Mootori temperatuuri andur
Moderaator: ingmar
Mootori temperatuuri andur
Mardil nägin sellist lisakella armatuuril. Kuhu kohta selle andur kinnitub? Kas mootori külge või lastakse see mingist avast mootori (õli) sisse?
Ise aretasin. See on 1,6 mootor, millel on väline õlifilter. Kohe õlipumba väljaviigu juures on kolmik ja selle umbses harus ongi temp-andur.
2,0 mootori puhul mõtlesin ka hulk aega, kuhu andurit toppida, ilma et peaks ploki sisse auku puurima. Lõpuks otsustasin panna ta läbi selle ümmarguse plekitüki, mis on karteri põhja all.
2,0 mootori puhul mõtlesin ka hulk aega, kuhu andurit toppida, ilma et peaks ploki sisse auku puurima. Lõpuks otsustasin panna ta läbi selle ümmarguse plekitüki, mis on karteri põhja all.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
On jah sllised temp-andurid, mis pannakse ploki ja rõhuanduri vahele. Aga seal kanalis õli ju tegelikult ei liigu ja andur hakkab näitama ainult mootoriploki keskmist temperatuuri (kui sedagi).
Need, mis käivad õlivarda otsa, on minuteada ilma armatuurlaua kellata - juhe ühendatakse lihtsalt õlirõhu anduri külge ja ülekuumenemisest annab siis märku lambikese süttimine. See süsteem ei anna nagu ka olukorrast kuigi täpset ülevaadet.
Kõige õigem oleks andur panna mitte õli, vaid silindripeade temperatuuri mõõtma - see on ülekuumenemise mõttes kõige kriitilisem koht. Neid komplekte vist isegi müüakse, aga nad on suht kallid.
Need, mis käivad õlivarda otsa, on minuteada ilma armatuurlaua kellata - juhe ühendatakse lihtsalt õlirõhu anduri külge ja ülekuumenemisest annab siis märku lambikese süttimine. See süsteem ei anna nagu ka olukorrast kuigi täpset ülevaadet.
Kõige õigem oleks andur panna mitte õli, vaid silindripeade temperatuuri mõõtma - see on ülekuumenemise mõttes kõige kriitilisem koht. Neid komplekte vist isegi müüakse, aga nad on suht kallid.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!