1. leht 2-st

vana värvi eemeldamine

Postitatud: P Jaan 04, 2009 1:33 pm
Postitas ingmar
hei,

mõtlesin siis tekitada pealkirjalise teema. ehk et kuidas on kõige parem/otstarbekam/mõnusam/lihtsam/odavam kerelt vana värvi eemaldada. kogemused, kuuldused, nõuanded?

panen kirja omad kuuldused ja mõtted

* keemia. värvieemaldi "keedab" värvi üles ja lihtsalt lükkad näiteks pahtlilabidaga maha. ajab haisu, hiljem võib auto värvimisel värvi "üles keeta". olen kuulnud ka varianti, et korralik pesu ei aita alati. milliseid keemiaid keegi on kasutanud (tootja, mark, kust poest saada, millised on paremad)
* kuumapuhur. ei pruugi kõike võtta, aegakulutav, võib plekki kuumutades seda kõverdada. ilmselt ka haiseb nati
* relakas/drell. ehk siis mingi tööriista otsa pandav asi. abrassiivketas pidi hea olema, lamell võtab juba metalli ka kaasa. traatharjad?
* prits. liiva, klaaskuuli jne. tartu ümbruses tean ainult liiva omi. painutab tugevalt metalli, saab kasutada ainult tugevates kohtades (liitekohad, talad jne). võtab VÄGA puhtaks. klaaskuulide kohta mul teave puudub
* veel mingid meetodid? pane kirja!

ja millised on head vana pahtli mahavõtjad?

tahan ise targemaks saada teiste kogemusest ja ehk on veel kellelgi kasu sellest teemast

Postitatud: P Jaan 04, 2009 6:48 pm
Postitas jeff01
Paistad ise juba kõige plusse ja miinuseid teadvat :D
Kasutasin suht hiljuti esmakordselt umbes sellist ketast: http://www.ladu24.ee/img/products/PIC63.jpg
ja olin meeldivalt üllatunud tema effektis.....eemaldab värvi ja pahtlit ilma plekki kulutamata ja kuumutamata. Miinuseks on see et kulub suht kiiresti ja on kallis kah. (~150.- letihinnaga vist) Trelli otsa käiv variant on odavam aga veidi kehvem kasutada http://www.ladu24.ee/img/products/PIC57.jpg

Olen kasutanud kunagi mingit keemiat velgede puhul. (1 liitrises pakendis ja ostsin ehituse ABC-st Plussidena tooks välja selle et keerulise kujuga raskesti liigipääsetavaid kohti hea puhastada ja miinusena selle, et eemaldab pmt ühe värvi või lakikikihi korraga ja et veljed korralikult puhtaks saada pidin 3x selle plöga maha lükkama ja uue peale kandma. Seda, et pärast krunti peale ei võtaks ei täheldanud küll kusagil.

Postitatud: P Jaan 04, 2009 6:53 pm
Postitas ingmar
see viimane miinus on minu kõrvadele suur pluss :) siiani olen kuulnud peamiselt keemiast, mis võtab kohe plekini välja ja otsisin just sellist, mis võtaks ühe kihi korraga. eesmärk? N värvikihi alt auto originaalvärvi kätte saamine (eeldusel, et see ikka alles on)

Postitatud: P Jaan 04, 2009 6:56 pm
Postitas jeff01
Kardan et selleks see ei kõlba, kardan et kui plekini puhtaks ei tee siis võib muidugi see juhtuda et tuleb koos uue värviga kõik maha. Ei usu, et keegi originaalvärvi peale on värvinud ilma alumist matistamata ja alumine värv nö veel väärtust omab.

Postitatud: P Jaan 04, 2009 7:08 pm
Postitas ingmar
eesmärk polegi saada säravat värvi, jääb selline pool rotikas, läikivate vanade valuvelgedega kui rusikas silmaauku. kulunud ja tuhm vana värv. kui ma ei eksi, on välismaal sellise stiili terminiks "bondo"

Postitatud: P Jaan 04, 2009 10:16 pm
Postitas dexter
See värvieemaldi asi on nii ja naa, oleneb tootest, sellest mis mina rääkisin(kahjuks nime ei mäleta valge purk ja sinine silt) oli küll jube :S ei soovita, keetis ikka mitu korda. Aga eks neid ole kah mitmeid, milline neist kõige parem ei oska öelda, kogemust vähe.

ise kasutasin enda põrra lihvimiseks siis koonus traat harja, töö küll tolmune, kuid ei kahjustanud metalli mingil määral.
ehk siis selline http://www.ladu24.ee/img/products/PIC79.jpg
tegi samuti kõiksugu praod ja vahed puhtaks.

