VW 1300 ´69

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
bill
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 606
Liitunud: N Veebr 05, 2004 6:46 pm
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas bill »

mis esiklaasiga juhtus,et mõra sisse lõi?Kas sai liiga suur.
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas kaupz »

jeff01 kirjutas:ikkagi 2,5 liitrise diisli turbo 1L bensiinimootori kohta + veel valesti paaritatud kollektor.

1 bar on 2500 ja 3000 vahel käes.... ....pakun aga et boost saabub 1000 pööret kõrgemal ja käiku pean gaas põhjas vahetama, et hädavaevu teise käigu lõpuks üles aetud viled lõpuni veaks :D
Eelmine 1600 moto oli 2,4 disla turbo otsas ja elas umbes sellist elu, et pidi täisgasil kasti paugutama.
"tuul" mis turbo pöörlema ajab, sõltub vast jah pööre x kubatuur x rõhk silindris ?
ehk väiksema mootori puhul tuleb soovitud rõhk kõrgemate pööretega.
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Vurri käima saamise valemisse lisaks ka ohtliku näitaja "temperatuuri" ....kõrgem egt tähendab suurenenud gaasihulka....Seepärast meeldib boost üles ronimise alas madalal asi üle rikastada ja hilist süüdet näidata on samuti andnud häid tulemusi....peaaegu nagu launch noh :D
Neid turbiine valides mõtlesin midagi arvutamata umbes sedasi, et kui 2,5 diislil tuleb 1300 pealt järgi ja 1800 peal on fullboost siis kuna bensuka egt on kõrgem siis 1L bensukal tuleb HiILJEMALT 2600 pealt järgi ja 3600 pealt on fullboost. Seega on VÄHEMALT 2400 pöörde ulatuses jõudu mis on ka miinimum praeguse ülekandega. Tegelikkuses loodan tulevikus Webcami 119 nukka ja dual vedrusid kasutada....kergendatud kepsud võiks siis ARP poltidega 6500ni kenasti elus püsida kuid mul plaan kuni 7000 käima panna sest ülekandest jääb puudu :(

Jah klaas sai ehk veidi suur....aga ta oli ka vana ja kile küljest olid klaasid servadest lahti. Ehk oleks pidanud lõigatud servad üle lihvima? järgmise klaasi teen teise tehnoloogiaga tõrvandis. Täna sai prooviks ajutine 4mm makrolonist klaas tagumiseks pandud ja julgustab kriimustuskindlat plastklaasi tellima sest näeb viisakas välja ja sain teada, et annab panna küll.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

"Säästupaagi stoory" :-D

Ivaliidikäru paagiga sponsoreeris sõber Tarmo, Jupi 3" roostevaba toru leidsin garaazist, TIG keevitusega aitas Starcar ja valmis sai siuke monstrum:
Pilt
Pilt

Väike testfit:
Pilt

ja värv peale :-D :

Pilt

~20L sh 1L sump + poole tolline toru 044ljani ja 8mm tagasivoolu sisend. Usun, et toimib kuna tagasivool on sumpi

Pidurimeistri katetega ketas on vist säästutuuningute NR1 lahendus kuid kuna eelarve on nii kitsas et seda EI olegi siis peab kõlbama :)

Pilt

Meeletu 35€ investeeringu tegin kah EGT jälgimiseks:

Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Paak testitud - Peab
Pumba rikkusin ära ühte stutsi otsa keerates (Valtsitud kohast keeras ja pärast hakkas lekkima) õnneks on tõrvandis 1 treial, kes neid pumpasid remontinud on ja kuna see käib tema käes üsna kiiresti tasus seda ka selle 044 replicaga teha. Vähemalt ei pea tellima ja ootama :) nüüd on pump ka lahtivõetav ja pmt on kõik vahetatav / remonditav vms. Kuna edaspidi läbi luugi ei tangi siis sai see kinni traageldatud :-D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mootoriasjadest tegelesin ploki / vända ja kepsudega ning lisasin nukkvõlli ja keerasin ploki kokku. Kuna kepsu käiates pingutasin üle pidin ka varasemalt valmis tehtud kepsu üle tegema ja nii said need veel 10g kergemad kui plaanis oli :) 810g originaalis 680 nüüd. Pool kilo siis kokku kepsudelt alla.... Hoorastas sai 2kg kergemaks kaaludes nüüd vaid 4,2kg (Vähem kui sidurikorv) korv sai treitud, ketas uued katted. Mingit mootoriehitust pole....laon lihtsalt vanadest juppidest midagi kokku et näha mis kuipalju kestab või kannatab....lihtsalt huvitab kas saan originaaljõu kolmekordistatud ja 12s sõidetud nii, et midagi fancyt sisse ei lähe või ei saa. (51kw originaalis) Midagi mõõta ei viitsinud...olen nendes mootorites nii hulle asju näinud kuid ikka nad sõidavad....see, et mõni tolerants on veidi suurem kui ettenähtud ajaks vaid asjata närvi ja seega on parem mitte mõõta :-D Kepsusid kergendasin vaid seetõttu, et tahan selles originaalmootoris ära näha kas nii kergedatud asi kestab...ei julge seda miskis paremas mootoris proovida....usun, et see tuleb kehvadele kepsupoltide vaid kasuks ja saan veidigi pööret tõsta.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Vahepeal sai kunagi kliendi bussile ka selline asi kokku:

