1. leht 1-st

alalisvoolugeneraatorite ergutus?

Postitatud: P Apr 15, 2007 5:51 pm
Postitas Teet
ahoi,

generaatorisse määrdeaine ajamise käigus suutsin ergutuse massi ajada - ning ei ergutanud enam. Põhjuseks mingi vene päritolu skeemiga karbi mittetöötamine. Kuna ergutuseks kõlbab ju ka süüteluku pluss, siis ehk oskab keegi seletada, miks see karp vahepeal vajalik oli? Ilmselt on ta just masina tarbeks mõeldud, kuna on tööstuslik, 14V jaoks ning sisend on "15" (autoelektris süüteluku pluss), korpuse kaudu võtab ta "31" (ehk autoelektri mass). Välja andis ta kirja järgi sellist asja nagu "67".

terv,
Teet

Postitatud: P Apr 15, 2007 10:13 pm
Postitas Mart
Kas seal on siis veel mingi karp lisaks pingeregulaatorile?

Postitatud: E Apr 16, 2007 9:34 am
Postitas Teet
Mart kirjutas:Kas seal on siis veel mingi karp lisaks pingeregulaatorile?
jah - pildil süütepooli kõrval olev kollakas "võõrkeha": http://www.beetle.ee/foorum/files/3_moto_113.jpg

või õieti pingeregulaatorit kui sellist ma ei leidnudki - harjade kinnituse küljes teda ju pole. Praegune teooria: generaatori väljundit tüüritakse ergutusega (?). Nimelt eile pärast "junni" eemaldamist sõitma hakates tungis salongi kahtlaselt akugaaside sarnane lõhn. Kahjuks ma laadimist mõõta ei jõudnudki - aga kardan, et see on päris mehine...

Postitatud: E Apr 16, 2007 9:49 am
Postitas peeter
Tere!

Tundub olevat kõige tavalisem Vene päritolu pingeregulaator, kui väga ei eksi olid sellised Zigulil.

Peeter

Postitatud: E Apr 16, 2007 10:07 am
Postitas ingmar
nojah, siis võiks tegu olla tõesti pingeregulaatoriga. sõites laadis üle ja hakkas akut keetma. ega muud, kui pane uus (ja töötav) :)

Postitatud: E Apr 16, 2007 10:08 am
Postitas Style
Jah, see on Lada pingeregulats. Vist mingi kooperatiivitoode...

Postitatud: E Apr 16, 2007 12:07 pm
Postitas Mart
Kusjuures pinge reguleerimine minuteada käibki ergutuse kaudu.
Originaalis asub põrnikal reglaator tagaistme all, aga sellel masinal on süsteem ju nagunii ringi tehtud ning 6V alalisvoolugeneka asemel on 12V vaheluvvoolu oma. Sisseehitatud regulaatoriga (tabletiga) genekad ilmusid hiljem ja põrnikatele need vist ei jõudnudki.

Postitatud: E Apr 16, 2007 12:55 pm
Postitas Teet
Mart kirjutas:Kusjuures pinge reguleerimine minuteada käibki ergutuse kaudu.
just - see junn ei ole jah generaatori "tugevvooluahelas". Pigem on ta tõesti ergutus, juhtahel vms.

Lada pingeregulaatori-jutt mulle meeldib :)
üritan siis täna aega leida ning asi näpus Volga poes ära käia. Annan teilegi teada, mis see junn teeb ning kuidas ta generaatori väljundpinget tüürib ;)

Postitatud: T Apr 17, 2007 9:09 am
Postitas Teet
omik,

Volga pood lahendas probleemi minimaalse kuluga: 5minutit ja 85eek. Laadimine langes kõrgematel pööretel tubli 3V (mõõtsin huvipärast: "ergutuskarbi" eemaldamine ning juhtmete otsepanek tõstis laadimise 17V-ni...) ning aku on eluga rahul.

tänan zhiguli poole näpuga näitamise eest - justament nendel masinatel taoline karp peal käibki :)

manusena kaasas pildike minu uuest tjuuninguvidinast - LEDid küljes ja puha :P

Teet,
täna õnnelikult põrriga tööl

Postitatud: K Juul 04, 2007 12:02 am
Postitas Dizze
Nii küsimus, kuidas selline regulaator töötab?
Kuna mul on 4 klemmiga generaator D+, DF ja viimane vist D,
Lisaks eraldi veel mingi klemm.

Postitatud: K Juul 04, 2007 9:20 am
Postitas Style
Dizze kirjutas:Nii küsimus, kuidas selline legulaator töötab?
Kuna mul on 4 klemmiga generaaturo d+, DF ja viimane vist D,
Ja siis see pinge juhe, paks.

Probleem on siis selline, et ei lae korralikult ja viga on laadimis relees.
Sellel pingeregulaatoril on all kaks klemmi. Kas keegi seletaks mis sinna otsa tuleb ja seda ka milleks on need kolm klemmi.
Regulaatori otsad:
D+ - +12V
DF - geneka DF
B+/51 - +12V
61 - laadimis tulele

Sedasi on vähemalt raamatus kirjas...