Vw 1300 1966

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

Tervist foorumi rahvale!!
Lisaksin siia oma kulguri üles, masin hetkel ei sõida ja arvatavasti kulub selleks mitu mitu head aastat ennem kui ta seda korralikult tegema hakkab :(
Teema tegin siia et saada teie käest igasugu infot ja know-how`d ja head nõu ning abi. Muidugi on oodatud ka alati kriitika ja kõik muu selline ;)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

samas ootan infot auto originaalsuse kohta, te kindlasti suuremad spetsialistid kui mina :P

infoks veel niipalju et mootor hetkel ei tööta, eelmine omanik väitis et sädet polnud...jagaja süü. ei tea pole kontrollinud ega ka huvi tundnud, kuna plaan on peale panna 2.0 pritsega transporteri mootor, hetkel ka soolas veel lukustatav differ, aga eks näis.

Auto ajaloost veel niipalju, et masin on toodud eestisse 94 aastal soomest, ja sealt siiani ühe omaniku käes olnud, viimane ülevaatus kehtis aastani 98 siis jäi masin seisma ja anti aasta pärast poistele põllul kihutamiseks. Viimane kord käivitati autot ca 4 aastat tagasi, kuigi hetkel käis mootor ringi, ning õligi oli veel täitsa puhas, samas polnud piduritest haisugi :S

Eks temast üks pikaajaline protsess saab, ei plaani teha midagi sellist et eile ostin ja homme tahan sõita. Rahakott ei kannata lihtsalt, ikka tasa ja targu, peaasi et korralikult ;)
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Ei tea kust sina küll selle pisiku said, et sellise auto ostsid :D Kas kõik porschemehed kel pole piisavalt finantsi 964 osta lähevad rahvaauto peale üle? Ma ei tea küll põrnikatest midagi aga arvan, et selline ovaalsete tuledega eksemplar tuleks ikka originaalkonditsioonis taastada :wink:
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

Jeff kusjuures seda autot olen juba ammu otsinud aga pole leidnud sobivat :P seekord oli võimalus ja nii ta ära sai toodud, aga selle koha pealt olen samuti nõus, et 964 jaoks mul finants hetkel puudub :P aga ega see palju kehvem varjant pole ;)
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

mu tagasihoidliku arvamuse kohaselt pole originaalseks-ajamiseks kõige õigem alusmaterjal. Silma hakkab:
- sillad õiged
- stanged puudu, valed peeglid, sisemine ukseavamismehhanism vale, istmed valed, rool vale
- esisuunad tiibadelt ära viidud, iluliistud kaotatud

kui ka elekter aetud 12V peale (mis eeldatavasti ka nii on), siis kõik elektriseadmed (kellad, gene, starter, kojamehemootor) ei vasta aastakäigule.
õnneks pole tiivad kere külge keevitatud või muud roppust tehtud.

üldiselt on originaali tagaajamiseks mõistlikum komplektsem alus hankida. Või juhul, kui originaal kindel eesmärk, siis praegusele komplektne doonor kõrvale veeretada. Pisividinate osas on nn kurvasilmse viimased aastad ('66 ja '67) paljude pisividinate tõttu teistest erinevad ja nt '65 ei ole parim doonor. '68+ ei ole aga üldse paslikud doonoriks.
aga nn kustomid on kah ju lahedad ;)

jõudu,
Teet
('66 liikumiseks ja '65 doonoriks / hilisemaks kustomiks)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

Tänud Teedule asjaliku informatsiooni eest, sellest oli kõvasti abi edasiliikumiseks. Muide alles pärast Teedu infot märkasin et autol tõesti ÜKS ukse sisemine link vahetatud, teine on veel originaal ;)
aga arvatavasti lähen asjaga seda teed et muudan autot natuke tänapäevasemaks, originaaliks taastama ei hakka....

