18. leht 26-st

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Nov 21, 2012 4:02 pm
Postitas jeff01
Pilt

Pool katust punktitud

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Nov 21, 2012 4:30 pm
Postitas ingmar
tuttavat värvi katus :)

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Nov 21, 2012 4:37 pm
Postitas urbaan
Väga muhe. :shake:

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: N Nov 22, 2012 3:20 pm
Postitas jeff01
Ulme kui palju sellega ikka tööd on, kui oleks ette teadnud poleks ette võtnud :D
Tänan avalikult projekti suursponsorit Ingmarit oma ettevõttega.
Pilt

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Dets 26, 2012 11:12 am
Postitas speed fighter
ingmar raudselt kinkis minu katuse ära.

SAADANAS!

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Dets 26, 2012 9:30 pm
Postitas ingmar
speed fighter kirjutas:minu
misasja? :D täiesti enda oma!

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: N Dets 27, 2012 8:31 pm
Postitas jeff01
kadedus on hirmus asi :D

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: P Nov 17, 2013 10:07 am
Postitas jeff01
Et teema sinna surnute rubriiki ei vajuks elustan seda vahepealseid mõtteid / ideid / tegemisi meelde tuletades.

Mootorist:
Vahepeal olen otsustanud siiski uued väljalaske kolded teha, et silindrid õigesti paaridesse saaksid. Ennekõike detonatsiooniläve tõstmiseks kuna nii ei pressi kollektori rõhk tühjendustaktis olevasse silindrisse, teisalt seetõttu, et sellest võiks üsna mitmed lisajõud saada ja kolmanda põhjusena siis see, et see võiks aidata 2 turbot veidi varem tööle kui pulsid vaheldumisi tulevad.
Teine teema mootoriga on see, et olen jõudnud tõdemuseni, et performance mootorit on tüüp 1 ehk põrnika mootorist oluliselt odavam ehitada kui minu kasutatavast bussimootorist. Eks ma läksingi sele bussimootori teed seetõttu, et ta on stockis niipalju tugevam, parmeini hingav, võimsam, suurema töömahuga jne. Nüüd pean leppima sellega, et ehitada on seda mootorit ehk 2x kallim.

Vahepeal tekkis idee vahetada selle mootori kõige piiravam lüli: Nukkvõll. Otsin välja sobiva nukkvõlli kuid üsnapea sain teada, et see vajab ka teist nukaratas, otsisin sellegi välja kuid sain teada, et lihtsalt HD vedrudest jääb väheks ja pean topeltvedrud paigaldama...Ok üritasin sellegi eelarvesse suruda kuid lugesin, et originaal tõukuritega No way...siinkohal läks mu eelarve lõhki kuid uurisin edasi ja tulemus on nagu ma arvasin. Ka ARP poltide, HD tõukurvarraste ja tugevamate nookuriteta ma niikuinii 7000 RPMini lasta ei või ja kui tahan sellest edasi on vaja kergemaid kolbe ja kepsusid ning ka vastukaaludeta väntvõll tahab üle 7000 lastes pooleks minna. Kui ma ei eksi siis ei jäänudki pmt ühtegi olulist osa mootorisse, mis jääks originaal.
Siit siis ka tulemuseks see, et hetkel jääb mootor stock sest jupi kaupa seda ehitada EI SAA. Puhun selle veidi üle ja see peaks mu 2014a ambitsioonid rahuldama (sekund kiirem olla ja 12nesse saada :-D .....tegelikult jääb ülekandest puudu, kui ma mootori pöördeid tõsta ei saa :( )
Kui kunagi midagi ehitada siis kaalun ka põrnika mootorile tagasi astumist, kui sellest puhutud bussi mootorist 2014 hooajaga isu täis saab. Seda on lihtsalt niipalju odavam ehitada (Stockis muidugi pask kuubis ja välja tuleb vahetada kogu sisu)

vahepeal sai kätte võetud rellakas ja pooleks lõigatud lisaks piilaritele, katuseplekile ka esisilla tala jne :D

Pilt

1 Pilt mis omale enamvähem meeldib:

Pilt

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: E Dets 02, 2013 6:26 pm
Postitas jeff01
Kuna soovin enne õige mootori ehitust kogeda type4 mootori originaalosade vastupidavus ülerõhu all kasutades on tarvis kokku panna nö ajutine mootor. Kuna sellest olid puudu plokikaaned sai 1 väga kole mootor ligi võetud (Algselt muidugi sellepärast, et 1 kliendi moto vajab plekke ja karpasid....hiljem selgus aga et sellest müüdavast mootorist ei saa kumbagi)
Jagan siis teiega ka seda, kui hull võib 1 õhkjahutusega mootor olla:

