bussil üks silinder ei tööta?!

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

90Deville
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 31
Liitunud: L Apr 19, 2008 11:28 am
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville »

Tee nii, et pane agregaat käima, ja siis vala sellesse karpasse pudelist benssu peale, öhupuhasti august. Siis näed ära mis toimub. Kui hakkab korraks tööle, on karpa viga.
beach buggy is sleeping right now....
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hannes »

Mina ostsin Forsist ainult nõela koos pesaga(20.-).Vahetuseks pole vaja karpat maha kiskuda,ainult karpa kaas,õhupuhasti muidugi ka.
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

nonii, eeile keerasin karpal kaane maha
tüüp on siis jah: Solex 32/34 PDSIT 2

käisin nüüd Forssis ja viisin selle vale komplekti tagasi , kuid kahjuks neil õioget ei olnud või ei leidnud...
ja samuti polnud neil täpselt samasugust nõela
võtsin igaks juhuks selle mis neil oli, see 35 PDSIT oma, vaadake pildilt (pildil tundub et on erineva suurusega aga tegelt üsna samad)- ülemine on siis uus ja alumine on see mis peal oli?! kas sobib panna?!
ja ehk siis keegi teab veel kohta, kust saaks siis selle õige nõela või parem veel rebuild kiti.
ja muide vanal nõelal puhudes käib õhk ilusti läbi ja sulgeb ka ennast ja kaant maha võttes oli ujuki auk ilusti benssu täis?!
Manused
ujukinoel.jpg
ujukinoel.jpg (287.13 KiB) Vaadatud 11650 korda
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

nii, keerasin peale põhjalikku puhastamist karbussi kokku jälle ja panin peale tagasi ja jätsin kõik vanad jupid.
ei tööta ikka, vaatasin nüüd taskulambiga sinna karbussi korralikult kui mootori käima ajasin ja ilusti pritsib benssu sisse aga ei midagi.. seega igatahes nagu midagi sealt pealtnäha umbes ei ole.

seega äkki ikka kuidagi särtsu vähe

võtsin 3nda küünlajuhtme maha ja panin tagavara küünla otsa ja käivitasin -
ja siis nagu küünlal sädet küll plinkimas ei näinud?! kui lähemalt hakkasin uurima ja juhtmest kinni võtsin siis särtsu sain korralikult ;)

vahetasin juhtmed ikka ei tööta
ja selline tähelepanek veel, et jagajal on siis eks ringiratast järjekord 4321, kui tõstsin otsad ühe võrra lihtsalt edasi, siis ei käivitanud üldse - on see seal üldse oluline jagajal, et kus see 4 peab näiteks täpselt olema?

päikest
mart
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Võta kõik küünlad maha ja hinda nende seisukorda visuaalselt, kas kõik vahed on ühe suurused ja normi piires jne, pane nad kasvõi kõik korraga mootoriplokile ja palu kellelgi pikemalt starterit anda et näeksid kas sädeleb või mitte. Kui mõni ei sädele normaalselt siis otsi viga kas jagaja kaanest, juhtmetest või küünaldest (Omavahel vahetades neid asju saad kah aimu mis ei tööta)

jagajal ei ole mingit järjekorda, süütejärjekord näitab seda mis järjekorras mootor tahab sädet saada. St et otsi üles ESIMESE silindri ülemine surnud seis (aja midagi küünlaaugust sisse ja keera tasakesi mootorit edasi kuni kolb on kõige ülemises asendis võta jagaja kaan maha ja uuri millise "Klemmi" juurde haamer jääb......tolle klemmi otsa torkad esimese silindri küünlajuhtme.....Loogiline et tahab sädet siis kui kolb üleval on? Nüüd ilmselt tead mis pidi ka jagaja ringi käib ja tead kuhu poole järgmine säde antakse aga sinna otsa ei torka mitte nr 2 küünla juhet vaid selle mootori süütejärjekorra järgi õige juhtme (Kui süütejärjekord on : 1342 siis torkad sinna kolmanda silindri juhtme, järgmisesse auku neljanda silindri juhtme ja viimasesse jagaja klemmi ühendad teise silindri süütejuhtme.