Täna kui kere laiali hakkasin võtma avastasin et kere on raami külge kinni keevitatud :( see oli päris suur tagasilöök.kuigi üldmulje kerest jäi suhteliselt hea. Eks homme võtan mootori maha ja vaatan kas on mõtet kere lahti lõigata või mitte? Siin ka oodatud teie poolsed arvamused :roll:

õhtu poole lisan ka pildid, hetkel liiga suured ja mul selles arvutis pole ümber pakkimis programmi :(
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

hetke pildid siis:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

ootan siis targemate nõu, mida soovitate teha kerega, lõigata lahti või mitte...kardan seda et kui lahti lõigata on vaja ta ka pärast kinni keevitada, aga kui täpselt ta siis pärast sinna enam otsa istub ja ega ta keevitusega väga kõveraks ei tõmba :? Seepärast ka dilemma, vb arukam ilma kere lammutamata taastama hakata? :roll:
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Olen videotel/piltidel näinud ajutiste diagonaalide sisse keevitamist kui selliseid pehmemaid konstruktsioone eraldatakse. Mis kohad saaks lahti lõigates paremini teha? Olen enda autot uurinud ja olen kindel, et lahti lõikama ei hakka, kuna pole nagu midagi nii head selles eraldamises kui ta juba kokku on keevitatud. Mootori ajaksin veel enne käima ku maha võtad :) Oleks mingi teadmine juba asja seisundist kui saaks korra käima / soojaks ja surved mõõdetud ja hääled kuulatud
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

ega konkreetselt ei peagi maha võtma kere, lihtsalt tunnengi huvi kas mul jääb mingi koht nii vahele või on asi nii kuidagi raskendatud? Seda diagonaalide keevitamist tean isegi ja mu töökaaslane kes tõsiselt spetsialist keevitamise erialal ütles samuti et kui vaja tõsta maha siis kindlasti kere ennem fikseerida, eks homme näeb, kui asjaga aega rohkem tegeleda, üritan homme osandamisega õpetada.
Muide mootor käib ringi, ning paistab olema enam vähem, küll ei hakka ma tema käima panemisega hetkel jantima, kuna see mootor niikuinii peale ei jää, teine mootor plaanis niikuinii peale tõsta, võimalik et see moto jääb varuks, läheb müügiks, või siis koolile õppe materjaliks, eks näis
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Seda arvasingi, et se mootor peale ei jää aga ehk se tekitab suuremat huvi kui paned mootori korra käima ja saad öelda et töötab.....Põrsast kotis raske müüa....võin appi tulla teda elustama (Tõmba vaid traati) Ehk omalgi huvi ajutise mootori vastu kuniks kere enam raha ei nõua ja saab muule mõtlema hakata :roll:
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

krt lugesin seda kirja juba liiga hilja, mootor juba maas ja hetkel poleks mul ka teist jagajat kuskilt võtta et asja proovda, samuti peaks mõne tunni pärast käigukast ja sillad maha tulema...tegelikult oleks õigem öelda vist et ainult tagumine sild, kuna osanadamise juures tuli välja järgmine tõsiasi, nimelt on esi sild samuti kerge külge kinni keevitatud :S kellegile on ikka räigelt keevitada meeldinud :D Tegelikult ei pea vist põhjust kaugelt otsima, nimelt on masin kunagi esiotsa avariiga olnud...

Siit ka küsimus suuremale ringile: Kas kannatab esisillas kõike vahetatavad detailid kätte saada ilma et peaks talad ,aha võtma?
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

btw, esimeses postis ütlesid et läheb mitu aastat enne kui tegema hakkad...
nüüd juba auto laiali:D
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

jossu kirjutas:btw, esimeses postis ütlesid, et läheb mitu aastat enne kui tegema hakkad...
nüüd juba auto laiali:D
Eks laiali käib ikka suure õhinaga ja väga kiiresti :D Dexteril vähemalt head võimalused asjaga lõpuni jõudmiseks kuna noormees ise ka autovärvija :wink:
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

heh, plaan oli jah et ei alusta asjaga kohe, vaid ennem kogud natuke materjali ja muud, ennem kui pihta hakkan, aga kuna Kutseharidus keskuse poisid olid maru õhinas, siis on kulunud kaks päeva ja auto on nii laiali kui teda veel andis võtta. Siinkohal tahaksgi tänada Autotehniku I kursuse (AUT08) poisse ;)

Homme plaan asi liivapritsiga puhtaks lasta. Alguses plaanisin et viin vraki tõrvandisse, kuid seal prits liiga tugev, soovitati osta see käsi prits ja ise ära sossutada, eks selgub kas tasus see väike investeering või mitte :P igatahes kui üleliigse sodi saab maha aetud, tuleb hakata kere keevitama, kus siis läbi roostetanud, kus mingi mõra sees ja kus tugevdus panna....kõige hullem koht paistis olevat kõrvalistuja poolne karp, kus soojendus toru sees on, pm terve karp läheb vahetusse aga ülejäänud kere on enam vähem, kartsin hullemat selles suhtes.

