pidurite probleem bussil
Moderaator: ingmar
pidurite probleem bussil
vahetasin 2 pulka ja selle plekist klambri mis piduriklotse kinni hoiavad, enne olid ainult pulgad läbi klotside ja see klamber oli kadunud sealt.
kui enne pidurdas ilusti, ainult selle klambri puudumise tõttu läksid pidurid kuumaks ja hakkasid vilistama, kuid nüüd kui kõik ilusti paigas ja tegin esimese ringi - pidurid läinud! pedaal läheb peaaegu täitsa põhja ja ainult kui päris tugevalt vajutada, siis jääb vaikselt seisma ka.
muud midagi nagu ei torkinud, surusin natuke ainult klotse lahku, et need uute poltide paigaldamisel ilusti vabalt käiksid ja õigesse kohta jääksid.
pärast vajutasin ümber maja tiirutades oma 50 korda aga ei hakanud kuskilt neid pidureid tulema.
kõik muud kohad ka nagu terved ja õli isegi on täitsa normis, müstika või on mingi tark arvamus kellegil?
kui enne pidurdas ilusti, ainult selle klambri puudumise tõttu läksid pidurid kuumaks ja hakkasid vilistama, kuid nüüd kui kõik ilusti paigas ja tegin esimese ringi - pidurid läinud! pedaal läheb peaaegu täitsa põhja ja ainult kui päris tugevalt vajutada, siis jääb vaikselt seisma ka.
muud midagi nagu ei torkinud, surusin natuke ainult klotse lahku, et need uute poltide paigaldamisel ilusti vabalt käiksid ja õigesse kohta jääksid.
pärast vajutasin ümber maja tiirutades oma 50 korda aga ei hakanud kuskilt neid pidureid tulema.
kõik muud kohad ka nagu terved ja õli isegi on täitsa normis, müstika või on mingi tark arvamus kellegil?
- Manused
-
- P7100081.jpg (45.06 KiB) Vaadatud 20033 korda
Tere!
Kui võib, targutan veidi.
Nimelt ketaspidur läheb kuumaks ja vilistab tavaliselt siis kui mõni pidurikolb sadulas on kinni või peaaegu kinni. Katsu kontrollida ja kui mõni kolb hästi ei liigu, pane ta käima.
Need plekid ja mõnedel juhtudel traadid-vedrud on selleks, et klots ei hakkaks sadulas kolisema. Võta korraks plekid ära ja tee proovisõit kui pidurdab, otsi viga plekkide paigaldusest või sobivusest.
Peeter
Kui võib, targutan veidi.
Nimelt ketaspidur läheb kuumaks ja vilistab tavaliselt siis kui mõni pidurikolb sadulas on kinni või peaaegu kinni. Katsu kontrollida ja kui mõni kolb hästi ei liigu, pane ta käima.
Need plekid ja mõnedel juhtudel traadid-vedrud on selleks, et klots ei hakkaks sadulas kolisema. Võta korraks plekid ära ja tee proovisõit kui pidurdab, otsi viga plekkide paigaldusest või sobivusest.
Peeter
Lugesinn uesti teksti üle, jõudsin teisele selgusele
Enne pidurid vilistasid ja olid kuumad mitte selle pärast, et plekid puudu, vaid sellest, et kolb (või mõlemad) kinni ja klots pidevalt vastu ketast.
Pulkade asetamise ajal said klotsid pisut laiali surutud/lükatud, aga, kuna kolvid on kinni, siis jäid nad sellesse asendisse jälle kinni. Pidurdust pole selle tõttu, et kolb ei suru klotsi vastu ketast.
Võta asjad uuesti lahti ja proovi abi(inim)jõuga, kas kolvid liiguvad?
Enne pidurid vilistasid ja olid kuumad mitte selle pärast, et plekid puudu, vaid sellest, et kolb (või mõlemad) kinni ja klots pidevalt vastu ketast.
Pulkade asetamise ajal said klotsid pisut laiali surutud/lükatud, aga, kuna kolvid on kinni, siis jäid nad sellesse asendisse jälle kinni. Pidurdust pole selle tõttu, et kolb ei suru klotsi vastu ketast.
