alalisvoolugeneraatorite ergutus?

põrnikate ümber käiv elu

Moderaator: ingmar

Vasta
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

alalisvoolugeneraatorite ergutus?

Postitus Postitas Teet »

ahoi,

generaatorisse määrdeaine ajamise käigus suutsin ergutuse massi ajada - ning ei ergutanud enam. Põhjuseks mingi vene päritolu skeemiga karbi mittetöötamine. Kuna ergutuseks kõlbab ju ka süüteluku pluss, siis ehk oskab keegi seletada, miks see karp vahepeal vajalik oli? Ilmselt on ta just masina tarbeks mõeldud, kuna on tööstuslik, 14V jaoks ning sisend on "15" (autoelektris süüteluku pluss), korpuse kaudu võtab ta "31" (ehk autoelektri mass). Välja andis ta kirja järgi sellist asja nagu "67".

terv,
Teet
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Kas seal on siis veel mingi karp lisaks pingeregulaatorile?
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

Mart kirjutas:Kas seal on siis veel mingi karp lisaks pingeregulaatorile?
jah - pildil süütepooli kõrval olev kollakas "võõrkeha": http://www.beetle.ee/foorum/files/3_moto_113.jpg

või õieti pingeregulaatorit kui sellist ma ei leidnudki - harjade kinnituse küljes teda ju pole. Praegune teooria: generaatori väljundit tüüritakse ergutusega (?). Nimelt eile pärast "junni" eemaldamist sõitma hakates tungis salongi kahtlaselt akugaaside sarnane lõhn. Kahjuks ma laadimist mõõta ei jõudnudki - aga kardan, et see on päris mehine...
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
peeter
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 07, 2004 6:53 pm
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas peeter »

Tere!

Tundub olevat kõige tavalisem Vene päritolu pingeregulaator, kui väga ei eksi olid sellised Zigulil.

Peeter
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

nojah, siis võiks tegu olla tõesti pingeregulaatoriga. sõites laadis üle ja hakkas akut keetma. ega muud, kui pane uus (ja töötav) :)
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Jah, see on Lada pingeregulats. Vist mingi kooperatiivitoode...
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Kusjuures pinge reguleerimine minuteada käibki ergutuse kaudu.
Originaalis asub põrnikal reglaator tagaistme all, aga sellel masinal on süsteem ju nagunii ringi tehtud ning 6V alalisvoolugeneka asemel on 12V vaheluvvoolu oma. Sisseehitatud regulaatoriga (tabletiga) genekad ilmusid hiljem ja põrnikatele need vist ei jõudnudki.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

Mart kirjutas:Kusjuures pinge reguleerimine minuteada käibki ergutuse kaudu.
just - see junn ei ole jah generaatori "tugevvooluahelas". Pigem on ta tõesti ergutus, juhtahel vms.

Lada pingeregulaatori-jutt mulle meeldib :)
üritan siis täna aega leida ning asi näpus Volga poes ära käia. Annan teilegi teada, mis see junn teeb ning kuidas ta generaatori väljundpinget tüürib ;)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

omik,

Volga pood lahendas probleemi minimaalse kuluga: 5minutit ja 85eek. Laadimine langes kõrgematel pööretel tubli 3V (mõõtsin huvipärast: "ergutuskarbi" eemaldamine ning juhtmete otsepanek tõstis laadimise 17V-ni...) ning aku on eluga rahul.

tänan zhiguli poole näpuga näitamise eest - justament nendel masinatel taoline karp peal käibki :)

manusena kaasas pildike minu uuest tjuuninguvidinast - LEDid küljes ja puha :P

Teet,
täna õnnelikult põrriga tööl
Manused
DSC00089.JPG
DSC00089.JPG (44.85 KiB) Vaadatud 15477 korda
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
Dizze
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 64
Liitunud: E Dets 11, 2006 12:13 am

Postitus Postitas Dizze »

Nii küsimus, kuidas selline regulaator töötab?
Kuna mul on 4 klemmiga generaator D+, DF ja viimane vist D,
Lisaks eraldi veel mingi klemm.
Viimati muutis Dizze, K Juul 04, 2007 11:22 am, muudetud 1 kord kokku.
Ao
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Dizze kirjutas:Nii küsimus, kuidas selline legulaator töötab?
Kuna mul on 4 klemmiga generaaturo d+, DF ja viimane vist D,
Ja siis see pinge juhe, paks.

Probleem on siis selline, et ei lae korralikult ja viga on laadimis relees.
Sellel pingeregulaatoril on all kaks klemmi. Kas keegi seletaks mis sinna otsa tuleb ja seda ka milleks on need kolm klemmi.
Regulaatori otsad:
D+ - +12V
DF - geneka DF
B+/51 - +12V
61 - laadimis tulele

Sedasi on vähemalt raamatus kirjas...
Vasta