aastast '73 VW 1300
Moderaator: ingmar
aastast '73 VW 1300
Tekkis siin maru huvi sellise toreda massina vastu nagu seda on Volkari Põrnikas uurisin ikka siit ja sealt, sellist ja teistsugust ning üks hetk avastasin enda jaoks suurepärase värviga sõiduriista. Pean tunnistama, et Põrra ei olnud Mul ainus iseliikur, mida Ma jälgisin, kuid saatuse tahtel sain omale ühe säändese
Esmane registreerimine on aastast 1973 01.01
Sain ta siis läbi mingi meeletu ringi kätte Pärnust, kus Ta ootas Mind juba Minu nimeliste dokumentidega tänu eelmisele omanikule Ülevaatust Tal loomulikult ei olnud ja nii algas siis ohtlik ja riskantne teekond Pärnust Minu hetkelisse peatuskohta SuureJaani külje all Lõhaverre. Sõit kulges täitsa huvitavalt ja no kuna esimest korda olin selle massina roolis siis oli igast värke avastada ka. Mitte et seda poleks saanud teha sihtkohta jõudes
Nüüd olen Teda natuke uurinud siit ja sealt ning iga hetkega läheb hing rohkem täis, et omanik "unustas" ehk mainida, mis Põrral mureks on. Kuid ega pole ju kedagi süüdistada peale ise enda ja ära tuleb kannatada kui tahad sähukese stiilse kupeega sõita..
Esmane registreerimine on aastast 1973 01.01
Sain ta siis läbi mingi meeletu ringi kätte Pärnust, kus Ta ootas Mind juba Minu nimeliste dokumentidega tänu eelmisele omanikule Ülevaatust Tal loomulikult ei olnud ja nii algas siis ohtlik ja riskantne teekond Pärnust Minu hetkelisse peatuskohta SuureJaani külje all Lõhaverre. Sõit kulges täitsa huvitavalt ja no kuna esimest korda olin selle massina roolis siis oli igast värke avastada ka. Mitte et seda poleks saanud teha sihtkohta jõudes
Nüüd olen Teda natuke uurinud siit ja sealt ning iga hetkega läheb hing rohkem täis, et omanik "unustas" ehk mainida, mis Põrral mureks on. Kuid ega pole ju kedagi süüdistada peale ise enda ja ära tuleb kannatada kui tahad sähukese stiilse kupeega sõita..
- Manused
-
- beet_gold_front.jpg (117.67 KiB) Vaadatud 21641 korda
-
- beet_gold_back.jpg (98.11 KiB) Vaadatud 21641 korda
peamine probleem on kerekahjustus, mida Ma esmapilgul ess osanud kaedagi kohe aga nagu ütlesin siis ei tasu nuriseda hää et nii häägi on
igatahes nüüd sai siis ka ülevaatusel käidud (Y) tulemuseks oli korduvülevaatus, põhjuseks heitmete mitte normis olemine. Tulemused:
mingi oomega märgi juures on lubatud 1000 ja mõõdetud 1050, CO on lubatud 4.500 ja mõõdetud 0.070 ning CH on lubatud 1000 ja mõõdetud 1733. Ühesõnaga - Ma ei saa mitte midagi aru mis siin kirjas on ja kuidas seda tulemust parandada
kui keegi oskab nõu anda või midagi soovitada siis tulistage siia julgelt plaanis on muidugi karburaatori remndi komplekt soetada ja ärr vahetada kõik tihendid ja värgid. Süüdet kannataks ka ehk nagu timmida, kuid ei tea kas sellest midagi kasu oleks.
ja muidugi peab soetama tulekustuti
igatahes nüüd sai siis ka ülevaatusel käidud (Y) tulemuseks oli korduvülevaatus, põhjuseks heitmete mitte normis olemine. Tulemused:
mingi oomega märgi juures on lubatud 1000 ja mõõdetud 1050, CO on lubatud 4.500 ja mõõdetud 0.070 ning CH on lubatud 1000 ja mõõdetud 1733. Ühesõnaga - Ma ei saa mitte midagi aru mis siin kirjas on ja kuidas seda tulemust parandada
kui keegi oskab nõu anda või midagi soovitada siis tulistage siia julgelt plaanis on muidugi karburaatori remndi komplekt soetada ja ärr vahetada kõik tihendid ja värgid. Süüdet kannataks ka ehk nagu timmida, kuid ei tea kas sellest midagi kasu oleks.
ja muidugi peab soetama tulekustuti
Mul oli bussiga analoogiline jama: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=819
Samad näitajad olid samamoodi paigast ära. Aga CO oli imemadal.
Põhjus oli aga selles, et bensiini-õhu segu sai lisaks veel õhku juurde ja silindrisse jõudis liiga õhurikas segu. (peale karpat ja enne silindrit oli leke).
Bussil oli põhjuseks pidurivõimenduse voolik (mis on ühendatud mootori sisselaske külge): sealt läks õhku juurde. Aga põrnikal pidurivõimendust pole (vähemalt minu 1972. aasta põrnikal ei ole).