Võta asjad uuesti lahti ja proovi abi(inim)jõuga, kas kolvid liiguvad?
no kolvid niipalju vast ikka liiguvad, et kui ma bussis istun ja buss üles tõstetud ja pidurit vajutan ja siis ise käega ratast proovin keerata, siis ratas ikka jääb seisma, kuigi niipalju, et kui täiejõuga proovida pedaal all ratast keerata siis nagu liigutab ka, et kahesõnaga - ei blokeeru, kuid pidurdab, mis ühesõnaga kui sõites hoog sees ei ole bussi peatamiseks piisav.
ehk siis kui ma nüüd uuesti lahti võtan ja selgub et tõesti näiteks ei liigu need kolvid piisavalt, või üks neist, siis lihtasalt, et need tööle hakkaks tuleb neid jõuga liikuma panna? või kuidas? mingi asi vahele ja lükata tagasi ja pedaaliga jälle peale?
ps. kuuma said nad nüüd küll omajagu enne kui mõtlema hakkasin. lähemal vaatlusel jälle need tihendid seal kolvide ümber ilusad!
aga ma nüüd õhtul lähen üritan neid kolbe siis testida!
ehk siis kui ma nüüd uuesti lahti võtan ja selgub et tõesti näiteks ei liigu need kolvid piisavalt, või üks neist, siis lihtasalt, et need tööle hakkaks tuleb neid jõuga liikuma panna? või kuidas? mingi asi vahele ja lükata tagasi ja pedaaliga jälle peale?
ps. kuuma said nad nüüd küll omajagu enne kui mõtlema hakkasin. lähemal vaatlusel jälle need tihendid seal kolvide ümber ilusad!
aga ma nüüd õhtul lähen üritan neid kolbe siis testida!
vaatasin uuesti, kolvid annavad liikuma, siis proovisin õhutamist ja
siis nagu ma raamatust lugesin peaks asi käima niiet kork maha, avad pool keeret õhutamisnipli ja pidur põhja ja nippel kinni ja pedaal üles...
kohe kui nipli lahti keerasin susises, ei tea kas imes sisse või puhus välja õhku! ja nii korduvalt, õli tuli nagu vaid korra mõned pritsmed algul ja pärast nagu ainult iga korraga õhku suts. ja tundus et see pump nagu eriti ikka ei töötanud, terve pedaali vajutusega peaks ikka korralik juga välja tulema? kunagi sigullil olen seda õhutamist teinud aga ei mäletagi täpselt...
mis sellest arvata, et on pump? või on veel mingi variant, et äkki pumpaks lihtsalt seda õhutamist lihtsalt veel ja veel kuni lõpuks ehk tuleb ka õli seal otsast?
selle pumba vahetusega ei ole kohta endal asja ette võtta, seega on kellegil aimu kus kohas selline töö ette võetaks, tuleks ju ka siis pidurivedelik juba ka vahetada ja ehk miskit veel.
Päikest!
siis nagu ma raamatust lugesin peaks asi käima niiet kork maha, avad pool keeret õhutamisnipli ja pidur põhja ja nippel kinni ja pedaal üles...
kohe kui nipli lahti keerasin susises, ei tea kas imes sisse või puhus välja õhku! ja nii korduvalt, õli tuli nagu vaid korra mõned pritsmed algul ja pärast nagu ainult iga korraga õhku suts. ja tundus et see pump nagu eriti ikka ei töötanud, terve pedaali vajutusega peaks ikka korralik juga välja tulema? kunagi sigullil olen seda õhutamist teinud aga ei mäletagi täpselt...
mis sellest arvata, et on pump? või on veel mingi variant, et äkki pumpaks lihtsalt seda õhutamist lihtsalt veel ja veel kuni lõpuks ehk tuleb ka õli seal otsast?
selle pumba vahetusega ei ole kohta endal asja ette võtta, seega on kellegil aimu kus kohas selline töö ette võetaks, tuleks ju ka siis pidurivedelik juba ka vahetada ja ehk miskit veel.
Päikest!
Õhutamist üksinda ei tehta, v.a. juhul, kui spets abiriist olemas. Hetkel, ma kujutan, on sul kindlalt juba õhk süsteemis.
