bussil üks silinder ei tööta?!

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

nii, ostsin kompressiooni mõõtja nüüd endale!

täpsustaks protseduuri:

1. mootor soojaks
2. kõik küünlad maha
3. õhufilter maha, karbusside avad lahti, jagajalt keskmine kõrgp juhe lahti ja maandada? (nii on pakil kirjas, kuhu ma selle maandan?)
siis on segane koht: to disable electronic ignition system, disconnect the electronic ignition module or remove the primary battery terminal from the distributor cap.!?! mis seesiis tähendab täpselt...
4. ühendada järgemööda mõõtja ja igal lasta siis ca 4 korda lüüa

On arvamusi? ps. mootor on mul ikka kandilise pealt '79-'82!

päikest
Mart
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

küünlad võid ka ühekaupa maha võtta, et pea kõiki korraga võtma (pärast otsi, milline on milline). ja selleks, et auto käima ei lähe, võta süütepoolist jagajasse minev juhe maha (võid võtta ka jagaja pealt, aga siis ta jääb kuhugi sädet lööma, turvalisem on süütepoolist võtta).
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

ingmar kirjutas:küünlad võid ka ühekaupa maha võtta, et pea kõiki korraga võtma (pärast otsi, milline on milline).
üldiselt võetakse siiski kõik küünlad maha. Põhjus on lihtne - siis jaksab starter mootorit törts kiiremini ringi vedada ning tulemus on usutavam.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

...ja lihtsam (õigem) on süütepoolilt toitejuhe (+12V) maha võtta - siis ei löö mingit sädet kuhugi.

PS. Kas surveriist on pealepressitav (kummist koonusega) või sissekeeratav? Viimane on sobivam bussi mootoril, sest ei pääse igale poole ilusti suruma.
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

keeratav jah - kummivooliku otsas siis see seierivärk ja peaks saama jah ilusti sinna aukudele ligi!

igatahes proovida saan nüüd alles järgmine nädal - meri juba kutsub ja tuleb kogu koorem pisikesele sõiduautole mahutada!

muide avastasin sellise poe nagu Fixus Mustamäe
asub siis Mustamäe tee 18A

sealt sain selle mõõtja ja ka nägin Penzoili 20W50 õli müügil ja uurisin, et saab ka vanadele wolkaritele juppe - siis enamjaolt vist tellida.
see kes nüüd wolkari juppide peal on läheb puhkama paariks nädalaks, aga andsin prooviks esimese asja mis mul viimati pooleks läks - stabika varras - ja eks näis kuidas sellega kulgeb!
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

martr kirjutas:saab ka vanadele wolkaritele juppe - siis enamjaolt vist tellida.
see kes nüüd wolkari juppide peal on läheb puhkama paariks nädalaks, aga andsin prooviks esimese asja mis mul viimati pooleks läks - stabika varras - ja eks näis kuidas sellega kulgeb!
Anna siis teada, aga väga kahtlane: minul oleva info alusel saavad nad juppe sealt samast, kus ka ladu24 ja autoladu ning muud sellised tegelased.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Et mitte näppe kõrvetada võid ka külmal mootoril esmalt mõõta, sellise erinevuse näed sa igatahes ära mis võiks põhjustada ühe silindri mitte töötamist. Kuna sisse keeratavatel on seal ka kummiseaib siis piisab ka kui vaid voolikust käega keerata (Ostsin ise samasuguse ja olen saanud mõõta kõigel millel vaja ka siis kui kantidest võtmega keerata ei anna.) Olen mootori ka teiste püttide pealt hetkeks käima mida muidugi kusagil ei soovitata aga mõõtmistulemust se ei muutnud võrreldes küünlad maas ketramisega (Lase korralikult ringi ja las keegi jälgib nõela....see küll salvestab maksimaalse rõhu aga selleni jõudmine võtab paar mootoripööret siiski aega)
Põrra mootoritele ette nähtud normaalne kompressioon on 7,5-9,5 bari mis on suht madal võrreldes kaasaegsemate autodega.
90Deville
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 31
Liitunud: L Apr 19, 2008 11:28 am
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville »

Tegelikult, pikk jutt s*tt jutt, aga keera lihtsalt selle kahtlase püti küünal maha ja vöta süütepooli juhe küljest, saad kiiresti ja lihtsalt teada kas sul tasub sellest purgist veel kunagi pauku oodata. Pole vaja jantida köikide teiste purkidega, sest need töötavad ja nendest on pohh. Piisab selle kahtluse all oleva asja möötmisest, see ei saa vötta rohkem kui 15m.
No muidugi pärast kaaned maha jne.....
Ma olen vaikimisi kindel et klapp on meie hulgast lahkunud.....
beach buggy is sleeping right now....
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

nii, nädal möödas ja alles nüüd sain mõõtma - väike laps tahab oma osa ajast ja enam ei lasta päevade viisi bussiga tegeleda...

