatar
bill
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 606
Liitunud: N Veebr 05, 2004 6:46 pm
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas bill »

Brick kirjutas:Kas sapika bensiiniahi mingilgi määral õigustaks end bussi peal, või sobib see siiski pigem paadiankruks?
Palju tal üldse võimsust on?
Kindlasti sobib paadiankruks! Mäletan veneajast küll kuda need sapikad selle soojendusega maha põletati. :mrgreen:
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas hullmaks »

need mehed on tõenäoliselt juba manalamehed kes teadsid, aga seda olen kuulnud, et kui hoidsid ise asja korras siis sai sooja küll ja jäi ka auto alles. tõenäoliselt voolikutel silm peal hoida ja aegajalt tahm välja rookida siis peaks töötama . mul üks seisab garaazis ja ootab , pumpa ainultr ei ole.
knob
teadja-inime
teadja-inime
Postitusi: 37
Liitunud: R Juul 15, 2011 6:38 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas knob »

Venelaste ahi muide on kopeeritud Eberspächeri VW/Porsche variandist. Nii vanem ??? ahi kui uuem 968 versioon ja analoogiline ????-015 (kasutati ???? peal) õigustavad end vägagi, eriti siis kui kasutada kütteks majapidamisgaasi (propaani). Gaasiga kasutamine teeb ahju märksa töökindlamaks, käivitamise ja temperatuuri reguleerimise lihtsamaks. Sobitasin ????-015 ahju oma elektripõrnika projektile, toimetab igati kiidetavalt. Üks pilt salongist ka. Kui kedagi tõsiselt huvitab, kuidas seda täpsemalt teha, siis võin paisata pikema kirjutise.
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas Brick »

knob kirjutas:võin paisata pikema kirjutise.
Vihje blogile... ;)
ps. tsinki võiks küsida jah paadipoodidest ja nt Ticronikust
knob
teadja-inime
teadja-inime
Postitusi: 37
Liitunud: R Juul 15, 2011 6:38 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas knob »

Just nimelt, väike jutustus kütteseadme olemusest.

Kuna seal ei ole süüteküünla olemust eriti täpselt lahti seletatud (aga küünal ON kriitilise tähtsusega!), siis siin:
Süüteküünlast: parima tulemuse on andnud pika keermega NGK LZKAR7A. Selle analoog on Champion REA6MC. Need küünlad ulatuvad hästi ahju põlemiskambrisse, kuigi standardkujul on ka nendega tahmumise probleeme, sest ahju koldes süüteküünal asub võrdlemisi jahedas tsoonis ega soojene isepuhastumise temperatuurini. Lühikese keermega küünlad tahmuvad seevastu väga kiirelt, paari käivitamisega. Sestap sai süüteküünalt modifitseeritud tahmumise probleemi vastu. Modifitseeritud süüteküünal töötab kindlalt. Pilt räägib rohkem kui 1000 sõna:
Süüteküünla sädevahemik originaalkujul.
Eemaldame külgelektroodi, näha on tahma, mis sinna on kogunenud. Tahm on voolu juhtiv aine ja kui tekib sild küünla elektroodide vahele, siis sädet ei teki, vool šunteerub mööda tahma.
Treime maha mutrivõtme jaoks mõeldud kuuskandi. Sobilik diameeter on Ø13..14 mm. Kui treimisvõimalus puudub, võib seda teha käia või viili abil.
Treime maha keermestatud osa keskelektroodi ümbert. Paras mahavõetav osa on 4...5 mm. Treimisvõimaluse puududes võib seda teha ka relaka või rauasaega. Ettevaatlikult, keskelektroodi keraamiline isolaator võiks terveks jääda.
Süüteküünal modifitseerimise vahefaasis.
Keskelektrood.
Otsime paar seibi. Terasseib on mõõtudega Ø12x19...20 ja vaskseib välismõõduga Ø19..20 mm. Seibid on vajalikud süüteküünla tihendamiseks.
Asetame seibid süüteküünlale, järjekorras nagu fotol on näidatud. Alles jääb ka süüteküünla originaal tihendusseib.
Ahju originaal hõõgküünal näeb välja selline. Pildil olev isend tarvitab 15A voolu 4V juures. See on üks peamine põhjus, miks kogu seda sädesüüdet teha.
Eemaldame hõõgküünlalt roostevabast plekist toruja katte. Muudame selle diameetrit väiksemaks, nii et välisdiameeter on Ø12 ringis. Selleks tuleb lõigata õmbluse kohalt väike riba metalli maha. Keevitame tekkinud torukese mõne punktiga kokku.
Keevitame tekitatud torukese süüteküünla otsa. Toruke on vajalik, et tekitada keskelektroodile vari koguneva tahma eest. Tahm koguneb nüüd torukese välispinnale, kust see lendub peagi ega lühista sädeelektroode. Torukest võib teha ka terasest, algse hõõgküünla kaitsetoruke juhtus lihtsalt olema käepärast ja roostevabast materjalist. Muu toruke tuleb sobivalt pilutada või perforeerida, et süüdatav gaas pääseks süüteküünla elektroodide juurde. Liiga hõredaks ei tohiks torukest teha, siis see ei varja küünla elektroode tahma eest piisavalt.
Külgelektroodiks kujuneb nüüd torukese pind. Tuleb silmas pidada, et sädevahemik ei saaks liiga suur, muidu säde ei löö üle.
Vajame ka algse hõõgküünla kinnitusmuhvi. See modifitseerimist ei vaja.
Muhv käib süüteküünla isolaatoriosa peale ja peab istuma parajalt maha treitud/käiatud/viilitud kuuskandi kohale.
Süüteküünla katsetamiseks ühendame selle piibuga. Ei tohiks unustada küünla korpust ühendada süütepooli/ahju korpusega.
Anname süüdet!
Selline plasmalaadne säde süütab gaasi kindlasti. Külgtoruga kaitstud sädevahemikuga süüteküünal vajab üsna harva puhastamist.
Paigaldame süüteküünla algse hõõgküünla muhvi abil. Muhvi pingutamisega ei maksa liialdada.
Piip peale ja valmis on. Kasutatav küünlapiip peab olema 0-oomise takistusega, sest mõlemal eelmainitul süüteküünlal on raadiohäirete summutustakisti juba sisse ehitatud. Kaks raadiohäirete summutustakistit jadamisi tõstaks küünla läbilöögipinge nii kõrgeks, et tõenäoline oleks läbilöök süütepoolis. See ei ole tervislik.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas Teet »

