1. leht 2-st
pidurite probleem bussil
Postitatud: T Juul 10, 2007 11:00 pm
Postitas martr
vahetasin 2 pulka ja selle plekist klambri mis piduriklotse kinni hoiavad, enne olid ainult pulgad läbi klotside ja see klamber oli kadunud sealt.
kui enne pidurdas ilusti, ainult selle klambri puudumise tõttu läksid pidurid kuumaks ja hakkasid vilistama, kuid nüüd kui kõik ilusti paigas ja tegin esimese ringi - pidurid läinud! pedaal läheb peaaegu täitsa põhja ja ainult kui päris tugevalt vajutada, siis jääb vaikselt seisma ka.
muud midagi nagu ei torkinud, surusin natuke ainult klotse lahku, et need uute poltide paigaldamisel ilusti vabalt käiksid ja õigesse kohta jääksid.
pärast vajutasin ümber maja tiirutades oma 50 korda aga ei hakanud kuskilt neid pidureid tulema.
kõik muud kohad ka nagu terved ja õli isegi on täitsa normis, müstika või on mingi tark arvamus kellegil?
Postitatud: K Juul 11, 2007 12:40 am
Postitas Style
Pedaal põhjas ja teise korraga võtab - on põhiline sümptom "Õhk pidurites". Kas selle pleki paigaldusega ei saanud äkki mõni toru või voolik kannatada?.. Vanadel voolikutel võib piisada asendi muutmisest, et pragu/lõhe sisse lööks.
Postitatud: K Juul 11, 2007 8:59 am
Postitas martr
ei miskit kanantada küll ei saanud, ei läinud kuskile vastugi ja ei võta nagu teise vajutamisega ka, pumpa palju tahad, ikka kuskilt sealt päris põhjast sentimmeetri juurest natuke lõpuks peatab, aga mitte tugevalt. Enne oli ikka kohe päris ülevalt ja ilusti kõik rattad blokki.
Postitatud: K Juul 11, 2007 10:20 am
Postitas peeter
Tere!
Kui võib, targutan veidi.
Nimelt ketaspidur läheb kuumaks ja vilistab tavaliselt siis kui mõni pidurikolb sadulas on kinni või peaaegu kinni. Katsu kontrollida ja kui mõni kolb hästi ei liigu, pane ta käima.
Need plekid ja mõnedel juhtudel traadid-vedrud on selleks, et klots ei hakkaks sadulas kolisema. Võta korraks plekid ära ja tee proovisõit kui pidurdab, otsi viga plekkide paigaldusest või sobivusest.
Peeter
Postitatud: N Juul 12, 2007 9:05 am
Postitas martr
proovisin eile ilma selle plekita, proovisin ka et kuidas need asjad seal liiguvad, voolikud kõik korras, ühtegi tilka ei tilgu - kõik on ilus, aga pidureid ei kuskilt, ainult pedaal jõuga täitsa põhja ja siis saab linnas nii 15 meetri peale pidama, ..
Postitatud: N Juul 12, 2007 3:22 pm
Postitas sander
palju pidurivedelikku on? vala täis ja käi kõik pidurid üle(pumpa õhk välja), tundub nagu oleks õhk sees aga plekivahetusega???? vb. ka pump ise ***s, või äkitse tegid ketta õliseks aga teised peaksid ikka pidama
Postitatud: N Juul 12, 2007 3:51 pm
Postitas martr
õli on piisavalt, ainuke mõte on jah veel õhk, kuid tõesti, et kust see sinna nüüd sisse sai.
klotside ja ketta pind on ilus puhas, ja peaks siis nagu jah samas teised võtma, kuid ei.
Postitatud: N Juul 12, 2007 4:16 pm
Postitas sander
Õhuta ära ja proovi. kui asja ei saa siis on pump vb. läbi. Kuidagi imelik on se jah.
Postitatud: N Juul 12, 2007 4:17 pm
Postitas Style
Lugesinn uesti teksti üle, jõudsin teisele selgusele

