K: Mõned küsmused põrnika omamine kohta.

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Külaline

K: Mõned küsmused põrnika omamine kohta.

Postitus Postitas Külaline »

Tere.
uurin veidi põrnika omamise tausta.
aidake mind palun mõnes küsimuses.

1. kuidas on lugu põrnika varuosadega, kas on probleeme? kaaskondsed on hirmutanud lugudega.
2. kui vastupidav/usaldusväärne on üks üle kolmekümnene põrnikas? palju ta "kätt" vajab lisaks korraliselele hooldusele? kui korralikult hooldatud siis Tartu - Tallinn ots pole probleem?
3. kuidas sobib põrnikas eesti talve?
4. kas põrnikat on kallis pidada? oleks ka rumal küsimus ka kütusekulu kohta.


Tänan.
vabandan suht naiivsete küsimuste üle, kuid ise pole autonduses täitsa kodus ja uuniku soetamine hirmutab.


Tänan veel.
indrek
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

hei

1. varuosade saamisega pole mingit muret. kuna p6rikas on tituleeritud maailma enmi taastatuks autoks, siis vaatamata asjaolule et autot ennast enam et toodeta, myrisevad varuosade tootmisliinid edasi - v6id tellida ka aegade alguse p6rrale mida soovid

2. kui "kolmekymnene" t2hendab ~30.000 kohalikku raha, siis selle eest v6iks masin olla v2gagi korralik. olenevalt eelnenud hooldusest ja elust, ei pruugi masin kapoti alla kiikamist vaata et paar aastat (ok, 6li ehk kontrollida ja sellised toimingud), samas on p6rnika mootor nii lihtne, et peamised jupid saab s6rmedel yle lugeda :)
ja mis sa selle tln-tartu otsa all silmas pead? kui hea mootor ja h2sti hooldatud, siis peaks 120km/h selle tee ikka l2bima :) ehk et kui masin hea, siis s6ida kuhu tahad, kasv6i l2tti (osad just praktiseerisid seda)

3. soojenduse poolt... mitte eriti vist. eriti kuumaks ta vist ei k6e salongi, v2iksematel temperatuuridel pole viga, aga nagu meie talved, v6ib h2tta j22da. lahendus - pane peale gero ja tuba soe :)

4. mitte eriti, jupid hingehinda ei maksa. samas kui arvestada s6idur66mu- ja naudingut pelgalt endale (r22kimata ymberkaudsete r66mustamisest), siis on p6rnika soetamine igati tark tegu :)
kytusekulu on nii nagu mootor on k2ima saadud-pandud, see on t2iesti suhteline asi.

v6i kallid p6rnikaomanikud, kes oma masinatega liiklevad, parandage ja t2iendage mind :D
Külaline

Postitus Postitas Külaline »

"üle kolmekümnese" all ma mõtlesin vanust. kuid suur tänu vastuse eest. nüüd julgem.

suur tänu.
indrek
Kasutaja avatar
nokkel
haige
haige
Postitusi: 131
Liitunud: P Jaan 04, 2004 11:00 pm
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas nokkel »

Ma ka siis hirmutan julgustan veidi!!!

Kui päris mersut ei soovi, sapakat ei taha, audit ei jõua pidada, siis on põrnikas parim lahendus "suveautoks". :D
Juppe leiab ja saab aga natukese kannatuse ja asjatundlikkuse ülesnäitamisega. Aidatakse alati. Ja abistavaid käsi on palju (kui õige kohapealt küsida)!
Edu põrnika soetamisel ja soovitan südamest seda autot.
Tuju on alati kui sõidad. :D
Milleks Ferrari, kui on olemas Põrnikas!?
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Kolmekümneaastane põrra vajab koosseisulist mehhaanikut, nii nagu ka iga muu samavana masin.
Peab arvestama sellega, et käed on tihti õlised ning tehnika poole pealt tuleb teada oluliselt rohkem kui vaid bensupaagi korgi asukohta.
juppe muidugi saab, aga kohati jääb nende kvaliteet oluliselt alla vanadele originaaljuppidele ning hinnad muudkui kerkivad.
Kui mootor on korras, siis ei ole Tartu-Tallinn muidugi mingi probleem, aga 120 km/h on siiski väike liialdus. Põhimõtteliselt saab ka 120, aga see aparaat pole mõeldud sellisteks kiirusteks.
Kui fanatismi jätkub, siis saab ka talvel sõita, aga ega neid põrnikaid talvel eriti ei näe ja sellest võib teha omad järeldused.
Korras põrnikat ei ole kallis pidada, aga korda tegemine võib kalliks minna.
Minu hõredavõitu 1600cc mootoriga masin võttis maanteel 8 ja linnas 10 l/100km

jõudu
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
trunkmonkey
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 21
Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Kust juppe !?