Teised kindlasti seletavad sulle lahti, mida need numbrid tähendavad, aga ise soovitaks uurida, kas äkki ka on leke. Ehk kõige lihtsam meetod on, kui pihustad starteriabi (selline aerosool, sisuliselt eeter, igas bensiinijaamas olema müügil) karburaatori jalale ja sisselaske ühendustele. Kui peale pihustamist mootori pöörded muutuvad, siis järelikult on mingi tihend kuskilt hõre.
Nt Ingmar kirjeldab seda trikki ka: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=1097#4996
Samad näitajad olid samamoodi paigast ära. Aga CO oli imemadal.
Põhjus oli aga selles, et bensiini-õhu segu sai lisaks veel õhku juurde ja silindrisse jõudis liiga õhurikas segu. (peale karpat ja enne silindrit oli leke).
Bussil oli põhjuseks pidurivõimenduse voolik (mis on ühendatud mootori sisselaske külge): sealt läks õhku juurde. Aga põrnikal pidurivõimendust pole (vähemalt minu 1972. aasta põrnikal ei ole).
Teised kindlasti seletavad sulle lahti, mida need numbrid tähendavad, aga ise soovitaks uurida, kas äkki ka on leke. Ehk kõige lihtsam meetod on, kui pihustad starteriabi (selline aerosool, sisuliselt eeter, igas bensiinijaamas olema müügil) karburaatori jalale ja sisselaske ühendustele. Kui peale pihustamist mootori pöörded muutuvad, siis järelikult on mingi tihend kuskilt hõre.
Nt Ingmar kirjeldab seda trikki ka: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=1097#4996
maru rahulik!
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
mis auto aastaarvul viga? nagu väljamaal uhkelt öeldakse - on vaja natuke TLC'd - Time, Love & Credit. kui masin korras, pole mingi mure ka puhtalt ülevaatus läbida. kui gi jah, aastaarv on ses mõttes kehva, et kuni aastani 72 mõõdetakse COd. vanemaga võid kasvõi must suitsupilv ÜV minna, minu teada ei saa nad mitte midagi selle vastu teha.
asoh...praegu see piir siis nii, et selle aasta seisuga ei mõõdeta CO-d 25a vanustel autodel(uunikumidel aasta arvu järgi) siis kasvab see varsi 40nele ja siis ka 50nele aastale?
Et kui auto 49 aastat vana peab CO-ga kõik korras olema?:D
Jabur jutt natukene...arvan, et see 25, aka " uunikumi vanus" liigub ikka edasi...järgmisel aastal muidu saab alles uunikumiks 26 aastane masin?
Et kui auto 49 aastat vana peab CO-ga kõik korras olema?:D
Jabur jutt natukene...arvan, et see 25, aka " uunikumi vanus" liigub ikka edasi...järgmisel aastal muidu saab alles uunikumiks 26 aastane masin?
Tundmatuks jääda sooviva keskkonnaministri määrusega on see säätud:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Ja seal on kirjas (tabelis nr 16):
kõik tüübid (enne 01.01.1973) -- CO Ei piirata või peab vastama valmistaja piirväärtusele
Ei mingit automaatset ajanihet ehk et kui minister seda määrust ei muuda, siis see ajapiir ka ei muutu.
Minu mõistus ütleks, et kõik, mis enne 1980 on toodetud, on niikuinii samamoodi tehtud et võiks kõigile selle CO piiri vabaks lasta. Pealegi: 27 aastat ja vanemaid sõidukeid näeb niikuinii haruharva ja ka siis rohkem silmarõõmuks liiklemas.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Ja seal on kirjas (tabelis nr 16):
kõik tüübid (enne 01.01.1973) -- CO Ei piirata või peab vastama valmistaja piirväärtusele
Ei mingit automaatset ajanihet ehk et kui minister seda määrust ei muuda, siis see ajapiir ka ei muutu.
Minu mõistus ütleks, et kõik, mis enne 1980 on toodetud, on niikuinii samamoodi tehtud et võiks kõigile selle CO piiri vabaks lasta. Pealegi: 27 aastat ja vanemaid sõidukeid näeb niikuinii haruharva ja ka siis rohkem silmarõõmuks liiklemas.
maru rahulik!
Tere kõigile selle teema huvilistele!
Algul mõtlesin, et ei kirjuta , sest olen laisk ja väike kirjamees aga kuna teema haakub otseselt minu ühe töövaldkonnaga, sõidukite ülevaatusega siis paar selgitust või kommentaari.
Keskkonnaministri määruses märgitud kuupäevad, millest alates mingeid saastenorme kontrollitakse ei ole suvalt lambist pandud, vaid neil on kindel alus. Iga kuupäev tähendab mingit EU direktiivi kehtimise algust autotootjatele, millega kehtestati ja kehtestatakse ka tulevikus valmistatavate sõidukite mootorite saastenormid. St. kui uute alates 01.01.1973 arvele võetud bensiinimootoriga autodele kehtestati tühikäigul töötava mootori põlemata osakeste (ppm ) normiks 1000 ühikut ja CO normiks 4,5 siis nii see jääb, sest see ei sõltu auto vanusest vaid veelkord, see sõltub auto tootjatele teatud ajahetkel kehtestatud normidest.
