Palun valgustage mitte midagi teadjat mootorite osas :)

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Palun valgustage mitte midagi teadjat mootorite osas :)

Postitus Postitas jeff01 »

Nimelt oleksin väga tänulik kui keegi viitsiks mulle selgeks teha põhi erinevused erinevate mootorite vahel......silma on jäänud, et on lühikese ja pika plokiga mootoreid :roll: Mida se täpsemalt tähendab? Kas on tegu erinavet ploki tüüpidega või nimetatakse strokereid nii?
Vaatasin et müüakse kolbe kuni 2,3 liitrise töömahu saavutamiseks aga ei märganud kusagil märget et kumma ploki jaoks nad mõeldud on.
Mis autolt ma parima potensiaaliga ploki leiaksin? Plaan siis ehitada või osta mootor mis sobib põrnika keresse ja millega on võimalik üle 200hp vabalthingavana saavutada :roll: Asi nagu selles et seda boxer tüüpi vw mootorit on toodetud ju aastakümneid erinevatele autodele ja ma ei tea nagu põhilisi asjugi mida peaksin teadma enne kui miski käraka ära ostan või koju tirin.
Kas on nii, et 1300/1500/1600 põrnika õhkjahutusega mootorid on nende perfoormance mootorite aluseks mis ebays müüakse ja transporteri mootorile pole perfoormance osi saada? tollel vist ka vesiajahutus ja muud probleemid vahele sokutamisega?
Lugupidamisega ja ette tänades.
Kasutaja avatar
bill
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 606
Liitunud: N Veebr 05, 2004 6:46 pm
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Re: Palun valgustage mitte midagi teadjat mootorite osas :)

Postitus Postitas bill »

...mis Su bemmi ehitusest siis sai,et nüüd põrnika poole piilud!?See on muidugi positiivne,et see auto on ka Sind huvitama hakanud.Palju infot oma küsimustele leiad sellelt lehelt http://www.shoptalkforums.com/index.php :wink:
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Ei ole bemmist midagi saabud, sõidab juba kenasti aga vahepeal pandi mulle 1 rumal mõte pähe et põrnika mootorist oleks samad jõud võimalik võtta ja auto teeks ka wheeliesid ja oleks sekund kiirem :)
Neid foorumeid ja lehti ja know how-d on tõesti meeletult, mingil imelikul põhjusel viimase ööpäeva jagu neid ka uurinud aga seal on sügavuti perfoormanceisse mindud ja ei leia vastuseid lihtsatele küsimustele nagu short ja longploki teema :)
Niipalju teada saanud et kahjuks siiski liiga kallis kuna alla 100k mulle sobivat komplekti ei ehita. :(
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

palun, põrnika mootor ja väidetavalt 200hp. lisaks veel vabalt hingav ka.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=348928

ja antud isend pole ei long ega short block vaid komplektne turnkey mootor. ja hind tundukse alla 100k meie raha olevat.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

ingmar kirjutas:palun, põrnika mootor ja väidetavalt 200hp. lisaks veel vabalt hingav ka.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=348928

ja antud isend pole ei long ega short block vaid komplektne turnkey mootor. ja hind tundukse alla 100k meie raha olevat.
'
Esimesel real ju kirjas et long block aga see selleks. Tänan lingi eest.
Muidu jõudsin sellisele järeldusele, et 200hp põrnikas oleks miinimumprogramm aga nii väikeste jõudude juures pole se enam tänaval sõidetav :( Ehk EFI parandaks asja aga kui põrra kaaned panna voolama üle 220 cfmi siis alla 3000 rpmi se auto enam ei käi. Olen juba palju uurinud ja poole odavamalt selliseid mootoreid kohanud aga olen plaanist loobunud peale mõningaid arvutusi.
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Põrnika (Tüüp 1) mootori baasil tehakse küll üsna suure võimsusega aretisi, aga keegi ei ütle, milline võiks olla sellise looma reaalne eluiga. Üheks nõrgaks kohaks on mootoriplokk, sest selle magneesiumisulam on küll kerge, aga mitte ülearu tugev. Teiseks on silindripead - neil high-perf peadel võivad küll olla suured klapid ja hea voolavusega kanalid, aga nende jahutusvõimsus (st ribide arv ja kogupind) on ikka samad, kui stock-1300cc mootori omadel. Mis tähendab, et suuremate võimsuse kasutamine on ajaliselt piiratud, kui ei taha neid sisse küpsetada. Neljandikmiili võib muidugi rebida, selle ajaga ei juhtu veel midagi.
Sellel lingil pakutud mootor on tüüpiline ameerika koolkonna näide. Saksa koolkond eelistab suuremate võimsuste saamiseks võtta aluseks Tüüp 4 ehk bussimootori, sest selle plokk on tugevamast alumiiniumisulamist. Et mootor põrnika kapoti alla ära mahuks, tehakse jahutus ringi Porsche stiilis ja edasine sõltub rahakotist. Odav lõbu see ei ole, aga suurem võimsus pidavat olema kergemini saavutatav ja tulemus peaks ka kauem kestma.
Veel üks, eksootilisem variant on T3 bussi vesibokseri ümberehitus õhkjahutusele, lõigates maha jahutussärgi. Selle mootori plokk on lähedane põrnika mootori omale, võimaldades kasutada mõningaid sellele mõeldud high-perf juppe, aga sellest tugevama ehitusega ja samuti Al-sulamist.
Ahjaa - longblock ongi komplektne mootor, shortblock on nn mootori toorik ilma abisüsteemideta.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Selge, targem jälle :wink:
Mõne silindrigrupi plussid ja miinused olen leidnud ja täheldanud seda, et kasutatakse kuni 2,3 liitrist töömahtu aga leidub ka 2,7 liitrise strokeri tükke. Mind huvitas vahepeal ka käigukastide sobivus ja vastupidavus :roll: tugevdatud kaste küll usa pool liigub aga nonde vastupidavus jälle teadmata. Tegelikult pole 200 - 250 jõudu mingi näitaja aga põrnikas püüab sellise jõuga maru kiiresti liikuda ja se ei säästa mitte kasti ja pooltelgi ilmselt :D
Vasta