liivapritsi ma tõesti ei soovita kaa, esiteks samadel põhjustel mis saingi juba mainisid, teiseks ka see et ta põhjustab metalli pinda ja teeb ta eriti korrosiooni vastuvõtlikuks, teeb pinna nö eriti karedaks.
Kuulprits, see natuke teine asi, sain endale töökotta kah suurema pritsi ja ka sellega pidi saama nii klaaskuulidega pritsida, kuid pole kahjuks veel proovi teinud. Teooria järgi ei tohiks kuuliprits metalli nii kahjustada. kuid kuulid jällegi küllaltki kallid ja ma ei tea kas need ka korduvkasutatavad( liiv pole näiteks teisel kasutamisel enam nii effektiivne, kolmandal juba kasutu)

See ketas mida Jeff soovitas on ka hea, kasutan keretöödel rooste eemaldamiseks samasugusest materjalist ketast. aga mitte rellaka otsa käivat vaid sellist mis käib drelli otsa. kestab natuke kauem kuna pöörded väiksemad, aga lihvimis pind on väiksem, seega kulub rohkem aega. Aga hind oli ka odavam nats, ostsin tartust vasara tänava Garaasi Poest.

Postitatud: P Jaan 04, 2009 11:02 pm
Postitas jossu
dexter kirjutas:...
liivapritsi ma tõesti ei soovita kaa, esiteks samadel põhjustel mis saingi juba mainisid, teiseks ka see et ta põhjustab metalli pinda ja teeb ta eriti korrosiooni vastuvõtlikuks, teeb pinna nö eriti karedaks...
Sellevastu aitab ju pritsitud pinna traatharjaga üle käimine, relaka otsas muidugi...

Postitatud: P Jaan 04, 2009 11:07 pm
Postitas jeff01
Proovi nitrolahustiga, äkki on miski põrandavärviga värvitud :D
Kõige abrasiivsem poleerimispasta ja poleerimis rellakas :D

Postitatud: E Jaan 05, 2009 12:12 am
Postitas Tuul
Ma olen ka selle koonusharja poolt ja selline mis käib relaka otsa, tootlikus suurem ja mugavam kasutada. Relakal peaks olema pöörete regulaator.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 1:50 am
Postitas dexter
jeff01 kirjutas: Kõige abrasiivsem poleerimispasta ja poleerimis rellakas :D
vot seda tahax ma naha :lol:

aga kui liivaprits niigi kulutab metalli tohutult,siis mis sealt parast lihvimist veel alles jaab?

minu arvates voik liivaprits jääda siiski paksema matalli kui pleki jaoks.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 11:09 am
Postitas mart154
ingmar kirjutas:see viimane miinus on minu kõrvadele suur pluss :) siiani olen kuulnud peamiselt keemiast, mis võtab kohe plekini välja ja otsisin just sellist, mis võtaks ühe kihi korraga. eesmärk? N värvikihi alt auto originaalvärvi kätte saamine (eeldusel, et see ikka alles on)

See meetod teeb kindlasti alumise kihi kah pehmeks.

Ise astusin sellega orki ükskord.

Pärast asud ikkagi traatharjaga kallale.
Sest alumisevärvikihi saab näiteks KÜÜNTEGA maha kiskuda.

Soovitan sedasama ketast, mida Jeff teema 2. postis näitas.
Järab mõnuga läbi nii pahtlist kui ka värvist.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 11:41 am
Postitas tiblu
Kogu kerega on vast raske teha, aga juppidelt värvi eemaldamisel on hea lahendus "lahustiehmatus". Võtad jupi, pistad kaltsu sisse, kallad lahustiga üle ja keerad kilesse. Hommikul võtad kile ära ja lükkad kaltsuga värvi maha. Tehtud!

Postitatud: E Jaan 05, 2009 2:08 pm
Postitas ingmar
siiski leian mina liivapritsil auto juures kasulikust - põhi. ok, põrral pole hullu, seal ju peaaegu sile pind. aga proovi sa bussil traadiga kõike puhtaks saada - ei pääse ligi kõikjale talade taha. prits teeb seal parema töö. aga jah - AINULT põhjast

Postitatud: E Jaan 05, 2009 2:40 pm
Postitas dexter
see "lahustiehmatus"' voib toimida küll, kuid siin peab ka ettevaatk olema. nimelt kui see lahusti ei võta värvi täitsa maha,vaid jätab selle nö nätseks,et käsitsi maha ei tule, aga mehhaaniliselt eemaldades tõmbab lihvketta täis ja sellega kasvab tohutult materjali kulu. soovitaks ennem väikse detaili peal prooovida. nii tegelikult iga keemiaga.

ma ei öelnudki et liivaprits kasutu oleks.
aga muidugi on liivaprits suht asendamatu nurkades, seal reeglina ka plekk tugevam,kuna toetuspind suurem,kuid peaks ka jälgima kuii suure survega pritsitakse,pritsil ja pritsil on vahe sees. samuti ka pritsijal.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 11:53 pm
Postitas Mart ja auto
Vesipesu on väga tõhus, suure surve all (1500 bar) veejuga eemaldab tõhusalt värvi ja mastiksi.