Enne pidurid vilistasid ja olid kuumad mitte selle pärast, et plekid puudu, vaid sellest, et kolb (või mõlemad) kinni ja klots pidevalt vastu ketast.
Pulkade asetamise ajal said klotsid pisut laiali surutud/lükatud, aga, kuna kolvid on kinni, siis jäid nad sellesse asendisse jälle kinni. Pidurdust pole selle tõttu, et kolb ei suru klotsi vastu ketast.
Võta asjad uuesti lahti ja proovi abi(inim)jõuga, kas kolvid liiguvad?
Postitatud: N Juul 12, 2007 5:31 pm
Postitas martr
no kolvid niipalju vast ikka liiguvad, et kui ma bussis istun ja buss üles tõstetud ja pidurit vajutan ja siis ise käega ratast proovin keerata, siis ratas ikka jääb seisma, kuigi niipalju, et kui täiejõuga proovida pedaal all ratast keerata siis nagu liigutab ka, et kahesõnaga - ei blokeeru, kuid pidurdab, mis ühesõnaga kui sõites hoog sees ei ole bussi peatamiseks piisav.
ehk siis kui ma nüüd uuesti lahti võtan ja selgub et tõesti näiteks ei liigu need kolvid piisavalt, või üks neist, siis lihtasalt, et need tööle hakkaks tuleb neid jõuga liikuma panna? või kuidas? mingi asi vahele ja lükata tagasi ja pedaaliga jälle peale?
ps. kuuma said nad nüüd küll omajagu enne kui mõtlema hakkasin. lähemal vaatlusel jälle need tihendid seal kolvide ümber ilusad!
aga ma nüüd õhtul lähen üritan neid kolbe siis testida!
Postitatud: N Juul 12, 2007 7:49 pm
Postitas Style
Kõige kindlam support maha võtta ja lahti lammutada. See muidugi eeldab uue tihendisarja installimist. Sinna-tännä pumpamine võib asja liikuma panna küll, kuid ei mingit garantiid, et kõige ebavajalikumal hetkel need (kolvid) uuesti kinni ei jää...
Postitatud: N Juul 12, 2007 10:48 pm
Postitas martr
vaatasin uuesti, kolvid annavad liikuma, siis proovisin õhutamist ja
siis nagu ma raamatust lugesin peaks asi käima niiet kork maha, avad pool keeret õhutamisnipli ja pidur põhja ja nippel kinni ja pedaal üles...
kohe kui nipli lahti keerasin susises, ei tea kas imes sisse või puhus välja õhku! ja nii korduvalt, õli tuli nagu vaid korra mõned pritsmed algul ja pärast nagu ainult iga korraga õhku suts. ja tundus et see pump nagu eriti ikka ei töötanud, terve pedaali vajutusega peaks ikka korralik juga välja tulema? kunagi sigullil olen seda õhutamist teinud aga ei mäletagi täpselt...
mis sellest arvata, et on pump? või on veel mingi variant, et äkki pumpaks lihtsalt seda õhutamist lihtsalt veel ja veel kuni lõpuks ehk tuleb ka õli seal otsast?
selle pumba vahetusega ei ole kohta endal asja ette võtta, seega on kellegil aimu kus kohas selline töö ette võetaks, tuleks ju ka siis pidurivedelik juba ka vahetada ja ehk miskit veel.
Päikest!
Postitatud: N Juul 12, 2007 11:03 pm
Postitas Style
Õhutamist üksinda ei tehta, v.a. juhul, kui spets abiriist olemas. Hetkel, ma kujutan, on sul kindlalt juba õhk süsteemis.
Õhutamine:
pumpad mitu korda pedaali (= 4-5 korda vajutad pedaali lõpuni), siis vajutad ja hoiad pedaali rõhu all. Abiline sel ajal keerab nipli lahti, laseb välja küik, mis tuleb, keerab kinni ja annab märku pumpajale. Alles siis saab pedaali kergendada. Protseduuri korrata nii kaua, kuni niplist ei tule puhast vedelikku, ilma õhumullideta. Kõik see aeg tuleb jälgida, et vedeliku paagis tase ei langeks alla min märki, vajadusel vedeliku lisades.
Nii tehakse kõiki ratastega, alustades kõige kaugemast ja lõpetades lähima peapumba suhtes rattaga.
KOlvi liikumisest ka: seda proovitakse nii, et pumpad samamoodi pidurit (või lihtsalt surud) ja kolb peab iga korraga rohkem völja liikuma. Kui vajutusega liigub kolb välja ja lahtilaskmisega tõmbub tagasi, ning iga vajutusega liigub samakaugusel, kui enne, siis on kindlalt kolb kinni. "Kinni" ei tähenda, et ei liigu üldse - tal võib mingi rooste rant olla, mis ei lase tal edasi liikuda.
Postitatud: R Juul 13, 2007 9:54 am
Postitas Kaarel
ajaks asja segaseks.kõik klotsid ää vahetada ja silindrite suruvuspikkus üle kaeda.Samas võib ka nii olla,et silinder ei liigu enam tagasi.Laseb küll klotsi kergelt lahti aga jääb kinni.Peaks kaema siis silindri tagasiliikumist kergendavad detailid üle-vedrud-plekid-pulgad.Äkitse läheb miskit viltu ja kiilub kinni.

Kahjuks mul põrral on trummelpidurid.

Postitatud: R Juul 13, 2007 10:28 am
Postitas sander
saan ma aru õigesti, et vahetasid ainult ühe esimese klambri? kui nii siis ei tohiks teiste piduritega probleeme tekkida. Aga kui on nii, et tagumised trummlid ennem eriti ei pidanud ja nüüd on ainult ühe esimesega probleem, siis oleks ju tunda pidurdamisel, et üks pool ainult pidurdab(kisub) st., et pidurdad ainult ühe esimesega.
Pane äkki kirja, mis olukord ennem oli(kuidas pidurdas?) ja mida täpselt tegid, kas vahetasid mõlema poole klambrid?
ja õhutamisel tõmbas kindlasti õhku sisse sul. seda peab õigesti tegema. Panid ikka klotsid õigetpidi
