Põrnikale sobiv õli (ka bussijuhid võivad tutvuda :))

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Põrnikale sobiv õli (ka bussijuhid võivad tutvuda :))

Postitus Postitas Style »

Uurisin siin ühest firmast põrnikalistele sobivat õli ja sain ühe õliguru teate, mis puudutab 60-70 aastate toodetud õhkjuahutusega Volkareid
This engine requires API not higher than SF/CC, SF/CD or SF/CF because seals might be destroyed.
Et siis kohalikus keeles: mootoris tuleb kasutada SF/CC, SF/CD või SF/CF klassifikatsiooni õli. Paremad (loe: uuemad) õlid kipuvad tihendeid vigastama.
Seletan natuke ka seda tähistust: S* käib bensumootorite kohta ja C* - on diiselõlide klassifikatsioon. Mida kaugem tähestikus teine täht on, seda kvaliteetsem ja kaasaegsem õli on. Mis ei käi aga meie õhuliste kohta...
Enamus 20W-50, mida Eestimaal leidsin vabas (nö) müügis, on SG või SH - ei sobi.

See ei tähenda, et nüüd ei saagi teist õli sisse kallata - võib isegi Mobil 1 Rally Formula 0W-50 kallata! :) Aga siis tuleb arvestada mootori lekkimisega, mis pidi iga Põrnikaga kaasa käima :)

PS. Indreku pakutud õli (seda on ju veel saada?) peaks vastama nõuetele...
PPS. Ei olnud reklaam :)
Kasutaja avatar
Ari_FIN
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 24
Liitunud: P Veebr 18, 2007 10:33 pm
Asukoht: Pyhtää, Soome

Postitus Postitas Ari_FIN »

Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

Andres - Su tõlge longab. Ei soovitata seal väljamakeeli mitte kasutada mainitud õlisid vaid soovitatakse mitte kasutada mainitutest kõrgema klassifikatsiooniga õlisid.
ning teisalt pole ehk "õliguru" põrnikaasjandusega päris kursis: tihendite lekkimine pole põrriliste põhimure - olulisem on hoopis lisandite olemasolu või õigemini nende puudumine. Ilma õlifiltrita masinale (ja ilmselt ka tsentrifugaalfiltriga masinale) ei soovitata neid Õ-W-Ä õlisid. Motoralis on sellest classic-õlist kah kaks varianti: 20W50 ja "lihtsalt 50". Põrnikale sobib "lihtsalt 50".

Motoralist nii palju, et seal tõusis mu viimasel tehingul (nädal tagasi) nn Indreku Motul-i õli hind - endise 120eek asemel on nüüd 140 (kui suisa 145 ei olnud).
enne talverallit uut õli sisse kallates oli see väikese miinuskraadi juures ikka paras tarretis. Seega tuleb normaaltingimustes õhku jahutada siiski suvel :)

Teet,
kel 2008a hooaja õlid olemas :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Teet kirjutas:Andres - Su tõlge longab. Ei soovitata seal väljamakeeli mitte kasutada mainitud õlisid vaid soovitatakse mitte kasutada mainitutest kõrgema klassifikatsiooniga õlisid.
Minu arust sama mõte ka mina üritasin väljendada... Aga Ok, ehk kahepeale saab ka ülejäänud publik aru :)
Kas Indreku õli on ikka veel kahe liitri kaupa? Ühe liitri kohta on 140 liig...
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Võtsin Ari jutu kuuldele ja uurisin maad:
Gulfi õli saab US-Parts'ist kohapealt 4-liitristes kankudes, selle hind on 214 krooni. 1-liitriseid nemad ei too nõudluse puudumise tõttu.
Leidsin ka augu, kust seda pisut odavamalt saab :wink:
1 liitri saaks 42 krooniga
4 liitrit - 153 krooni
Aga tuleb tellida... Ja kes see ikka kuu aega viitsib õlivahetust oodata...

Toode on küll plastik-purgis, mitte nii attraktiivne, kui plekist anum :)
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Mina sain sellest õpetusest aru nii, et vanemat tüüpi õli soovitatakse vanale, st enne '70 aastat toodetud ja originaalseisundis mootorile.
Kui mootoril on seoses kap-remondiga pandud uuemad tihendid, siis need peaksid ju küll uuemat tüüpi õliga toime tulema.
Sama kehtib ka lisandite kohta - kui karter ja kanalid on remondi käigus vanast õlisettest puhastatud, siis ei tohiks nagu olla mingeid piiranguid kaasaegsematele õlidele.
Ortodoksselt lähenedes ja multigrade õlidele "vana head" monograde õli eelistades peab külma ja sooja aastaaja jaoks olema erinev õli - "50" talvel ei ole tõesti kõige parem mõte.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

ei hakka uut teemat avama ja lükkan siia otsa.

küsimus selline, ostsin laagri maksimarketi vastast poest Motorway Comma 20W50 õli, eelmine aasta panin sisse US Partsist ostetud kollases tünnis 20w50-ne.
Kui nüüd vaja õlitase normi tõsta, kas siis tohib seda teist marki õli juurde lisada, et kui markeering sama aga tootja erinev, siis on vahe või ei?
või peaks tegema õlivahetuse selle uue margi peale ja siis ainult selle samaga hakkama hiljem taset hoidma.

Mart
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Minu kogemus näitab, et pealekallamiseks sobib pea et iga õli, kui ta nüüd päris toiduõli pole. Õlispetsialistid aga väidavad, et ei tohi eri marke segada, kuid siin IMHO on tegemist oma staatuse hoidmisega ja/või mingi margi promomisega.

PS. Tegelt, oleks soovitav ikka iga aasta õli vahetada.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

Style kirjutas:PS. Tegelt, oleks soovitav ikka iga aasta õli vahetada.
just - ja kui masin talve seisab ning õhujahutaja suvel ca 5Mm (või vähem) kulgeb, ei tee teoorias ka 2 korda paha: sügisel vana saastunud õli välja ja puhas sisse, kevadel aga talv läbi kondentsi korjanud (ja emulsiooni-potentsiaali omav) "uus" õli välja ning värske asemele.
anoh - see on IMHO juba liig pedantne ja läheb samasse auku üle talve seisnud täis paagi kütuse utiliseerimisega (mida mõned uunikumehad ka praktikas viljelevad)...

üldiselt vaheta õli ära: mitte tingituna kahe margi segamise ohtudest (kus jutud on küll erinevad, aga konkreetset näidet, kus mingi jama oleks olnud, ei ole ma küll kusagilt kuulnud) vaid tingituna elementaarsest hooldusvajadusest.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

njah, eks vahetada oli plaanis jah muidu, aga mõtlesin peale jaani, jaanile sõit aga parajalt pikk maa, et vajaks juba hetkel lisa natuke.
aga tuleb siis nädalasees natuke aega leida, jama on et vihma sajab - märg ja kole, kuidagi ei taha kohe auto alla pugeda...
Vasta