Nüüd konkreetsest põrra ülevaatuse gaasitestist. Kahju, et ülevaataja ei selgitanud mõõtetulemust
See mingi oomega on mõõtehetkel mootori pöörded ning need võivad olla tühikäigul kuni 1300 pööret/ minutis. Konkreetsel juhul oli vist 1050.
Põlemata osad (ppm) on lubatud 1000 ühikut, olid 1700, st, et väga palju bentsu väljub sumpast põlemata ja midagi on väga korrast ära. See mõõtetulemus peaks autoomanikule näitama probleemi olemasolu, mitte kellelegi ärategemist.
Suur põlemata osakeste arv viitab mootori väga halvale tööle, mis võib olla põhjustatud:
-mõne silindri mittetöötamisest (küünal, klapp, kolvirõngad jne),
-vale eelsüüte nurk,
-karburaatori vale reguleering,
-karburaatori rike,
-sisselasketrakti leke (lisaõhk pärast karburaatorit)
-põhjusi võib olla veel...
Lõpetuseks: heas korras põrraga on alati ja igalpool uhke ja mõnus kulgeda ja niisama aega veeta.
Vast ei olnud väga segane jutt.
Peeter
l
Algul mõtlesin, et ei kirjuta , sest olen laisk ja väike kirjamees aga kuna teema haakub otseselt minu ühe töövaldkonnaga, sõidukite ülevaatusega siis paar selgitust või kommentaari.
Keskkonnaministri määruses märgitud kuupäevad, millest alates mingeid saastenorme kontrollitakse ei ole suvalt lambist pandud, vaid neil on kindel alus. Iga kuupäev tähendab mingit EU direktiivi kehtimise algust autotootjatele, millega kehtestati ja kehtestatakse ka tulevikus valmistatavate sõidukite mootorite saastenormid. St. kui uute alates 01.01.1973 arvele võetud bensiinimootoriga autodele kehtestati tühikäigul töötava mootori põlemata osakeste (ppm ) normiks 1000 ühikut ja CO normiks 4,5 siis nii see jääb, sest see ei sõltu auto vanusest vaid veelkord, see sõltub auto tootjatele teatud ajahetkel kehtestatud normidest.
Nüüd konkreetsest põrra ülevaatuse gaasitestist. Kahju, et ülevaataja ei selgitanud mõõtetulemust
See mingi oomega on mõõtehetkel mootori pöörded ning need võivad olla tühikäigul kuni 1300 pööret/ minutis. Konkreetsel juhul oli vist 1050.
Põlemata osad (ppm) on lubatud 1000 ühikut, olid 1700, st, et väga palju bentsu väljub sumpast põlemata ja midagi on väga korrast ära. See mõõtetulemus peaks autoomanikule näitama probleemi olemasolu, mitte kellelegi ärategemist.
Suur põlemata osakeste arv viitab mootori väga halvale tööle, mis võib olla põhjustatud:
-mõne silindri mittetöötamisest (küünal, klapp, kolvirõngad jne),
-vale eelsüüte nurk,
-karburaatori vale reguleering,
-karburaatori rike,
-sisselasketrakti leke (lisaõhk pärast karburaatorit)
-põhjusi võib olla veel...
Lõpetuseks: heas korras põrraga on alati ja igalpool uhke ja mõnus kulgeda ja niisama aega veeta.
Vast ei olnud väga segane jutt.
Peeter
l
Võibolla paneks selle Peetri teksti (veel mõnede täiendustega sellest, kuidas probleemi lahendada ehk kuidas täpsemalt silindrite mittetöötamist kontrollida, eelsüütenurka kontrollida jne) Põrnikaklubi veebilehe Tervishoiu rubriiki? (http://www.beetle.ee/index.php?page=tervishoid).
Heitgaasid on põhiline probleem, mis põrnikahuvilisi morjendab... teine sage tõrge ülevaatusel on pidurite häired (no kui käsipidur kõigub paar % üle normi, siis kaasõitjaid ei ohusta, aga tehniliselt võiks asi korras ikka olla). Aga piduritega on asi lihtsam, kui heitgaasidega (mis koosnevad paljudest keemilistest komponentidest jne).
Piduritega saab iga asjahuviline meistrimees hakkama (ma enda kogemusest team, et loogiline maamehe mõtlemine aitab füüsika puhul. Keemia puhul ei aita )
Heitgaasid on põhiline probleem, mis põrnikahuvilisi morjendab... teine sage tõrge ülevaatusel on pidurite häired (no kui käsipidur kõigub paar % üle normi, siis kaasõitjaid ei ohusta, aga tehniliselt võiks asi korras ikka olla). Aga piduritega on asi lihtsam, kui heitgaasidega (mis koosnevad paljudest keemilistest komponentidest jne).
Piduritega saab iga asjahuviline meistrimees hakkama (ma enda kogemusest team, et loogiline maamehe mõtlemine aitab füüsika puhul. Keemia puhul ei aita )
maru rahulik!