Õhutamine:
pumpad mitu korda pedaali (= 4-5 korda vajutad pedaali lõpuni), siis vajutad ja hoiad pedaali rõhu all. Abiline sel ajal keerab nipli lahti, laseb välja küik, mis tuleb, keerab kinni ja annab märku pumpajale. Alles siis saab pedaali kergendada. Protseduuri korrata nii kaua, kuni niplist ei tule puhast vedelikku, ilma õhumullideta. Kõik see aeg tuleb jälgida, et vedeliku paagis tase ei langeks alla min märki, vajadusel vedeliku lisades.
Nii tehakse kõiki ratastega, alustades kõige kaugemast ja lõpetades lähima peapumba suhtes rattaga.
KOlvi liikumisest ka: seda proovitakse nii, et pumpad samamoodi pidurit (või lihtsalt surud) ja kolb peab iga korraga rohkem völja liikuma. Kui vajutusega liigub kolb välja ja lahtilaskmisega tõmbub tagasi, ning iga vajutusega liigub samakaugusel, kui enne, siis on kindlalt kolb kinni. "Kinni" ei tähenda, et ei liigu üldse - tal võib mingi rooste rant olla, mis ei lase tal edasi liikuda.
Õhutamine:
pumpad mitu korda pedaali (= 4-5 korda vajutad pedaali lõpuni), siis vajutad ja hoiad pedaali rõhu all. Abiline sel ajal keerab nipli lahti, laseb välja küik, mis tuleb, keerab kinni ja annab märku pumpajale. Alles siis saab pedaali kergendada. Protseduuri korrata nii kaua, kuni niplist ei tule puhast vedelikku, ilma õhumullideta. Kõik see aeg tuleb jälgida, et vedeliku paagis tase ei langeks alla min märki, vajadusel vedeliku lisades.
Nii tehakse kõiki ratastega, alustades kõige kaugemast ja lõpetades lähima peapumba suhtes rattaga.
KOlvi liikumisest ka: seda proovitakse nii, et pumpad samamoodi pidurit (või lihtsalt surud) ja kolb peab iga korraga rohkem völja liikuma. Kui vajutusega liigub kolb välja ja lahtilaskmisega tõmbub tagasi, ning iga vajutusega liigub samakaugusel, kui enne, siis on kindlalt kolb kinni. "Kinni" ei tähenda, et ei liigu üldse - tal võib mingi rooste rant olla, mis ei lase tal edasi liikuda.
ajaks asja segaseks.kõik klotsid ää vahetada ja silindrite suruvuspikkus üle kaeda.Samas võib ka nii olla,et silinder ei liigu enam tagasi.Laseb küll klotsi kergelt lahti aga jääb kinni.Peaks kaema siis silindri tagasiliikumist kergendavad detailid üle-vedrud-plekid-pulgad.Äkitse läheb miskit viltu ja kiilub kinni. Kahjuks mul põrral on trummelpidurid.
karlamurlasurlavurlakaturla
- sander
- teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
- Postitusi: 54
- Liitunud: P Okt 15, 2006 8:19 pm
- Asukoht: harjumaa-tallinn
saan ma aru õigesti, et vahetasid ainult ühe esimese klambri? kui nii siis ei tohiks teiste piduritega probleeme tekkida. Aga kui on nii, et tagumised trummlid ennem eriti ei pidanud ja nüüd on ainult ühe esimesega probleem, siis oleks ju tunda pidurdamisel, et üks pool ainult pidurdab(kisub) st., et pidurdad ainult ühe esimesega.
Pane äkki kirja, mis olukord ennem oli(kuidas pidurdas?) ja mida täpselt tegid, kas vahetasid mõlema poole klambrid?
ja õhutamisel tõmbas kindlasti õhku sisse sul. seda peab õigesti tegema. Panid ikka klotsid õigetpidi
Pane äkki kirja, mis olukord ennem oli(kuidas pidurdas?) ja mida täpselt tegid, kas vahetasid mõlema poole klambrid?
ja õhutamisel tõmbas kindlasti õhku sisse sul. seda peab õigesti tegema. Panid ikka klotsid õigetpidi
plaan A 2012 suvi