1. leht 1-st

Salongi küttesüsteem

Postitatud: T Nov 11, 2008 10:49 pm
Postitas tiblu
Googlesin aga ei leidnud, ilmselgelt kuluks ära üks VW T2 bussi põhja alt tehtud foto, et näha kuidas see küttesüsteem seal jookseb. Official Service Manual esmapilgul ütleb, et "eemaldamine on iseenesest mõistetav tegevus ja tagasipanek on tagurpidine tegevus eemaldamisele", aga kui ma kunagi pole seda koos näinud on veidi nõme.
Lõppeesmärk: teada saada, mis mul puudu on, et see asi kokku saada, et näha, mida peaks tellima ja mille annab ise ehitada. Forssi Jopexi tellimus läheb järgmine nädal, seega kiirelt selgeks saama, mida vaja, kui sealt üldse tellida.

Postitatud: T Nov 11, 2008 11:34 pm
Postitas Style
Pead silmas ikka lisasoojendust? Ehk Eberspracherit?

Postitatud: K Nov 12, 2008 1:07 am
Postitas tiblu
Style kirjutas:Pead silmas ikka lisasoojendust? Ehk Eberspracherit?
Ma mõtlen seda, mis juhile ja ka ehk taga istujaile sooja annab sõidu ajal. Hea õnne korral klaasigi udust puhtaks puhub :)
Olin tõesti ebatäpne omas avalduses.

Postitatud: K Nov 12, 2008 10:14 am
Postitas ingmar
ikkagi kumb: lisasoojendus või mootori enda soojendus? lisaahi on selline, mis võib kogu bussist sauna teha. moto enda soojendus on kehva toimimise puhul selline, mis vaevu udu ära võtab

mitte et minu jutust väga abi oleks... aga kuskil arvutites on mul nende lisagerode (just Eberspächer) materjali olemas. praegu leidsin ainult BA6 oma http://www.dooker.eu/volkswagen/materjalid/BA6.pdf. kahjuks küll saksa keeles ja ma ei tea, kas või mis sellest üldse abi võiks olla

http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html aadressil on BA-6/BN-4 manual. väga koledas scannimiskvaliteedis, aga jänkide keeles, ehk on rohkem abi

ja pika jutu lõpuks leidsin vist ühe parima tutvustava lehe http://www.ratwell.com/technical/Heating.html

kirjeldab nii moto enda soojendussüsteemi kui ka lisa eberit. lisasoojendus töötab ikkagi läbi mootori süsteemi, mitte "niisama"

Postitatud: K Nov 12, 2008 12:47 pm
Postitas tiblu
Võtame siis nii, et algselt oli huvi mootori enda soojenduse vastu, kuid jutust võib järeldada, et lisasoojendus on rangelt soovituslik, eriti kui tegu on matkabussiga?
Au, kiitus ja medalid info eest.

Postitatud: K Nov 12, 2008 1:20 pm
Postitas ingmar
tead, see "rangelt soovituslik" on nagu on. targad netilehed väidavad, et moto soojendus on piisav. seda ta on, aga mitte meie kliimas talvel. kui kavatsed talvel liikuda, siis on lisaahi kohustuslik. kui tahad ainult kevadel-sügisel (tõsi, meie viimaste aastate kogemuse põhjal ka suveõhtutel) toa soojas hoida ja aknad puhtad, siis tegelikult piisab moto soojusest. peaasi, et soojus tee peal (mootorist ninani siis) kaduma ei lähe ja ei lekiks ning et taga mootori juures oleks piisavalt tugev puhur. siin juba oleneb, mis mootor sul endal peal on. ja mitte ainult kas type1 või type4 vaid näiteks type4 puhul oleneb mootori koodist ja komplektsusest. osadel ajab sooja õhku ainult jahutuse turbiin, osadel geneka otsas olev tiivik, osadel on eraldi "karlson" puhuriks. keegi muidugi ei keela sul endal panna lisa elektrivent.id (praktiseerisin isegi seda ja tunnistan, et täitsa mugav variant oli)

aga jah, kokkuvõtvalt: soojavahetid ei tohi lekkida (heitgaasid väljalaske torudest siis, muidu on ving salongis), ühenduskohad peavad olema piisavalt kindlat et soe õhk ära ei läheks, põhja all olev toru võiks olla soojustatud mingi materjaliga et vähendada õhu jahtumist. klappide avamine salongist on juba puhas mugavus :)

Postitatud: K Nov 12, 2008 2:10 pm
Postitas martr
mul ikka veel kuuris seismas see BA6, kuskil müügikuulutuste all siin on ka pildid, et kui huvi on siis 56668165 tel mul.

päikest
Mart

Postitatud: K Nov 12, 2008 3:40 pm
Postitas jossu
Mul miskit lisasoendus pandud bussile, keskmise istuja istmealla, seal kus varuratas käib. Lähemalt uurind pole kuid tundus töötavat bensu pealt...