Salongi küttesüsteem

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 199
Liitunud: L Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Salongi küttesüsteem

Postitus Postitas tiblu »

Googlesin aga ei leidnud, ilmselgelt kuluks ära üks VW T2 bussi põhja alt tehtud foto, et näha kuidas see küttesüsteem seal jookseb. Official Service Manual esmapilgul ütleb, et "eemaldamine on iseenesest mõistetav tegevus ja tagasipanek on tagurpidine tegevus eemaldamisele", aga kui ma kunagi pole seda koos näinud on veidi nõme.
Lõppeesmärk: teada saada, mis mul puudu on, et see asi kokku saada, et näha, mida peaks tellima ja mille annab ise ehitada. Forssi Jopexi tellimus läheb järgmine nädal, seega kiirelt selgeks saama, mida vaja, kui sealt üldse tellida.
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Pead silmas ikka lisasoojendust? Ehk Eberspracherit?
Kasutaja avatar
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 199
Liitunud: L Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas tiblu »

Style kirjutas:Pead silmas ikka lisasoojendust? Ehk Eberspracherit?
Ma mõtlen seda, mis juhile ja ka ehk taga istujaile sooja annab sõidu ajal. Hea õnne korral klaasigi udust puhtaks puhub :)
Olin tõesti ebatäpne omas avalduses.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

ikkagi kumb: lisasoojendus või mootori enda soojendus? lisaahi on selline, mis võib kogu bussist sauna teha. moto enda soojendus on kehva toimimise puhul selline, mis vaevu udu ära võtab

mitte et minu jutust väga abi oleks... aga kuskil arvutites on mul nende lisagerode (just Eberspächer) materjali olemas. praegu leidsin ainult BA6 oma http://www.dooker.eu/volkswagen/materjalid/BA6.pdf. kahjuks küll saksa keeles ja ma ei tea, kas või mis sellest üldse abi võiks olla

http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html aadressil on BA-6/BN-4 manual. väga koledas scannimiskvaliteedis, aga jänkide keeles, ehk on rohkem abi

ja pika jutu lõpuks leidsin vist ühe parima tutvustava lehe http://www.ratwell.com/technical/Heating.html

kirjeldab nii moto enda soojendussüsteemi kui ka lisa eberit. lisasoojendus töötab ikkagi läbi mootori süsteemi, mitte "niisama"
Kasutaja avatar
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 199
Liitunud: L Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas tiblu »

Võtame siis nii, et algselt oli huvi mootori enda soojenduse vastu, kuid jutust võib järeldada, et lisasoojendus on rangelt soovituslik, eriti kui tegu on matkabussiga?
Au, kiitus ja medalid info eest.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

tead, see "rangelt soovituslik" on nagu on. targad netilehed väidavad, et moto soojendus on piisav. seda ta on, aga mitte meie kliimas talvel. kui kavatsed talvel liikuda, siis on lisaahi kohustuslik. kui tahad ainult kevadel-sügisel (tõsi, meie viimaste aastate kogemuse põhjal ka suveõhtutel) toa soojas hoida ja aknad puhtad, siis tegelikult piisab moto soojusest. peaasi, et soojus tee peal (mootorist ninani siis) kaduma ei lähe ja ei lekiks ning et taga mootori juures oleks piisavalt tugev puhur. siin juba oleneb, mis mootor sul endal peal on. ja mitte ainult kas type1 või type4 vaid näiteks type4 puhul oleneb mootori koodist ja komplektsusest. osadel ajab sooja õhku ainult jahutuse turbiin, osadel geneka otsas olev tiivik, osadel on eraldi "karlson" puhuriks. keegi muidugi ei keela sul endal panna lisa elektrivent.id (praktiseerisin isegi seda ja tunnistan, et täitsa mugav variant oli)

aga jah, kokkuvõtvalt: soojavahetid ei tohi lekkida (heitgaasid väljalaske torudest siis, muidu on ving salongis), ühenduskohad peavad olema piisavalt kindlat et soe õhk ära ei läheks, põhja all olev toru võiks olla soojustatud mingi materjaliga et vähendada õhu jahtumist. klappide avamine salongist on juba puhas mugavus :)
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

mul ikka veel kuuris seismas see BA6, kuskil müügikuulutuste all siin on ka pildid, et kui huvi on siis 56668165 tel mul.

päikest
Mart
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

Mul miskit lisasoendus pandud bussile, keskmise istuja istmealla, seal kus varuratas käib. Lähemalt uurind pole kuid tundus töötavat bensu pealt...
Vasta