Õhupuhasti sisu:
Pilt
Nojaaa:
Pilt
Põhjus miks plekke ei saa:
Pilt
Õli: :?
Pilt
Ja kui vahepeal hakkas juba tekkima mõte, et olgu mis on saan vähemalt kaaned avastasin ka sellise asja:
Pilt
Veelkord Õli puhtuse teemadel:
Pilt
Ja 7h hiljem sai ka koerale kõhtu piilutud:
Pilt

Nii hullu asja pole minu sõrmede vahelt veel läbi käinud. Plokis on hetkel ~15 sisse murdunud kruvi ja polti ning seda kasutada et saa, kuigi mootor on olnud tehasest tulles 2 liitrine on siiski miskit toimunud ja sisse on pistetud 66 strokega 1,8sase väntvõll kuid ei sedagi sest see on omajagu kulunud ja roostes....nukk läbi nagu neil kõigil jne.
Mootori oleks võinud küll ostmata jätta kuid ovaalse pordiga plokikaane toorikud loodan sellest siiski ära kasutada...lihtsalt läheb raha veidi rohkem, kuna need vajavad uusi klappe, juhtpukse ja klapipesade üle lõikamist. Mootor ei jäänud aga ostmata põhjusel, et sellega oli pmt kaasas 091 otsast vahetusega kuue ribiline käigukast mis on täpselt see mida kunagi oma põrnikale vajan (Loodan muidugi, et on korras)

Korjasin kokku oma 4 mootori osad ja käitun siis nii, et :
pesen ära kõik plokid ja kõik jupid.
Otsin välja kõige korralikuma ploki oma "performance" mootori tarbeks ja paremuselt teise oma "ajutise" mootori tarbeks
Parimad kolvid / silindrid ja väntvõlli oma "performance" mootori tarveks ja paremuselt teised oma "ajutise" mootori tarbeks
Uued kaaned siis mõistagi "performance" motole ja need viimati sebitud lähevad peale mõningast remonti ajutisele peale (uued juhtpuksid ja klapid on pmt olemas)
Parima nukkvõlli ja tõukurid + vardad valin oma "ajutise mootori tarbeks sest teine moto saab ilmselt miski web-cam nuka koos high rev dual vedrude ja muude juttudega.
Originaal 2 liitrise kepsusid on mul vist 3 setti, ja nendega on plaanis nii teha, et lasen neid ~100g kergendada ja proovin nende taluvuspiiri ajutises mootoris ära. Usun, et 6500 ja 7000 vahele suudan ma nad 1,5 bari all vast ikka viia single HD vedrudega. Eks siis näha mis teise motosse panen, kuid usun, et sama kuid lisan võimaluse korral ARPi poldid.

Väljalasked teen ringi. Paaritan siiski silindrid 1+3 ja 2+4 kuna sellega võiks detonatsiooniläve üsna tuntavalt kõrgemale tõsta, varem turbod tööle saada ja veidi jõudu juurde saada, kuna silindrite tühjenemine võiks olla parem. Peab hakkama liigutama, kevad on kohe käes :lol:

Plaanid mu peas mis koosnevad ilusatest numbritest kuid millel pole ehk reaalsusega just parimad suhted.
2014a ~ stock motost 200hp / 300Nm /12s @ quarter aga kasutada autot ka tänaval ja võistlustele omal jalal kohale sõita.
2015a ~ Korralik mootor valmis saada 300hp 11s @ quarter ja siinkohal peavad appi tulema turvakaar ja 091 käigukast

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: E Dets 02, 2013 10:00 pm
Postitas Teet
tuleb tunnistada, et esialgu nägin Su keret kui vanametalli. Nüüd on aga päris stiilne teine. Esiklaas peab ilmselt Elvast tulema? Muud ilmselt pleksiklaas?

et siis järgmisena hakkad Type4 motosid sulatama. Väga hea - muud saavad muidu veel maapealt enneaegselt otsa :D

muidu MS ootab ikka veel kosilast? Ülerõhu tekitajaga sisselaskes oleks palju apetiitsem ;)

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: T Dets 03, 2013 10:22 pm
Postitas jeff01
Kuna mu kere sulle vanaraud tundus? :D
MS on ammu müüdud ja sama niru asemelegi ostetud ja paar tükki ka paigaldatud.....neid.......liigub.

