Küsimus kolleegiumile...?
Moderaator: ingmar
Küsimus kolleegiumile...?
Kui on mootorile paigaldatud sport nukkvõll,siis kuidas saada teada kuipikad peavad olema tõukur vardad?
uhh... raske sõnadega seletada, nii et üheselt aru saaks. Paberi peal oleks lihtsam. Ise pole tegelikult teinud ka.
Aga idee järgi tuleb leida asend, kus nukk on täpselt poole tõusu peal. Siis peab nookur olema 'horisontaalasendis' (põrra mootori puhul siis vertikaalasendis), st nookuri mõlemat toetuspunkti läbiv sirge peaks olema silidri teljega täisnurga all.
Iseasi, kuidas seda mõõta. Ehk piisab sellest, kui saada nad klapikambri kaane liitetasapinnast ühekaugusele.
Vaja on vist aretada muudetava pikkusega tõukurivarras ja mingi ajutine klapivedru, mis on päris vedrust nõrgem.
Võimalik, et protseduuri käigus tuleb ka nookurivõlli vaheseibide abil kõrgemale tõsta.
Ja tegelikult on veel teinegi kriteerium, mille järgi klapiajami geomeetriat paika aetakse - nuki poole tõusu asendis peab reguleerkruvi kokkupuutepunkt klapivarre otsa pinnal olema õiges kohas (tsentrist natuke väljas, aga keskjoonel)
Aga idee järgi tuleb leida asend, kus nukk on täpselt poole tõusu peal. Siis peab nookur olema 'horisontaalasendis' (põrra mootori puhul siis vertikaalasendis), st nookuri mõlemat toetuspunkti läbiv sirge peaks olema silidri teljega täisnurga all.
Iseasi, kuidas seda mõõta. Ehk piisab sellest, kui saada nad klapikambri kaane liitetasapinnast ühekaugusele.
Vaja on vist aretada muudetava pikkusega tõukurivarras ja mingi ajutine klapivedru, mis on päris vedrust nõrgem.
Võimalik, et protseduuri käigus tuleb ka nookurivõlli vaheseibide abil kõrgemale tõsta.
Ja tegelikult on veel teinegi kriteerium, mille järgi klapiajami geomeetriat paika aetakse - nuki poole tõusu asendis peab reguleerkruvi kokkupuutepunkt klapivarre otsa pinnal olema õiges kohas (tsentrist natuke väljas, aga keskjoonel)
Tõeline auto sõidab ilma veeta!