1. leht 1-st

Uksetihendid liimitasse, müra/termoisolatsioon.

Postitatud: N Sept 25, 2008 5:17 pm
Postitas tiblu
Vaatan bussi ust, vaatan tihendit - tunne muutub üha tugevamaks, et tihendid liimitakse ukse külge. On see tõsi ja kui, siis millega?
Müra- ja termoisolatsiooniks võiks kasutada millist lahendust? Olen kuulnud liimitavatest mattidest ja puristatavast vahust. Mis hea on, seda ma ei tea, aga tean, et villa pole mõtet panna.

Postitatud: N Sept 25, 2008 6:37 pm
Postitas jossu
tihendid liimiga ukse servi mööda jah.
Pigimatid on müra isolatsiooniks. Terve bussi katmine on üüratult kallis, igasugu odavaid alternatiive on kah, kuid nagu ikka võivad välja kukkuda parajalt pornolt ning osutuda suureks nuhtluseks...

Postitatud: N Sept 25, 2008 6:58 pm
Postitas jeff01
Kui polster lubab olen kasutanud heliisolatsiooniks viltmatti. un umbes 1-2 cm paks ja kui ma ei eksi siis valmistatud vanadest kaltsudest :lol: Tuuning poes oli rulli hind 200.- aga ei mäleta kas mul kulus porsche põranda tarbeks 1 või 2 rulli :? (ilmselt oli rullis 3m ja kulus 1 rull)
http://www.porsche-foorum.ee/album/albu ... IM3128.JPG
http://www.porsche-foorum.ee/album/albu ... IM3131.JPG
Pigimatti võid muidugi kah pleki külge kleepida aga se on kordades kallim ja minu silmis summutab heli vähem ja kindlasti on ta ka raskem.
Uksepolstrite tagused kleepisin kinni parketi alus matiga (Väga odav, summutab hästi ja teda on eri paksust aga põrandale ei paneks kuna ta ei lase üldse õhku läbi ja ei mõjuks plekile hästi)
http://www.porsche-foorum.ee/album/albu ... IM3239.JPG

Postitatud: N Sept 25, 2008 8:27 pm
Postitas jossu
Tavaline vilt pole aga niiskuskindel, imab vett ja kohad kuhu seda paned võid mõne aastapärast avastada koos kõva roosteussiga...(katsetatud asi)

Postitatud: N Sept 25, 2008 10:22 pm
Postitas jeff01
jossu kirjutas:Tavaline vilt pole aga niiskuskindel, imab vett ja kohad kuhu seda paned võid mõne aastapärast avastada koos kõva roosteussiga...(katsetatud asi)
See nüüd küll eriline argument pole kuna autotööstused kasutavad põrandal ka porolooni ja ka vilti mis end samamoodi vett täis imeb :roll: Põrand peab lihtsalt terve olema ja talvel sõites tuleb kasutada kummimatte ja ise hoolikas olla. Mina olen oma aasta aega põrandal olnud matti kontrollinud ja se oli kenasti kuiv ja mitte mingit ebameeldivat lõhna samuti polnud. Pigem asi ikka omanikes endis kuna mõnes autos on mäda hais ka ilma omavoliliselt paigaldatud heliisolatsioonita nii tappev et sinna ei taha mitte istudagi. Pesen ja koristan oma autosid ise ja vähemalt kord nädalas käin põhja ka tolmuimejaga üle ja märkaksin kindlasti kui kusagilt vesi salongi niriseb või midagi sellist enne kui se probleeme võiks valmistama hakata. Kasuks tuleb ka pigimatt mis on pleki peal (Toimib justkui hüdrosilatsioonimatt ehituskonstruktsioonidel :) ) Eks igaüks teab ise mida kasutab ja kuidas. Ma ei püüagi targutada aga arvan et oma autodel julgen vilti edaspidigi kasutada (Juba kevadel pean oma põrnika roostes plekist põranda vaibani välja mõtlema ja teostama)

Postitatud: N Sept 25, 2008 11:22 pm
Postitas jossu
Aga mulle meenus et bussil oli mootoriruumi seespool vilt kilepakendis...Selle eemaldamisel oli müra märksa rohkem salongis, järelikult isolerib heli päris hästi. kile oli ümber vast niiskuse vältimiseks...

Postitatud: R Sept 26, 2008 10:06 am
Postitas tiblu
jossu kirjutas:tihendid liimiga ukse servi mööda jah.
Pigimatid on müra isolatsiooniks. Terve bussi katmine on üüratult kallis, igasugu odavaid alternatiive on kah, kuid nagu ikka võivad välja kukkuda parajalt pornolt ning osutuda suureks nuhtluseks...
Aga millega tihendeid liimitakse? On pakkuda miskit konkreetset toodet?

