tarkade klubile

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

tarkade klubile

Postitus Postitas ingmar »

tervist

mure mootoriga ja omal mõte otsas. mootor 1.3, käivitub aga et tööta ühtlaselt. gaasi andmine ei mõjuta mootori tööd. täpselt selline tunne, et osa välku imetakse ära. viimati sai mootor suure hulga õli peale. vahetatud on küünlad, küünlajuhtmed, jagaja, süütepool. vahet erilist pole tunda. sama muutuseta oli katsetus süütepoolile otse aku pealt "+" anda (mõttega, et pluss juhe on lühises). süütepool on töötava mootori pealt, jagaja töökindluse eest pead ei anna, aga kahe jagajaga oli tulemus sama.

a, kui sai katsetatud süütepooli keskmise juhtmega otse kerre süüte andmisel, siis oli näha, et säde polnud pidev.

on mõtteid?
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

Lisaõhku saab kuskilt?
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Säde ei saagi pidev olla: see tekib momendil, kui nn toide kaob, ehk vool poolis kõige suurem - siis tekib laengu lahtipääsmine. Kui pooli pealt mass ei kao (kontaktide abil), siis lööb välku tunduvalt harvem (2-5 sek tagant), kui pooli laeng läheb juba läbi korpuse massi. See tapab pooli ka, muuseas.
See jutt küll ei pruugi mootoritööd parandada...
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

pideva välgu all pidasin silmas seda, et löögid on ühtlased ja kindla intervalliga. hetkel aga toimib asi nii, et tulistab nati aega ilusti kindla intervalliga, siis jätab sekundiks vakka, siis tulistab, siis vakka jne.
Kasutaja avatar
Dizze
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 64
Liitunud: E Dets 11, 2006 12:13 am

Postitus Postitas Dizze »

Soovitaks vahetada Kondekas ja Süütepool ära.
Puhasta kontaktid ka ära. Süüde kindlalt paika.
Siis peaks põrisema hakkama taas. ;)

Sest vigastatud kondekas võis juba süütepoolile viga teha.
Mina ostsin endale põrnikale mingi Lada Kondeka maksis umbes 36 krooni.
Süütepool on samamoodi Lada oma. Aga seda kõike sellest, et saada
odavalt hea säde. ;)
Ao
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

nagu mainisin, on jagaja vahetatud (kogu täiega), süütepool toimib endiselt (katsetatud)
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

karbussi viga on ikkagi. Kas mõni siiber ei avane, või on karpa alumine tihend ära ning sealt saab lisaõhku...
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

karbussi mure ei selgitaks tule kadumist ja gaasipedaalile mitte mingit reageerimist
peeter
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 07, 2004 6:53 pm
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas peeter »

Tere Ingmar!

Mõned küsimused Sulle selle mootori kohta:

Kas see mootor sinu silme all on kunagi korralikult töötanud ja sõidukit edasi liigutanud?
Kui ta on korralikult töötanud ja nüüd punnib vastu, siis mis juhtus?

Mis tuli see on, mis ära kaob?
Kui gaasipedaali vajutad, kas kohe mitte midagi ei muutu, kas karpa hoovastik ja seguklapp liiguvad?

Peeter
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

hei hei!

mootor on ilusti töötanud. kui aus olla, siis on see sm. Indrek Orava must põrnikas. ja rallil käis ta edukalt kuni hüppeni :) ehk indrek teab ise paremini rääkida, mis hektest masin ära suri ja mis-miks juhtus.

"tule" all mõtlen süütepoolist välja tulevat sädet

ja gaasipedaali vajutamisest ei muutu absoluutselt mitte midagi. masin käib sama ebaühtlaselt edasi, mitte mingit pöörete kõikumist ei tule. samas hoovastik ja klapp liiguvad. hooba ise tõmmates on kuulda ka, et kiirenduspump annab bensu peale ka.
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

gaasipedaali vajutamise mittemingine muutmine viitabki just lisa õhule. Mul korduvalt selliseid jamasi olnud.
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas saar »

Mina ei tea eriti neist asjadest... aga sa Ingmar pole rääkinud vaakumist?
See on ikka sel mootoril-karpal-jagajal ju olemas (pean tunnistama, et ma ei ole oma põrnika mootorit ammu vaadanud-näppinud)?

Ehket kas vaakumitoru (see, mis karpast jagaja külge läheb) peab õhku ja kui seda imed, siis muutub midagi?


Lihtsalt mõte, mis kuhugi ei vii ;)
maru rahulik!
peeter
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 07, 2004 6:53 pm
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas peeter »

Ingmar!

Pakun Sulle uurimiseks, igaks juhuks ülevaatamiseks kaks võimalikku tobedat põhjust, miks mootor vastu ajab:
Kas küünlajuhtmed on õiges järjekorras, olen ise kogenud, et põrra mootor on võimeline kuidagi käima kui kaks küünlajuhet on vahetuses.
Vaata üle ega karburaatoris kütuse peadüüs umbes pole ( gaasipedaali liigutamisele mittereageerimise üks väga paljudest võimalikest põhjustest).

Ja ikka vana hea soovitus, katse-eksitus meetodil asju uurides tee üks asi korraga ja siis proovi ???!!! ja nii lõpmata hulk kordi kuni viga käes.
:idea:

Jõudu!
Peeter
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

tänud, Peeter. kaen veel uuesti läbi. vale pidi juhtmed (kusjuures minu puhul täitsa krooniline põhjus) tunduvad seekord õieti olema. Vaido kontrollitud :)

karpa kontroll tuleb ette võtta jah (kahjuks just "koristasin" garaazhi, seega varu-karpa leidmine on väga keeruline). vb on tõesti mingi düüs nii kinni ja segu nii lahja, et gaasi vajutamisega mängin vaid enamuses õhukuluga. vähemalt süüte osas on kõik jupid (just, ühekaupa) vahetatud ja ei oska enam seal viga aimata.

olenevalt perekondlikest geograafilistest überpaikenmistest õnnestub ehk täna juba asja uurida.

kui mootori käima saan, nimetan ennast amelikult Orava Uunikute Ralli Tiimi hooldemeeskonnaks :)
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

ahoi Tartumaale!

vaakumregulaatoril sa (Ingmar) targu ei peatunud - ning pole ka põhjust vast. See siiski korrektor ja mittetöötamisest saab <100kW puhul vaevu aru :)

aga karpa-häda tuvastamiseks kalla karbussi bensiini. Kui käsi liialt ei värise, toimib kämmal karbussina nagu nalja. Mu vastav kogemus küll vaid Gorki R4 toodanguga ning Zili V8-ga aga põrr ju sama "lihtne aga funktsionaalne" - kuigi tõesti on ta töömahult nii mõned korrad pisem. Kui "käsitoorega" mootorit välja ei sureta ja nii pöörded kasvavad, asu karpat (või õhuleket) otsima. Kui Pict34 on juppidena abiks, võid (puhastamist vajavat) mult kah küsida ;)

terv,
Teet
peab kah talveralli-plaani: siiski tundub, et "Variant A" ("A nagu AZLK") ei saa värvi alla - variant B ("B nagu biiitõll") ehk õhugajahutaja osas pole aga veel poliitilist "dobrood". Käesolev teema ässitab aga hirmsasti andma ka oma panust õhu jahutamisesse...
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Vasta