Esiklaasi loodan originaalist lõigata....kusjuures võiksingi sellega tegelema hakata...kaugel see värv ikka on :D (Täna sai porsche värvi alla....õigemini hetkel veel lakitakse) esiklaasid on ju tavalised ja karastamata klaasist.....lihtsalt kilega ja peab kahelt poolt lõikama......loodame, et õnnestub. Külgmised ja tagumised esialgu pleks kuigi külgmised nii sirged, et annab ka naturaalsest klaasist teha ja karastada.

type 1 motost loobumist olen jõudnud juba kahetseda, kuna performance jupid on tollele ikka ca 2x odavamad. Samas kui raha nende ostmiseks niikuinii pole siis type 4 toodab sama finantsi sisestamise korral 2x rohkem jõudu ja kui eesmärk nii madal kui mul järgmiseks aastaks siis saab ehk stockiga hakkama....elame näeme.

Sulatamine on reeglina vale seade tagajärg ja selles ma justkui ei eksinud sest otseselt ma midagi ei sulatanud....ükski kolb ei sulanud......mõni purunes küll deto süül kuid nüüd, mil turbo mappi enamvähem lugeda suudan näen, et 2 bari oligi idiootsus :D Sama on praeguste turbodega....kaardi järgi neile üle 1,5 bari rõhk ei sobi. Pole veel joonlauaga jooni paberile vedanud kuid ekraanilt vaadates tundub, et 2500rpm juures võiks juba 1 bar ära tulla ja 4500 juures fullboost (Kuigi see pikk vahe tundub liiiiiga pikk) Kumbki turbo suudab toota kuni 200hp ehk et 400 kokku mida on 2x rohkem kui esialgu soovin. Vast siis sobivad.

Kui muidu type 1 motot soov pritse peale ehitada siis mul vist pihustipesadega sisselaske paunad olemas.

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Dets 04, 2013 9:28 am
Postitas urbaan
Lisaks seniteada klaasivalmistajatele pidi ka tõrvandis olema 1 koht millest ma varem ei teadnud.
http://www.lamitex.ee/est/teenused/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Dets 04, 2013 6:57 pm
Postitas jeff01
Täna selgus, et 1 kaantest on siiski selline, mida eestis remontida pmt ei saa :(
Eile sai juba kepsud ja hooratas treimisse saadetud ja single HD vedrud tellitud "testimiseks" mõeldud mootori tarbeks....nüüd on question kas seda tuleb ja kui ei tule siis pole ühekordsete vedrudega suurt midagi teha.

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: P Jaan 12, 2014 7:55 pm
Postitas jeff01
Pilt

Alumised otsad tehtud.....üle 60g läinud.....40 more to go :D

Re: VW 1300 ´69

Postitatud: K Veebr 26, 2014 11:26 am
Postitas jeff01
Vast nüüd saavad ka asjad liikuma osavate meeste juures :)
Vahepeal keevitasin ise veel lõpetamata jäänud asjad ära (Peab mainima, et see lõpetamine oli keerulisem ja aeganõudvam kui algus :D

Lihtsalt suunatule augu kinni keevitamine tudus liiga lihtne:
Pilt
Pilt

Vahepeal sai vastu võetud otsus, et pillun üli kiirelt ühe stock mootori kokku sest väike idee on auto üheks ürituseks 7 nädalaga sõitma saada :D Panen peale oma valesti paaritatud kollektorid ja väiksed bmw turbod. Ajuks arhailine MS1 ja pihustid suva audi, saabi vms iganes käraka omad sest eesmärk on selleks suveks suht tagasihoidlik (vaid 200hp) Oma kegerndatud kepsud panen kah sisse, et näha kas peavad vastu või lähevad katki sest stock mootor on paras koht kus seda proovida....kallist nukkvõlli ja tõukureid ei taha ju kohe katki teha :D

Pilt

Siht umbes siis selline:
3 nädalaga värvi alla ja mina panen selle ajaga mootori kokku.
Ülejäänud 3 nädalaga siis mootor peale, sillad kinni, pidurid tekitada, amordi kinnitused ja silla piirajad ringi teha. Sisselase välja mõelda ja ehitada koos tpsi ja IAT anduritega. paak / pump / torustik / küttelatid ....leida / teha / paigaldada vms. Iste ja vööd paigaldada. Aju kokku panna ja paigaldada, kogu juhtmestik teha...ilmselt neid asju on palju mida teha....kohe ei meenugi kõik....

Pilt

7 weeks....countdown starts now....