Postitatud: R Sept 26, 2008 11:48 am
Postitas Teet
vene masinatest nt Moskvichil liimitud tihendid - uuri nt Volga poest ja anna siingi teada!

Postitatud: R Sept 26, 2008 12:04 pm
Postitas Style
Ma pakuks tavalist kummiliimi: kui pind alt ilusti puhtaks teha, siis hoiab ju küll! Tihend ei käi ju ainult sileda pleki küljes - ta mingi pesa ka ju. Või mäletan ma valesti?

Postitatud: R Sept 26, 2008 12:09 pm
Postitas ingmar
uurisin sellist asja ka autoremondi kojast, kui FW'd ehitasin. öeldi, et on igasugu spets liime selle tarvis erikuradiprofipoes saada. aga töö teeb ära ka täiesti tavaline moment, mida poes saada. oma bussil paningi sellega. tuleb veel lisada, et tuub oli väga hea kujuga (pikk "nokk" otsas), tänu millele oli väga lihtne ligi saada kõikidesse tihendipesadesse.

Postitatud: R Sept 26, 2008 2:09 pm
Postitas tiblu
"Ülimaks kui hõbevara, kallimaks kui kullakoormaid tuleb Beetle foorumi meeste nõunnate pidada".
Au, kiitus ja medalid.

Postitatud: R Sept 26, 2008 3:07 pm
Postitas mart154
jeff01 kirjutas: Pigimatti võid muidugi kah pleki külge kleepida aga se on kordades kallim ja minu silmis summutab heli vähem ja kindlasti on ta ka raskem.
Ära eksita inimesi!
Viltmatt ja pigimatt on hoopis erinevate omadustega ja tegelikult oleks mõlemat vaja panna hea tulemuse tarvis.

Viltmatt summutab pigem kõrgeid helisid ja pigimatt madalaid.

Postitatud: R Sept 26, 2008 3:27 pm
Postitas jeff01
mart154 kirjutas:
jeff01 kirjutas: Pigimatti võid muidugi kah pleki külge kleepida aga se on kordades kallim ja minu silmis summutab heli vähem ja kindlasti on ta ka raskem.
Ära eksita inimesi!
Viltmatt ja pigimatt on hoopis erinevate omadustega ja tegelikult oleks mõlemat vaja panna hea tulemuse tarvis.

Viltmatt summutab pigem kõrgeid helisid ja pigimatt madalaid.
Kus ma väitsin et viltmatt ja pigimatt on ühesuguste omadustega? :roll: Eesmärk polnud inimesi eksitada vaid oma kogemusi jagada vanale autole heliisolatsiooni tekitamise teemal.
Pigimati effekt on sama mis põhja alla lastaval bituumen mastiksil aga seda kasutatakse autos seespidiselt. Olen autodesse liiminud nii pigimatti kui ka viltmatti ja jään endale kindlaks, et rehvide/mootori/tänavamärast isoleerimiseks sobib viltmatt hästi ja pigimatt pigem helirõhu teema,mida kasutatakse rohkem pleki jäigestamiseks. Konkreetselt ühes autos pole vahetanud ei vilti pigimati vastu ega vastupidi aga peale viltmati paigaldamist oli vahe igast asendist kuulatuna selgesti äratuntav mida kahjuks pigimati kohta ei saanud öelda.

Postitatud: R Sept 26, 2008 3:53 pm
Postitas mart154
Pigimatti mastiksiga võrrelda ei saa sa kusagiltki otsast. Effekt ei ole ka kusagilt otsast sarnane.
Ühe ruutmeetri aine erikaal on niivõrd suure erinevusega, et pigem võid mastiksit võrrelda värvikihiga, kui pigimatiga.

Aga noh, mis ma vaidlen, sul paistavad nii suured kogemused olevat, ma "pole" ühtki audioautot ehitanud :)

Terroristibussi "ei ole" ka vaikseks kleepinud :)

Viimases oli eriti selgelt märgata pigimati mõju sõidumüra vähenemisel.

Postitatud: R Sept 26, 2008 9:24 pm
Postitas jeff01
Ega sa nüüd ometi ei solvunud?
Pigimatti võib loomulikult kasutada ja ka kasutatakse aga pakkusin alternatiivi kuna kogu bussipõhja matiga katmine on üpriski kulukas ettevõtmine ja kerge pole se materjal samuti.
Teemaalgatajale : http://www.raituning.ee/shop.php?i=487&sortby=name
http://www.audiodesign.ee/et/Car/Helite ... oni-hinnad