Ennem vist nagu juba mainisin et avastasin et esimene sild on samuti kere külge kinni keevitatud :S ja kui siis hakkasin silda edasi lammutama, et saaks need sharniirid kätte siis vähemalt, tuli välja ka et üks sharniir on kinni keevitatud ülemise lääba külge :( samas murdus ka ühel alumise lääbal amordi kinnitus ära :twisted:
Siinkohal oleksgi palve: äkki kellegil neid lääbaseid üle? juhipoolset ülemist ja kõrvalistuja poolset alumist? Helistasin ka Fallerooni, sealt öeldi et neil neid pakkuda pole, küll aga kõikke muud sildadest :(

Vaatan kui homme aega veel üle jääb siis üritan võrrelda põrra käändmiku transporteri või siis mõne muu vanema vw käänmikuga, ma eriti ei usalda neid trummel pidureid seal ees, kuigi enamus mis seal nendest alles oli, oli maak. Oleks vaja korralikke pidureid, mis suudaks ka masinat reaalselt peatada, samas sellega saaksin ka kohe sobivama augu vahe velgedele.
Kui kellegil pidurite kohta mingi soovitus siis andke aga teada :P abi alati oodatud :P
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

dexter kirjutas:Oleks vaja korralikke pidureid, mis suudaks ka masinat reaalselt peatada
seda suudavad originaalsed trumlid siiski väga hästi. Kuni 30..40km/h rataste blokeerimine pole mingi probleem - masina tühimass on siiski tühine 700..800kg.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dexter »

Teet kirjutas:
dexter kirjutas:Oleks vaja korralikke pidureid, mis suudaks ka masinat reaalselt peatada
seda suudavad originaalsed trumlid siiski väga hästi. Kuni 30..40km/h rataste blokeerimine pole mingi probleem - masina tühimass on siiski tühine 700..800kg.
ok, pidurdad korra, aga kas need pidurid suudavad nii teha iga 20-30 seki tagant ja ala 10 korda järjest, ilma et pehmeks muutuksid?

auto koha pealt veel täna niipalju siis, täna sai kerelt eemaldatud suurem rooste, tegelikult jäid ainult mõned üksikud kohad veel üle vaadata, õhtul alustasin isegi keevitustöödega, krt pole ikka ammu keevitust käes hoidnud :D, esimesed õmblused olid ikka väga robustsed :P
aga üle sai vaadatud siis üks tagumine koobas eriliselt kriitilise pilguga, kõik mis ei meeldinud lõikasin välja ja asendasin uue plekiga, natuke sai ka teist tagumist koobast tehtud, kuid väsimus tuli peale ja jäi pooleni tänaseks.
peale keevitust tõmbasin kogu koopa rooste muunduriga üle, nii siis kõigi koobastega ja auto põhjaga, peale seda plaanis happe krunt, krunt, kivikaitse ja siis korralik kiht põhja maastikut. üritan ka kapoti aluse ja mootri ruumi samuti nii ära töödelda, see peaks andma päris hea roostekindluse.
täna jätsin järjekordselt fotoka kaabli kabinetti ja kuna sinna polnud aega minna, autoga jantimist piisavalt, eks üritan homme meeles pidada ja siis saaks teile natuke pildi materjali asja kohta näidata.

Hetkel on siiani küsimus siis veel õõtdade koha pealt? Pole kellegil pakkuda? Kui kellegil pole siis lasen need vist uued teha:S See aga pole üldse nii lõbus ja hea kui tahaks. originaal on ikka originaal, milleks jalgratast leiutada.

natuke ka utoopiat :D Täna vedasin põrra juurde meie keevitaja. Ja niisama tuli jutuks et katust natuke chopata :P Algul ütles et raske töö ja hullult vaeva peaks nägema, pärast aga uuris kere ehitust ja ütles et krt vb isegi et pole siin midagi erilist :P Nüüd usun et öö unetu, kuigi ei arva et sellise töö ette võtaksin, ainuüksi juba klaaside pärast...aga never say never :P
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Vasta