Pilt
Pilt

Type 4 mootoreid võtan vist edaspidi vaid komplektsena ja longblokina teha....st selle plekimajandusega raiskad 3x kauem aega kui longblokiga....eriti kui keegi on pmt rellaka abiga bussi peal olevalt mootorilt plokikaane eemaldanud ja siis kõik jupid ära kaotanud (Pihustid, küttetorud, tõukurvardad, torud, summuti, plekid, sisselaske kolde jne jne jne )ja ülejäänud mootori seest rooste lasknud minna.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Kuna silindrite ja kolbide kombineerimisel tundus lugu liiga tihe siis sai sõnu söödud ja mikromeetritega üle mõõdetud.....ei jooksnud mööda külgi maha sest muidu oleks pealle esmakäivitust ka mootor kinni olnud. Nimelt on 1 kolb uus ja kui üht pidi mõõtes oli justkui 5 sajandikku nagu ette nähtud siis teistpidi mõõtes oli silinder sama mõõtu kui kolb....Häda selle prügist ehitamisega. Miski odav sett single hd vedrusid, taldrikuid ja lukke sai kah kaantesse ja kaaned peale.
4 küljeklaasi said veega l?igatud, karastatud, toonitud ja paigaldatud.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Täna sai pill omale uksepolstrid (samasugused tulevad ka tagapaneelid ja dash)
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Vahepeal jubepalju aega kulunud kuid auto edenenud justkui vähe :(

Tehtud olen saanud alumiiniumist tulemüüri, toonisin tulelakiga polykrbonaati, alustasin juhtmestikuga, ehitasin sõbra abiga siduri survelaagrile toru mida mööda liikuda jne pisiasjad.
Pressitud sai ka trompetid, ostetud ITB-d ja alustatud plenumite valmistamist...(Mustast metallist)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Teha on veel ropult palju muidugi ja aega pmt enam polegi.....5 päeva :?
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

2 ööpäeva garaazis väikese vahemagamisega ja tulemuseks see, et auto saigi pmt valmis.
Avalaksule jäi siiski minemata sest olin nii väsinud, et lubasin asja katkestada kui mingid suuremad probleemid tekivad. Halvasti vedava starteri oleks veel üle elanud sest lükates käivitus kohe aga mitte töötava ajuga pole mõtet edasi rabeleda. Selles lihtsalt hangusid kõik näitajad peale RPMi....uskumatu kuid gaasiga meelitades jäi auto veel käimagi kui see juhtus.

Olen siiski rahul sest see tuumajaam sai lõpuks kõik kokku ja käima, lekkeid ei esinenud, response oli vapustav ja sound oli väga hea. Selle eesmärgipüstituseta koguks auto ikka veel tolmu....nüüd sai aga nädalaga vast umbes 100 töötundi kulutatud (Millest viimase kahe ööpäevaga ca pooled) ja pill kokku.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Polnudki aju katki...läks lihtsalt segi katkise starteriga piinamisest.
Nüüd vaja leida TPS andur, süütepool või poolid, juhtmed, geneka laadimisrelee, pidurid ja siis võib vist seadistama hakata.
Väike videotõestus selle kohta et käib:

https://www.facebook.com/photo.php?v=56" onclick="window.open(this.href);return false; ... =2&theater
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

