100 Rumalat küsimust mootori kohta

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

100 Rumalat küsimust mootori kohta

Postitus Postitas jeff01 »

Ei saanud tänagi oma kingitusest eemal olla ja võtsin selle lahti :D Lisaks eile eemaldatule demonteerisin tasakesi bensupumba ja jagaja ja keerasin mootorit uuesti (seekord sain täpselt aru kus se susin kostab - mootoriplokist seest) ....See üllatus ei lasknud mul asja nii jätta ja võtsin plokikaaned maha - 1 silinder oli õli täis (Eile küll keerutasin veidi laual teda aga ei uskunud, et paks õli nii silindrisse võib pääseda) Seejärel eemaldasin hülsid ja uurisin veidi laiali võetud detaile.

Plokikaaned : vist oli igas põlemiskambris 1 mõra klapipesast küünla keermeni. 1 küünla keere on omadega läbi. Vajavad kindlasti korralikku puhastust ja klappide sooveldamist.

Hülsid esialgu tundusid OK kuni leidsin ühest mõra (kaane poolses servas poole sentimeetri pikkune läbiv mõra)

Kolvid/rõngad oleks justkui kasutatavad (Millegi pärast olid rõngastel luku kohad karteri suunas ja peaaegu kattuvad.....ei tea kas kokku panija viga või on nad ise end nii keeranud)

Eriti fucking tore on see, et koodi järgi 1,3ne 32kw mootorist sai silindreid mõõtes 25kw-ne 1,2 liitrine mootor :D
EDIT: Kui ma nüüd eri lehtedelt õigesti aru sain siis nii 1,2 kui ka 1,3 on mõlemad 77mm kolbidega (Sel juhul peab vända käik erinev olema) ja minu oma võib siiski olla 1,3L ?

Kas silindrite alused seibid on kõigil mootoritel originaalis olemas ja tihendi mõttega või on need optionina surveastme madaldamiseks ?

Kas mõrad plokikaanes on kuidagi ka kahjulikud või on se paratamatus mis käimist ei mõjuta?

kas lühikeste küünalde keermetega plokikaaned on mingid nõrga mootori tunnus või kuhu maani neid kasutatigi?

Kas se väike mõra ühes silindris laseb liialt vurtsu välja? :D

Mis on ettenähtud uue mootori ja viimseni kulunud mootori tolerantsid?

Kas kaaned sobivad ka suurematele silindritele või peab neid selle tarbeks freesima või ei sobi nad kohe üldse? EDIT: Kui ma ei eksi siis kuni 88mm silindi/kolvi komplektideni sobib kõik 1:1 üle selle on vaja freesida nii kaasi kui ka plokki...right?


(Deem, ei tulnudki meelde mis veel kõik küsida tahtsin aga eks lisan hiljem)
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Päevinäinud kaantes kipuvad jah praod olema. Klapipesade vaheline pragu pole väga ohtlik, küll aga klapipesa ja küünlaava vaheline pragu. Oht seisneb selles, et küünlad hakkavad mingil hetkel välja lendama (üks ongi vist juba lennanud). Ava saab küll üle keermestada ja panna sinna spetsiaalse vahetüki, aga pole mingit garantiid, et sama küünal ei võiks hiljem jälle koos vahetükiga välja lennata. Loterii. Väga tõenäoliselt on ka väljalaskeklappide juhikud õhtal.
Kolbide-hülsside kohapealt ei oska muud soovitada, kui uus kolvi-silindrikomplekt. Kui eelarve on pingeline, siis võib ju ka muid variante proovida, aga lõhkise hülsiga pole ka palju manööverdamisruumi.
Papist tihendid hülsside ja ploki vahel ongi ette nähtud. Kui sinna on veel metallseibe topitud, siis ilmselt tõesti surveastme alandamiseks.
Lühikeste küünaldega kaaned on kõigil (1200-1600) põrnika mootoritel.
1300 mootori kaaned ei sobi (ilma suuremaks freesimata) suurematele silindritele.
Veel - hetkeseisu ei tea, aga veel mõni aasta tagasi oskas ploki raamlaagreid üle puurida selline mees nagu Jaan Kirs, kellel on töökoda Tallinnas Mäealuse tänavas.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Väga väga suured tänud sellise infohulga eest :wink:
Kui kellelgi Jaan Kirsi telefoni numbrit on siis võiks minuga seda jagada (Tallinna niisama kahjuks ei satu et läbiastuda)
Muideks papist tihendeid silindrite all ei olnud (Olidki vaid metallrõngad) ja puudusid kaane ja hülsi vahelised rõngad
Vasta