(Ma pole kindel et selle mootori süütejärjekord on 1342 aga sellist asja pakub mulle autodata 55kw mootori kohta, ehk on sama. Kui sul on juhtmed nii nagu esimesel lehel sellel pildil siis käib su jagaja päripäeva ja sul on seal pandud süütejärjekorraks 1432 (Kui see on õige süütejärjekord siis on se õige.....juhul kui esimese silindri säde on ikka ajal mil esimene kolb ka üleval on.) Ehk on variant et õige on hoopis autodata pakutud variant ja süütejärjekord on 1342 Proovi kolmanda ja neljanda silindri juhtmed ringi tõsta) ....käivita ja sõida :D
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

ai krt kui 3 ja 4 ära vahetasin siis paukus ainult, hetkel kõige sujuvamalt , ehk siis poole mootoriga, töötab nii nagu mul esimesel lehel toodud joonistatud pildil
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Siis kontrolli küünlaid, ehk on neil vahe liiga suureks põlenud :roll: ka jagaja kaane alla peaksid vaatama, ega need kontaktpinnad liiga ära põlenud/oksüdeerunud vms ei ole. Tõsta kasvõi töötava mootoripoole küünlad mitte töötavale poolele ja vaata mis juhtub.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

õige tulejärjekord on 1-4-3-2
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas martr »

nonii, sain terve nädalavahetuse bussi kallal nokitseda.

kuna küünlajuhtmete otsast särtsu sain ja sai ka kontrollitud järjekord ja veendutud, et 1. küünlajuhe on õiges kohas jagaja küljes, väike tagasilöök oli sellega, kuna panin sinna küünalaugust sellise piisavalt pehme otsaga asja sisse, mille kolviga kuidagi täpselt nii ovaalseks lõin, et seda august kätte enam ei saanud, mistõttu ostsin otsaesise lambi, millega nägi august vaevu sisse ja pika rihtimise peale sai pulga ots ümaraks tagasi kolviga tahuda ja väljas ta oligi... :) (lambi olekski pidanud kohe algul ostma, mitte toppima asja auku)- sellega sai siis veendutud, et särts on ja ikka järelikult karbuss jamab.
võtsin siis nüüd asja uuesti ette ja eemaldasin terve karbussi, vaakumi voolikud ja avasin kõik mis avada sai ning puhastasin ja lõin läikima. Esmalt siis karburaatori aeros. puhastajaga ja kuna suruõhku ei olnud kodus, siis puhusin eetrit kõikidest aukudest järgi veel.
Võibolla oligi miski ka umbes, aga arvan, et see ülemine klapp ja selle regullija, ingl.k choke oli paigast ära ja seega ka tühikäik... aga ma tavaline arvutiinimene elukutselt seega siin ise midagi arvata on ehk veel kohatu, võibolla järgmine aasta :)
tihendeid ei õnnestunud veel uusi saada ja seega lükkasin vanad tagasi, keerasin kruvid tugevamalt kinni ;), vaakumi voolikud olid muidu korras, lisasin osadesse kohtadesse klambrid lihtsalt.

ja siis, kui kõik jälle küljes, väike kodune reguleerimine ja proovisõit, natuke veel timmimist ja täna sõitsin teist päeva ringi ja kõik töötab!!!
peaks veel leidma kellegi, kel oleks kogemust sünkrooni ajamisega ja muidu timmimisega, et võtaks ka kütust ehk vähem.
lisasin muidu ka veel mootoriruumi peale hargnemist veel lisa kütusefiltrid (metallist), et miskit enam kinni ei jääks.
suur abi oli sellisest kohast: http://www.ratwell.com/technical/DualCarbs.html
ja
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ex+++pdsit

samuti tänud kõigile, kes aitasid siin kaasa mõelda ja kui kuskil jälle mingi roigas kodarate vahele ei jää, siis ehk jõuame ka veel sel aastal üritusele!

Päikest,

väike pilt ka, kodusest remondist varju all!
Manused
karbussikallal1_1.jpg
karbussikallal1_1.jpg (452.38 KiB) Vaadatud 11488 korda
karbussi_kaas.jpg
karbussi_kaas.jpg (274.11 KiB) Vaadatud 11488 korda
Vasta