Postitus Postitas trunkmonkey »

Te kõik ütlete , et juppide hankimine pole probleem aga kust te neid tellite!? On mõni interneti kaubamaja või kohalik maaletooja..?

Aitäh!
Kasutaja avatar
nokkel
haige
haige
Postitusi: 131
Liitunud: P Jaan 04, 2004 11:00 pm
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas nokkel »

Mina soovitan minna sellistesse poodidesse nagu:
Kindel tee
Salome - vähemalt Pärnus saab head teenindust.
VW esindus - Forss (oli vist) - sealt sain ma uue generaatori 7 päevaga kätte ja vahepaele jäi veel Jaanipäev.

Poes tuleb küsida ja loota, et müüja asjalik on ja viitsib otsida. Tuleb valida üks pood, kus käima hakkad ja siis muutuvad nad väga asjalikuks!!! :D

Vot selline on minu praktika. Ma ei tia kuidas siin teistel läheb.
Lisaks kuulisn, et HotCars ist (www.hotcars.net) sai ka päris hästi tellida. Tuleb helistada. Toovad Helsingisse. Nii ma olen kuulnud.

Edu!
Milleks Ferrari, kui on olemas Põrnikas!?
Indrek Ilves
vaikne tüüp
vaikne tüüp
Postitusi: 6
Liitunud: T Aug 03, 2004 3:14 pm
Asukoht: tartu / lähte
Kontakt:

Postitus Postitas Indrek Ilves »

tere taas. sai ennast ka siia regatud ja sai ka paar küsimust juurde mõelda.

miks on põrraga raske talvel? kas ainult kehv juhitavus ja läbitavus v. on asi ainult soojenduse puudumises v. on raske talvel käivitada v. sool teeb väga palju kahju?
mida endast üldse kujutab "gero"? see on ahi, jah?

ning teine põhiline küsimus on mul selle kohta kui palju erineb 1302 teistest põrradest? ainult veeremik? mida ise eelistate?


Tänan.
ints@nädalavahetusel-põrrasi-kaema.

EDIT: üks küsimus tuli veel. kas põrrat on raske juhtida/temaga linnas liigelda (eelkõige pean silmas pidureid)?
ostan põrnika.
tel. 53 46 53 53
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Postitus Postitas Indrek »

miks on põrraga raske talvel? kas ainult kehv juhitavus ja läbitavus v. on asi ainult soojenduse puudumises v. on raske talvel käivitada v. sool teeb väga palju kahju?
Olles ise ühe talve põrnikaga liigelnud võin väita, et sinu kartused on täiesti asjatud! Juhitavus ei ole sugugi kehva kui sa just väga laiade rehvidega poosetada ei taha. Läbivus läheneb dziipidele, sest mootor asub vedava telje peal ja autopõhi on peaaegu sile (sõidad nagu bagiga). Kinni jääda on päris keeruline! :wink:
Käima läheb külmaga isegi paremini kui suvekuumuses (vähemalt minu oma). Ainukeseks puuduseks on tõesti soojendus aga selle vea ellimineerid lisa ahjuga.
Mul oli isegi selline juhus, kus peale tõsist lumetormi oli minu põrra ainuke meie tänaval, kes suutis ilma kõrvalise abita käivituda ja siis veel hangedest läbi(üle) ronida!
1302 erinevus teistest on tõesti põhiliselt vedrustuses (mitu korda mugavam), kuidi väiksemaid erinevusi leidub ka mujal.
Korras pidurid on põrral väga äkilised. Aga pead ettevaatlik olema, et keegi tagant sisse ei põrutaks (tagumik põrral kõige õrnem koht!).
Ja kui sa veel kahtled põrnika juhitavuses siis vaata internetist, kui paljud inimesed sõidavad võidu nendega, nii asfaltil kui kruusal!
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

poodide kohta nii palju, et tartus on yheks heaks kohaks Vasara Auto

ja noh, eks meil siin m6ni inimene k2is suht tuhti soomes, ehk ka tema saab vahest yht-teist tuua. akkama saab ikka :)
Kasutaja avatar
trunkmonkey
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 21
Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas trunkmonkey »

Tänud info eest!
Vasta