teemasse:
Eberspächer BN2 (sai ehk õige kiri) tarbeks passis überkenasti selline küünal:
http://exist.ru/images/getimg.aspx?flag ... d=59503143" onclick="window.open(this.href);return false;
...aga hinnanumber oli mulle kui pea 2a tagasi vaid vabalthingavate ooplite olematute hindadega harjunule pisut huvitav - veerandsada praegu kehtivat raha. Anoh - asi ju suht nishitoode ja sellised asjad on kallimad. Iga päev ei osta, niiet maksku, mis maksab :)

teemast välja: knobil on ülivõrdeid (põhjendamatult) kõrvale jättes sigauhke ja unikaalne põrnikas. Eelmise posti esimest linki klikkides ei saa kohe kuidagi enam uut brauseriakent kinni lajatada...
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas Brick »

Kui tihti süütamisel sädet tehakse?
Kas mootorratta väike süütepool poleks esteetilisem selle vana kolaka venelase asemel?

Selle termostaadiga saaks teha vaesemehe kliimaseadme, kui panna soojenduse mootorit juhtima :)
knob
teadja-inime
teadja-inime
Postitusi: 37
Liitunud: R Juul 15, 2011 6:38 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: salong soojaks!

Postitus Postitas knob »

Brick kirjutas:Kui tihti süütamisel sädet tehakse?
Sagedus 1-2 pulssi sekundis on sädesüütele piisav. Siis on voolukulu ka piisavalt väike. Turvalisuse mõttes peab sädesüüde toimima kogu aeg, kui kütuse pealevool on avatud, olgu selleks siis gaas või vedelkütus.
Ahju originaal hõõgküünla kasutamisel ongi peamine probleem selle suur voolutarve, 60W. Kui kasutada veel vanamoodsat eeltakistiga hõõgküünla toitmise varianti, siis on voolukulu kokku 200W ringis. Seda on liiga palju, et teha sagedast ahju sisse-välja lülitamist, tekib aku laetuse probleeme.
Kas mootorratta väike süütepool poleks esteetilisem selle vana kolaka venelase asemel?
Kõik variandid on võimalikud, vastava süütekommutaatori olemasolul. Võib muidugi rakendada näiteks ka mõne rolleri kombineeritud CDI+süütepooli, millele koostada sobilik impulsigeneraator. Keegi olla süütepooli impulsigeneraatori kombineerinud isegi suunatule releest. Variante on mitmeid.
Koostasin süüteimpulsside generaatori ise, lihtsa ja kokkusobiva olemasoleva kontaktsüüte pooliga. Tänapäeva mootorratastel ei kasutata kontaktsüüdet ja väikese sobiliku süütepooli leidmine võib olla raskendatud.
Selle termostaadiga saaks teha vaesemehe kliimaseadme, kui panna soojenduse mootorit juhtima :)
Vaese mehe kliimaseadmena see termoregulaator Põrnika peal toimibki - kütab, kuni tuba soe, siis lülitab ahju välja. Reaalselt püsib kütmisel temperatuur +/-1,5?C täpsusega, ahju kustumise järgse järelsoojuse ja uuesti käivitamise ülessoojenemise viivituse tõttu. Vedelkütusega kasutades võib termostaadi panna lülitama ahju karburaatori solenoidklappi.
Viidatud termoregulaator olla algselt mõeldud akvaariumi temperatuuri reguleerimiseks, aga 12V toite võimalus ja pisikesed mõõdud teevad selle ideaalseks ka autol kasutamiseks. Põrnikal mahub seade täpselt tuhatoosi korpuse sisse. Ei maksa ka palju.
Olla kasutatud ka ümber tehtud põrandakütte termostaate.
Vasta