Mootori temperatuuri andur

õpetused, nipid, kogemused, küsimused, vastused, probleemid, lahendused

kõik, mis pole konkreetselt mudeli kohta käivad teemad

Moderaator: ingmar

Vasta
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Mootori temperatuuri andur

Postitus Postitas Style »

Mardil nägin sellist lisakella armatuuril. Kuhu kohta selle andur kinnitub? Kas mootori külge või lastakse see mingist avast mootori (õli) sisse?
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Ise aretasin. See on 1,6 mootor, millel on väline õlifilter. Kohe õlipumba väljaviigu juures on kolmik ja selle umbses harus ongi temp-andur.
2,0 mootori puhul mõtlesin ka hulk aega, kuhu andurit toppida, ilma et peaks ploki sisse auku puurima. Lõpuks otsustasin panna ta läbi selle ümmarguse plekitüki, mis on karteri põhja all.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas saar »

Kas mitte ei ole mingi variant panna temp andur samasse rõhu anduriga?

Mul on nagu kujutelm, et ma olen näinud kuskil müügil vidinat, kus õlirõhu ja temperatuuri andur olid kaks ühes....
maru rahulik!
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

nii koos anduriga kui ka minuarust õlivarda otsa (type1 mootorile vähemalt) olen mina näinud müüdavat
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Selge: tuleb komplekt ära tellida ja vaadata, mis seal on. Kuskilt sain aru, et on mingi asjandus, mis keeratakse plokki olemasolevasse avasse..
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

On jah sllised temp-andurid, mis pannakse ploki ja rõhuanduri vahele. Aga seal kanalis õli ju tegelikult ei liigu ja andur hakkab näitama ainult mootoriploki keskmist temperatuuri (kui sedagi).
Need, mis käivad õlivarda otsa, on minuteada ilma armatuurlaua kellata - juhe ühendatakse lihtsalt õlirõhu anduri külge ja ülekuumenemisest annab siis märku lambikese süttimine. See süsteem ei anna nagu ka olukorrast kuigi täpset ülevaadet.
Kõige õigem oleks andur panna mitte õli, vaid silindripeade temperatuuri mõõtma - see on ülekuumenemise mõttes kõige kriitilisem koht. Neid komplekte vist isegi müüakse, aga nad on suht kallid.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Vasta