Kui erinevad on käigukastid?
Moderaator: ingmar
Kui erinevad on käigukastid?
Kas kõik põrnikate käigukastid sobivad kõigile? kas bussi kastid sobivad ? Mida teate kastide vastupidavusest, tugevusvarust jne? Kas bussi kast on tugevam ja sobib näiteks 69a 1300 alla
Kas kõik kastid on nelja käigulised?
Kas kõik kastid on nelja käigulised?
1. Kõik ei sobi kõigile, põhierinevus on tagavedrustuses (Swing-axle või IRS) ja need kastid pole vahetatavad. Kummalgi tüübil võivad veel olla pisut erinevate ülekannetega versioonid.
2. Bussi kast põrrale ei mahu, sest on suurem. Aeglasem on ka.
3. Üldiselt on põrra käigukast üsna tugev ja lollikindel.
4. Kõik nad on neljakäigulised.
2. Bussi kast põrrale ei mahu, sest on suurem. Aeglasem on ka.
3. Üldiselt on põrra käigukast üsna tugev ja lollikindel.
4. Kõik nad on neljakäigulised.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
-
- paranemislootuseta
- Postitusi: 749
- Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
- Asukoht: Jälgimäe, Saku vald
lajatan huupi maamehe-loogikaga:
- IRS võiks olla Independent Rear Suspension (nagu Su pildil)?
- swing axle võiks tähendada torsioonvedrustust ("kiik" vms)
kui valesti, siis tulistage - pole tükk aega mokka lahti saanud, niiet kole vajadus tekkis
- IRS võiks olla Independent Rear Suspension (nagu Su pildil)?
- swing axle võiks tähendada torsioonvedrustust ("kiik" vms)
kui valesti, siis tulistage - pole tükk aega mokka lahti saanud, niiet kole vajadus tekkis
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Pildil on jah klassikaline "swing axle" tagasild (ei teagi, kuidas oleks korrektne emakeelne nimetus). Igatahes on seal ainult üks liigend ning ratas vedrutab üles-alla mööda selle liigendi määratud ringi kaart. Hilisematel 1302/1303 mudelitel on rattavõllil 2 liigendit ning ratas vedrutab otse üles-alla. Torsioonid on mõlemal.
Võrdlus "swing-axle vs IRS" on tegelikult ka vildakas, sest mõlemad on sõltumatud, aga sellisena on need nimetused käibele läinud.
Vanade VW-de liigitusel tuleb silmas pidada, et näiteks Type 1 ja T1 tähistavad eri asju.
Type # tähistabki masina tüüpi: Type 1 - põrnikas, Type 2 - buss, Type 3 ja Type 4 - kandilisemad, siinmail vähelevinud õhkjahutusega sõiduautod.
T# tähistab bussi (Type 2) põlvkondi: T1 - kuni ´67, poolitatud tuuleklaasiga bussid (n Folkwagen), T2 - ´67-´79, ümara ninaga, kõige tavalisemad hipibussid, T3 - kandilised "telliskivi" bussid, mis ei ole veel klassiku staatuses.
Bussi kasti otsa on loomulikult põrnika mootorit pandud, sest kõi T1 ja pooled T2 bussid olidki selle mootoriga. Ülejäänud olid Type 4 mootoriga, aga ka neid mootoreid ja kaste saab omavahel ilma suurema keemiata sobitada. Põhimõtteline ühilduvus säilis veel ka T3 busside põlvkonnaga.
Võrdlus "swing-axle vs IRS" on tegelikult ka vildakas, sest mõlemad on sõltumatud, aga sellisena on need nimetused käibele läinud.
Vanade VW-de liigitusel tuleb silmas pidada, et näiteks Type 1 ja T1 tähistavad eri asju.
Type # tähistabki masina tüüpi: Type 1 - põrnikas, Type 2 - buss, Type 3 ja Type 4 - kandilisemad, siinmail vähelevinud õhkjahutusega sõiduautod.
T# tähistab bussi (Type 2) põlvkondi: T1 - kuni ´67, poolitatud tuuleklaasiga bussid (n Folkwagen), T2 - ´67-´79, ümara ninaga, kõige tavalisemad hipibussid, T3 - kandilised "telliskivi" bussid, mis ei ole veel klassiku staatuses.
Bussi kasti otsa on loomulikult põrnika mootorit pandud, sest kõi T1 ja pooled T2 bussid olidki selle mootoriga. Ülejäänud olid Type 4 mootoriga, aga ka neid mootoreid ja kaste saab omavahel ilma suurema keemiata sobitada. Põhimõtteline ühilduvus säilis veel ka T3 busside põlvkonnaga.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
[ IRS tüüpi kastil ongi katmata ja õõtshoovad on täpselt samad,mida sa oma porsche all oled näinud.Ehk siis 1302-1303 mudelitel.Kui tahad kiirenduseks seda pilli aretada,siis spetsid soovitavadki vanemat swing varianti,küll tuleb seal vähe tugevdusi lisada,aga stock variandis pidi kuni 250 HP ilusti üle elama.