Vahepeal on juhtunud:
* Subaru mootor ja käigukast on küljes oma lõpliku koha peal. Mootorikanduri tegin ise, käigukasti kinnitus Subarugearsi oma. Subarugearsi mootorikanduri lahendus mulle ei meeldinud - istunuks liiga madalal ja ei tundunud ka kuigi usaldusväärne.
* Paigaldatud Subaru siduri peasilinder ning viidud kokku originaalpedaaliga. Pikendasin originaalpedaali võlli nii, et ulatuks läbi raamitala. Teiselt pool tala jookseb Subaru peasilindriga kokku. Kasutan vedelikuanumana VW originaal pidurivedeliku anumat, mis läbi kolmiku toidab nii piduri kui siduri peasilindrit. Subaru peasilindri anum põhja alla ei mahtunud, projekteerisin ja 3D printisin PET plastikust silindrile ülemineku, et sinna otse voolik ühendada. 3D joonise saad alla laadida siit -
https://a360.co/2OQnvho" onclick="window.open(this.href);return false;
* Valmistatud käiguhoovastik. Esimene ots originaal, mis taga jookseb läbi Toyota Corolla (2006) rooligardaani kokku Subaru käigukastiga. Tuli üllatavalt täpne käiguvahetus. Kui see VW kang ise nii vedel poleks, siis oleks lausa imeline.
* Alustatud VW originaalpaagi, Subaru paagisisese kütuseelemendi ja tulemüüri ümberehitust. Kütuseelement on liiga sügav ning ei mahtunud originaalpaaki. Umbes 5cm liiga sügav. Võtsin kätte ja lõikasin selle pooleks, nihutasin pumba vasakule ning natuke üles. Kõige raskem oli asjad nii kokku panna, et istuks paagis hästi ja samal ajal mahuks ka paagis olevast avast välja.
Mis ma olen õppinud:
* Mootorikanduri projekteerimine ja valmistamine ilma autotõstukita on peavalu, sest mootori vahele panemine ning ära võtmine võtab liiga palju aega. Sellest lähtuvalt soetasin garaaži autotõstuki. Hetkel suudan üksi mootori ja kasti vahele panna 15 minutiga. Ära võtmine umbes sama ajakuluga. Uutel projektidel teeksin mootorile ja käigukastile ühise puki, et ei peaks neid üksteisest eraldama, hetkel see vist enam ära ei tasu.
* Mootorikanduri keevitamine tuletas meelde kuidas hirmus keevitamine asju paigast ära tõmbab ükskõik kui tugevasti punktitud või kinnitatud asjad on. Punktituna käis sisse ja välja väga vabalt, peale täiskeevitust ainult jõuga. Hoolimata sellest, et keevitamise ajaks poltisin kõik asjad omavahel kokku moodustamaks terviku. Õnneks valisin paksu seinaga kanttoru, peale natukest seinte lihvimist läks elu taas kergeks.
* Kuigi Subarugearsi järgi peaks käigukast minema vahele ilma kere/paagi/tulemüüri modifikatsioonideta, siis ma ütleks, et pigem mitte, sest kliirens saab olema väga väike - 8 cm kandis. Minu hea maitse jaoks on kliirens kuskil 20cm kandis, millest tulenevalt sisselaskekollektor ja siduri peasilinder ei mahtunud ära, pidin lõikama välja originaal käigukasti kanduri, lisaks veel jupi tulemüüri ja ka paaki. Originaal kanduri, mis andis kerele jäikust, asemele pean keevitama ettepoole uue tala. Tulemuseks 21 cm kliirentsit. Sellega saab juba ringi sõita ja jääb ruumi natuke autot alla lasta KUI peaks soov tekkima.
* Metalli valtspink aitaks kaasa nii aja kui kvaliteedi osas. Hetkel valtsin käsitsi vasara ja hea tahtega.
* Abrasiiviga pritsimise kabiin oleks abiks detailide puhastamisel. Midagi sellist -
https://www.stokker.ee/liivapritsi-kabi ... /161804142" onclick="window.open(this.href);return false;
* Samuti pleki kahandamise ja venituspink oleks abiks. Midagi sellist -
https://www.baileigh.com/shrinker-stretcher-mss-18" onclick="window.open(this.href);return false;
* 3D printimine on abiks mitmel rindel.
* Treipink kuluks ära, saaks teha kiiremini ja ilusamaid asju.
* Puurpingil peavad olema pakud korralikult kinnitatud. Piisas ühest natukene kehvasti kinnitatud poldist, et pakud vastu seina visata. Õnneks lennutrajektor oli vaba.
Mis saab edasi:
* Jätkub kütusesüsteemi saaga. Eelmisest postides mainitud Subaru kütusesüsteemi iseärasuste tõttu otsustasin kasutada Subaru paagisisest kütuselementi. Lisaks seoses ruumipuudusega ma poleks nii kui nii pääsenud paagi ja tulemüüri lõikumisest. Kui ma kunagi peaks veel ühe sellise auto ehitama, siis kindlasti hoolitseks selle eest, et mõõdaks kütuserõhud töötaval autol ning valiks tagastusega kütusesüsteemi. Nii saab kasutada originaalpaaki vasara modifikatsioonidega või üldse ilma.
* Sisselase. KUI ma poleks pidanud tulemüüri ja paaki hakkima muudel põhjustel, siis ma ilmselt valiks sisselaskekollektori ümber pööramise. Seda on tehtud WRC klassi Subarutel. Kuna mul on kõik juba katki lõigatud, siis ei hakka sellega vaeva nägema, vaid ehitan paagi ning tulemüüri nii, et kollektori sisendtorustik mahub ära. Ma olen kindel, et sisselaskekollektori ümberpööramine on üks neist töödest, mille kohta foorumis kirjutatakse, et on lihtne, aga reaalsuses väikesed detailid tekitavad omajagu peavalu.
* Jahutussüsteem. Nüüd kus on mootori asukoht lukus, saab hakata jahutust projekteerima.
* Väljalase. Panen testimiseks lihtsalt originaalkollektorist leegitoru. Ilmselt teeb kõvasti lärmi, aga testimiseks kõlbab. Pikas perspektiivis peab ikka summuti jms ehitama.
* Kaasipedaal. Idee on jätta salongi väljanägemine originaaliks, seega peab kuidagi VW originaalpedaali laulatama Subaru reostaadiga pedaaliga nii, et see välja ei paistaks.
Küsimused/väljakutsed:
* Paagi keevitamine? Kas oleks kaval täiskeevituse asemel teha punktkeevituse ja jootmise segulahendus? Tean, et täiskeevitusega tahab paak mõlki tõmmata, et äkki jootmine peaks vastu ja tõmbaks vähem kõveraks?
* Tegu on teraspaagiga. Kas ja kuidas peaks paagisisese korrosiooni vastu võitlema?
Tänuavaldused:
* Tiku - käisin tema projekte kaemas ja muljeid vahetamas. Alati on hariv kuulata inimest, kellel on kõvasti kogemust autoehituse valdkonnas. Tema käesolev projekt on väga vinge, ootan huviga selle valmimist.
Muud mõtted:
* Päris tore oleks kui saaks selliseid projekte põhitööna teha. On väga nauditav.