1. leht 1-st

Mootori temperatuuri andur

Postitatud: K Juul 25, 2007 8:45 pm
Postitas Style
Mardil nägin sellist lisakella armatuuril. Kuhu kohta selle andur kinnitub? Kas mootori külge või lastakse see mingist avast mootori (õli) sisse?

Postitatud: K Juul 25, 2007 11:16 pm
Postitas Mart
Ise aretasin. See on 1,6 mootor, millel on väline õlifilter. Kohe õlipumba väljaviigu juures on kolmik ja selle umbses harus ongi temp-andur.
2,0 mootori puhul mõtlesin ka hulk aega, kuhu andurit toppida, ilma et peaks ploki sisse auku puurima. Lõpuks otsustasin panna ta läbi selle ümmarguse plekitüki, mis on karteri põhja all.

Postitatud: K Juul 25, 2007 11:20 pm
Postitas saar
Kas mitte ei ole mingi variant panna temp andur samasse rõhu anduriga?

Mul on nagu kujutelm, et ma olen näinud kuskil müügil vidinat, kus õlirõhu ja temperatuuri andur olid kaks ühes....

Postitatud: K Juul 25, 2007 11:51 pm
Postitas ingmar
nii koos anduriga kui ka minuarust õlivarda otsa (type1 mootorile vähemalt) olen mina näinud müüdavat

Postitatud: N Juul 26, 2007 1:33 am
Postitas Style
Selge: tuleb komplekt ära tellida ja vaadata, mis seal on. Kuskilt sain aru, et on mingi asjandus, mis keeratakse plokki olemasolevasse avasse..

Postitatud: N Juul 26, 2007 12:34 pm
Postitas Mart
On jah sllised temp-andurid, mis pannakse ploki ja rõhuanduri vahele. Aga seal kanalis õli ju tegelikult ei liigu ja andur hakkab näitama ainult mootoriploki keskmist temperatuuri (kui sedagi).
Need, mis käivad õlivarda otsa, on minuteada ilma armatuurlaua kellata - juhe ühendatakse lihtsalt õlirõhu anduri külge ja ülekuumenemisest annab siis märku lambikese süttimine. See süsteem ei anna nagu ka olukorrast kuigi täpset ülevaadet.
Kõige õigem oleks andur panna mitte õli, vaid silindripeade temperatuuri mõõtma - see on ülekuumenemise mõttes kõige kriitilisem koht. Neid komplekte vist isegi müüakse, aga nad on suht kallid.