see on üsna elus:
https://www.facebook.com/photo.php?v=56 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
1bar boosti seljas ja pihustid otsas :D
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Niih, et teema teisele lehele ei kukuks teatan siis koleda uudise, et sel aastal normaalset jõudu ma sellest type 4ljast kätte ei saanudki :( Käis Mitu korda lahti-kokku ja tihti ilma viga leidmata aga no eks iga asi õpetab.
Jõudsin oma ülerõhu katsetustega koguni 2,34 barise ülerõhuni. Harjumatu oli küll 334Kpa MAPi näitu vaadata :D Pihustite järgi jõudu sel momendil 2x rohkem kui mul plaanis oli (550cc pihustid 100% lahti = 400hp) reaalselt võibolla 150-180hp. Jõudis teisega rehve suitsuks lasta kuid sellega asi piirdus....kolmandaga polnud mingit funi ja roolis lausa igav.....neljandaga tekkis mingi emotsioon vaid seoses juhitavusega 150+ kiirustel....tõmme kehv. Kaua kaua sai juureldud probleemi põhjuste kallal aga kui nukkvõll kraaditud, surved mõõdetud, nullpunkt kontrollitud, süütekõver kontrollitud, küttekogustega mängitud jne jne kõik variandid tehtud siis oli ikkagi täielik müsteerium teemal kuhu see jõud jääb kui õhku ja kütet käib 400 jõu jagu läbi aga isegi poolt sellest maani ei jõua. Täiesti lambist tuli mõte mis tundus küll rumal kuid mida sai proovitud. Nimelt arvasin, et ehk turbode kuum koda nii väike, et takistab liialt palju.....avasin wastegated ja jõudu tuli juurde :o Eemaldasin turbod ja minek jäi umbes sama mis 1 bari laaderõhuga.....see on ajuvaba sest 2 sellist turbot on muidu 5liitrise diiselmootori kohta mis toodab 210kw stockis kuid 300kw järeleproovitult. Eks peab omal nahal kõik läbi kogema ja teada saama, et 280 kraadi nukkvõll vajab töötamiseks väga vaba väljalaset.
Nüüd on plaan, see mootor vabalthingavana Billilt saadud punasele ninata 1302le panna, sellest miski 100+hp saada, asi võimalikult kergeks teha ja talvel jää ning lumeradasid nautida. Kevadel rändab ilmselt tagasi oma kere peale, kus saab uue kollektori (Ühe turbo tarvis) ja püüan leida turbo, mis mootoril ka hingata laseb kuid enne 4000 ikka fullboosti saavutab.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Õhkjahutuse etapp läbi minu jaoks.
Seoses siis sellega, et kalkuleerisin siis uue turbo + kaasaegsama aju + tagasilla 091le ümberegitamise maksumust ja väga korralik 4 kohaline summa on justkui puudu :) Tulemuseks oleks ikka 300hp korral väga kapriisne ja mitte andestav komplekt.

Ja kuna mul on 3 aastat peas keerelnud seljataga paikneva v8 idee + ülitugeva 2,5 disla esiveduse kasti ristamine (6ne manuaal) siis sai tehtud selline lüke, et põletatud kõik sillad ja müüdud kõik õhkjahutusega mootorid ja 091 kastid :D

V8 + 6se kasti leidmine on nii keeruline, 1 ööpäevase otsinguga on vähemalt 10 müügis olevat mootorit tuvastatud ja suurusjärgud nii, et korraliku 1600se mootori eest saab 220kw isendi ja korraliku type 4 eest saab 250kw isendi kätte küll ning hommikust õhtuni truult teenivad 300 või 340 hobujõudu ja 400 njuutonmeetrit ongi olemas. tugev kuuene manual maksab aga vähem kui 4 köiguine pooltugev 091

Vot miuke plaan siis....raha kokku hoida :D
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas Indrek »

oot aga mille küljest Sa selle 6-se kasti ära keerad?
V8 on Audilt?
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Mootori leidsin Tallinast ühe S8 pealt (250kw) see on siis 220kwse edasiarendus mis talub veidi enam pööret kuna omab mehhaanilisi tõukureid. Lisaks omab kõrgemat surveastet ja paremaid nukkvõlle kui 220kw isend....Loomulikult ei saa ära unustada, et nende kahe jõu vahe on 1 põrnika mootori jõud :D abiks seegi :D

Käigukastiks A6 alt 2,5 disla kast (110kw ja 132kw mootorite oma) talub seda v8sat hommikust õhtuni....turbotades võib otsida A8 alt tugevdatud esimese ja teise käiguga kasti....sama mootori otsast ja talub ka turbotatud V8sat. Sobib mootori otsa 1:1 nagu kõik peale 90nendaid valminud audid ;) pmt R4 R5 V6 V8 on sama poldivalemiga :) üsna mõistlik mis? :)

hooratas tuleb teha custom. BOLT on lahendusena manuali hooratast leida on ulme....kuid neid on olemas. Bolt on lahendusena on ka siis kui panna 40 klapise mootori vänt sisse ja R5 hooratas aga mootorit avada ei sooviks sest need pole remondiks ette nähtud (Pole pingutusmomentegi tehas avaldanud)
Vasta