igatahes ajasin soojaks, õhupuhasti maha ja ka kõik küünlad ja näitas nii, et
1 ja 3 olid 9,5 bari
ja 2 ja 4 olid 9 bari survet!!!! et igati korralik näit!

nüüd - kui küünlaid maha kruttisin siis 3 ja 4 olid täiesti külmad ja natuke nagu mustad või kuidas üelda ja nac niisked ka nagu,
samas 1 ja 2 olid parajalt nii kuumad et kätte võtta ei saanud ja küünlaotsad ilusti hallid.

et juhipoolne mootoriosa nagu ei tööta - ei olnud käega katusudes sealt kuskilt soegi... ma muidugi ei sõitnud soojaks vaid lasin koapeal töötada, veepudel oli pedaalipeal natukeseks raskuseks, et välja ei sureks.

kui õhupuhasti oli maas siis lasin otse karbussidesse ka eetrit, siis nagu pöörded tõusid ka natuke mõlemalt poolt sama moodi.


Mis siis nüüd?
klapid on välistatud?
tõukurid on välistatud?
karbuss?
või mis veel - süütepool?

päikest
Mart
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

klapid ja tõukurid se tõesti välistab.
Mitu karpat tollel mootoril on ? kui 1 siis karpa viga ei saa olla, kui 2 siis se aga ülimalt tõenäoline :roll:
(sry ei tunne põrra mootoreid)
Kui säde on ja surved on siis jääb asi ilmselt bensiini taha.
Kasutaja avatar
Dizze
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 64
Liitunud: E Dets 11, 2006 12:13 am

Postitus Postitas Dizze »

jeff01 kirjutas:Kui säde on ja surved on siis jääb asi ilmselt bensiini taha.
Tihtipeale on juhtunud mopeed mootor sõidukitel seda, et säde on aga kui surve peale tuleb kaob ära, et lihtsalt vigastatud/(vigastada saanud) küünal.
Viimati muutis Dizze, L Aug 16, 2008 1:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ao
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hannes »

Sõitsin kord sama bussiga Soome üritusele pool teed kahe pütiga.Viga oli ujuki nõelas.Siis ostsin Forsist uued nõelad koos pesadega,panin karpadele veel eraldi filtrid ka ette(kontrolli ega üks neist ummistunud pole),ning sain jamast lahti.
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

2 karpat on jah!
mm, ma nüüd vahetasin bensuvoolikuid kevadel ja panin alla peale paaki suure metallkestas filtri ja võtsin mootoriruumis oleva filtri vahelt ära, see oligi just siis enne juhipoolset karpat...tuleb siis tagasi panna igaks juhuks.
kui enne ka olnud, ehk siis tõesti ka nüüd sama jama jälle seal
küünlaid vahetasin, et nendes ei saa nagu olla.

et siis, kas on mõni trikk/nipp kuidas seda karpat sealt nüüd maha kruttida ja neid nõelu vahetada, pole seda enne teinud - et midagi nässu ei keeraks või ära ei lõhuks?

selline komplekt anti forssist!? ons õige?
Manused
karb_kit.jpg
karb_kit.jpg (370.58 KiB) Vaadatud 16659 korda
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

põhiline on kõik meelde jätta, et pärast oskaks samamoodi kokku panna :wink: seal ehk miskit mõne nõela, düüsi või ujukiga juhtud mille annab kenasti oma kohale tagasi panna. Kui karpade vahetus väga suur töö pole ja nad identsed on võid proovida neid omavahel vahetada enne kui laiali lammutad.
EDU!
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

jeff01 kirjutas:Kui karpade vahetus väga suur töö pole ja nad identsed on võid proovida neid omavahel vahetada enne kui laiali lammutad.
kahjuks on nad erinevad, kui on endiselt peal originaal karpad.

ja pildi pealt tundub, et komplekt on 35PDSIT karpa jaoks, aga tehas pani peale SOLEX 32/34 PDSIT nimelised.

btw kui saad õiged tihendid, võib selline leht kasulik olla: http://www.benplace.com/west_carbu_rebuilt1.htm just nende samade karpade "rebuild" pildiliselt kirjas.
Vasta