1. leht 1-st
Kui erinevad on käigukastid?
Postitatud: K Sept 10, 2008 7:03 pm
Postitas jeff01
Kas kõik põrnikate käigukastid sobivad kõigile? kas bussi kastid sobivad ? Mida teate kastide vastupidavusest, tugevusvarust jne? Kas bussi kast on tugevam ja sobib näiteks 69a 1300 alla

Kas kõik kastid on nelja käigulised?

Postitatud: N Sept 11, 2008 5:03 pm
Postitas coupe924

Viimati oli sellel Põrral 1,6 mootor... mis rändas, kui ma ei eksi, ühe bussi külge

Postitatud: R Sept 12, 2008 1:47 pm
Postitas Mart
1. Kõik ei sobi kõigile, põhierinevus on tagavedrustuses (Swing-axle või IRS) ja need kastid pole vahetatavad. Kummalgi tüübil võivad veel olla pisut erinevate ülekannetega versioonid.
2. Bussi kast põrrale ei mahu, sest on suurem. Aeglasem on ka.
3. Üldiselt on põrra käigukast üsna tugev ja lollikindel.
4. Kõik nad on neljakäigulised.
Postitatud: R Sept 12, 2008 11:19 pm
Postitas mart154
bussi kasti otsa T1 mootorit küll pandud. Siduriteemat pidada modima natuke.
Seda, kas T1 kasti otsa ka T4 mootorit, ei ole oma silmaga näinud. Ka kindlasti

Postitatud: E Sept 15, 2008 5:29 pm
Postitas jeff01
Mis tüüpi kast siis minu autol on:

Või oleks targem küsida mis tüüpi sild.
Olen aru saanud et T1 on klassikaline põrnikas, T2 on tuntud kui hipibuss. On mul õigus?
Type 3 ja 4 on vist uuemad transporterid

Postitatud: E Sept 15, 2008 9:52 pm
Postitas Teet
lajatan huupi maamehe-loogikaga:
- IRS võiks olla Independent Rear Suspension (nagu Su pildil)?
- swing axle võiks tähendada torsioonvedrustust ("kiik" vms)
kui valesti, siis tulistage - pole tükk aega mokka lahti saanud, niiet kole vajadus tekkis

Postitatud: E Sept 15, 2008 11:03 pm
Postitas Mart
Pildil on jah klassikaline "swing axle" tagasild (ei teagi, kuidas oleks korrektne emakeelne nimetus). Igatahes on seal ainult üks liigend ning ratas vedrutab üles-alla mööda selle liigendi määratud ringi kaart. Hilisematel 1302/1303 mudelitel on rattavõllil 2 liigendit ning ratas vedrutab otse üles-alla. Torsioonid on mõlemal.
Võrdlus "swing-axle vs IRS" on tegelikult ka vildakas, sest mõlemad on sõltumatud, aga sellisena on need nimetused käibele läinud.
Vanade VW-de liigitusel tuleb silmas pidada, et näiteks Type 1 ja T1 tähistavad eri asju.
Type # tähistabki masina tüüpi: Type 1 - põrnikas, Type 2 - buss, Type 3 ja Type 4 - kandilisemad, siinmail vähelevinud õhkjahutusega sõiduautod.
T# tähistab bussi (Type 2) põlvkondi: T1 - kuni ´67, poolitatud tuuleklaasiga bussid (n Folkwagen), T2 - ´67-´79, ümara ninaga, kõige tavalisemad hipibussid, T3 - kandilised "telliskivi" bussid, mis ei ole veel klassiku staatuses.
Bussi kasti otsa on loomulikult põrnika mootorit pandud, sest kõi T1 ja pooled T2 bussid olidki selle mootoriga. Ülejäänud olid Type 4 mootoriga, aga ka neid mootoreid ja kaste saab omavahel ilma suurema keemiata sobitada. Põhimõtteline ühilduvus säilis veel ka T3 busside põlvkonnaga.
Postitatud: T Sept 16, 2008 9:18 am
Postitas jeff01
Tänud asjaliku vastuse eest....peilisin sama info ka wikipediast välja küll aga kulus selleks kordades rohkem aega kui sinu teksti lugemine ja selgus polnud ikkagi nii kindel

Kas mõnel variandil on poolteljed ka katmata ja nö kaasaegsemad?
Postitatud: T Sept 16, 2008 1:38 pm
Postitas bill
[ IRS tüüpi kastil ongi katmata ja õõtshoovad on täpselt samad,mida sa oma porsche all oled näinud.Ehk siis 1302-1303 mudelitel.Kui tahad kiirenduseks seda pilli aretada,siis spetsid soovitavadki vanemat swing varianti,küll tuleb seal vähe tugevdusi lisada,aga stock variandis pidi kuni 250 HP ilusti üle elama.
Postitatud: T Sept 16, 2008 6:59 pm
Postitas jeff01
seda ma silmas pidasingi, et miskit pidi ju sarnast olema aga pole seda veel avastanud
läbi aastakümnete porsche sellist silla varianti kasutanud:
