väljalaske kollektori murdunud poltide remont.

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
hgl
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 59
Liitunud: E Aug 27, 2007 8:31 pm

väljalaske kollektori murdunud poltide remont.

Postitus Postitas hgl »

Tere!
mure konkreetne - murdusid kaks polti ära, mõlemalt poolt, ülemised, alles on neid kummaltki poolt millimeetrites. Keevitamine ei ole toonud just mingit erilist edu - olen kaks päeva :D proovinud juba argooniga keevitada, kuid ei taha kas poldile kinni jääda või siis tuleb lihtsalt lahti.. . Kas on kedagi Viljandimaal, kes tegeleks asjaga, kui Ma kaaned maha võtan? või oskab keegi ehk anda määndegistki paremat nõu, kuidas asi lahendada??
ise olen SuureJaani ligidal.
Tänkju.
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Teoreetiline abi: on olemas komplekt tikkpoltide välja keeramiseks. Käiad poldijäänused siledaks, kernid augu peale ja puurid teatud läbimõõduga augu sisse. Sinna keeratakse sisse sellest komplektist abinõu, mis aitba polti välja keerata. Tõsi küll, mõeldud on tavapoldi välja keeramiseks, need, mis on kinni põlenud/roostetanud pigem lõhuvad abinõu.
Et siis poldijäänused tuleb kõigepealt liikuma saada: coca-ga, kuumaga või külmaga.
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Vahest jah saab äramurdunud köndile mutri otsa keevitada, selle käigus saab polt ka piisavalt kuuma ja õnnestubki lahti keerata.
Aga alati see ei õnnestu ja siis pole eriti muud varianti kui poldijäänused välja puurida ja ava uuesti keermestada. Nende abivahenditega (nn "porgand") olen proovinud, aga mitte kuigi edukalt. Üks murdus omakorda poldi keskele puuritud augu sisse ära ja siis läks juba päris huvitavaks. Kui puurida ava täpselt poldi keskele ja ettevaatlikult tegutseda, siis õnnestub keermepuuriga lihtsalt poldijäänused eemaldada ja vana keere kasutusele jätta. Kui see ei õnnestu, siis tuleb teha vahetükk (väljas M12 ja sees M8 keere). Kasutada saab ka plokile mõeldud nn "case saver" vahetükke, neil on väljaspool M12x1,5 peenkeere.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

olin aasta ja kopikad pääle sama häda otsas. Pikem jutt mu masina teemas kolmanda lehe kandis.

universaalretsept:
1) telli väljalaske tihendikomplekt
2) demonteeri mootor. Paras näpuharjutus - ei ole eriti aeganõudev ega tüütu. Kui aga tagapaneel on eemaldatav, hüppa punkti 3.
3) puuri 6mm puuriga poldi keskele auk
4) püüa ülalmainitud "murdunud poldi eemaldajatega" fööni kaasabil polti välja saada. Rakendades loomulikult mõistlikult vähe jõudu. Ka muud klassikalised meetodid nagu torn/meisel+haamer jms on omal kohal
4a) kui punkt 4 puhul ei läinud õnneks, puuri auk suuremaks ning keermesta kaas 8..10mm peale
5) pane moto tagasi oma kohale
6) ole rõõmus (kui Sa seda miskipärast tegevuste 1..5 kesktmise aal ei olnud)

terv,
Teet
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
hgl
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 59
Liitunud: E Aug 27, 2007 8:31 pm

Postitus Postitas hgl »

tänkju Teet, Su õpetuse viimane punkt jõudis pärale :P kuid eelmistest punktidest eriti ei hoolinud :D sain need poldid kätte ikka keevitusega, julma kõrvetamisega. ja muidugi tuli rakendada ka kuiki palju jõudu :D aga kätte Ma nad sain :P
Vasta