2. leht 7-st

Re: VW Caravelle

Postitatud: R Apr 29, 2011 8:47 pm
Postitas jeff01
ka 2010 või 2011a toodetud autodel on tihti karbid kivikatsmega kaetud ja kas need on siis inetud? tegelikult ei pane sa seal kivikaitset tähelegi kuna se on kenasti värvi all peidus. Kui karp vaid värvida siis on ühe aasta teema kui karp hakkab roostetäppe külge saama.

Re: VW Caravelle

Postitatud: R Apr 29, 2011 9:33 pm
Postitas dexter
Tegelikult on ka kivikaitsmetel vahed sees, esiteks mille baasil nad on: vaigu, kautžuk, bituumen jne
Värvitaval pinnal soovitan soojalt vältida bituumeni baasil olevaid kivikaitsmeid, kuna kipuvad talvel nii kõvaks minema et võivad pealt värvi lahti lasta. Seda sorti on soovitatav kasutada põhja alla ja koobastes, moodustab reeglina ka paksema struktuuri kihi.
Värvi alla on minu arust kõige parem kasutaga vagu baasil tehtavaid kivikaitsmeid, toimivad minu silmis värvi all lihtsalt parimana.

Ja veel omakorda on kivikaitsmetel vahet ka struktuuri suuruses, mõni on väga suure struktuuriga, mõni aga suht sile. Kindlasti ei soovita kasutada aerosool kivikaitsmeid...jätavad suht õhukese kihi ja pole nad ka suuremad asjad midagi kaitsma...

Aga bussist...
Pilt
Pilt

Nende tingimuste kohta mis mul seal töökojas on, on tulemus suht hea. Kes on seal käinud siis teavad millest räägin ;)
Ise olen hetkel tulemusega rahul...kui viitsin siis poleerin asja üle, või kasutan tulevikus õppematerjalina "Poleerimise toorik", kuigi siis suur oht et pooltelt detailidelt on värv kadunud :D

Eks esmaspäeval näeb mis tuju on...

Re: VW Caravelle

Postitatud: R Apr 29, 2011 10:34 pm
Postitas jeff01
Mis kogus värvi kulus?

Re: VW Caravelle

Postitatud: R Apr 29, 2011 10:48 pm
Postitas dexter
jeff01 kirjutas:Mis kogus värvi kulus?
arvestades seda et aluspind oli valge krunt aga samas suht puhas valge värv katab kehvasti, siis ostsin sisse ja välja kokku 5,5 l töösegu värvi, millest sisse kulus 1,5 l ja välispinnale 4 l. Ok välispinnaga oleks hakkama saanud ka ca 3 l, aga mõtlesin et kui juba siis juba...saab vähemalt ka midagi ikka ka peale.

Jeff, mis piirist sul toon muutub? ukse üleval olevast randist? Ja tahad mõlemat pinnakat kasutada? Sellisel juhul ma võtaks ehk allumisele ringile igaks juhuks ca 1,2l töösegu ja üles 1 l töösegu(need siis välispinnad vaid). Sinu öeldud toonid katavad paremini kui minu valge, nagu täna rääkisime, neid ka kõvasti kergem värvida.

Re: VW Caravelle

Postitatud: L Apr 30, 2011 11:46 pm
Postitas dexter
Täna avastasin et automaat kastiga ja manuaal kastiga kered on erinevad :S
Või siis on aastate erinevus. Nimelt sealt kust tuleb välja käigukang, on sellel kerel mida värvisin palju madalam kui see, millelt kasti võtsin. Küll kindel veel pole, aga tundub et pean kas hoovastiku ümber tegema või siis kerele väikse operatsiooni tegema. Mis muidugi minust suht ebapädev, kuna nüüd teine kere ju täitsa värvitud ja tehtud :(

Re: VW Caravelle

Postitatud: E Mai 02, 2011 9:54 pm
Postitas dexter
Täna sai nati jälle masinaga tegeletud:
esmalt said alustatud sellest, et kogu kere kattepaberist ja teipidest puhtaks, ja pärast seda sai alustatud katuse puhastusega. Katus oli siis nagu ikka kõrgematel masinatel, millel ei ulatata eriti katuseid pesema ning muidugi ka seisnud masinatel, täiesti sammaldunud.
Sai seda siis esmalt pestud ABRO tekstiilpuhastus vahaga , jah just nimelt tektiili puhastus vahaga, aga kuramuse hästi võttis see lahti, ei vesi, maalri eelpesu ega ei tea mis leotusained seda ei suutnud nii effektiivselt teha.
Pärast seda kui katus sai pestud hakkasime vaikselt poleerima, kuna viimast lihvi taga ei ajanud, siis ainult villase padja ja teise astme porolon tallaga ning jämeda pastaga.
Pilt
(katus poleerimis jääkidega veel koos)
Pilt
Pilt

Kui olin niikaugele jõudnud, siis mõtlesin et aitab, lähen ära koju, aga helistas hoopis mingi kutt, kes tundis huvi Megasquirti vastu ja jäin teda ikka tööle ootama, et mitte topelt sõita maale ja tagasi linna pärast. Ootamise käigus hakkasin aga armatuur lauda ümber ehitama. Esimene mõte oli, et kuna sellest bussist tuleb nö pika maa masin, ehk mingit labast sorti reisikas, siis vaja ju korralik navi sisse panna bussi. Siit ka mõte teha maki ava 1Din asemel 2Din`iks:
Pilt

Pärast lõikust said tehtud valmis uued küljed
Pilt

ja lõpus enne ära lõigatud osa lihtsalt allapoole vasega keevitatud
Pilt

Kuna see tuli kuidagi kergelt ja lihtsalt siis hakkasin juba ammu mõtlema, et sellel bussil pole kuskil topsi hoidjaid, seega sai lõigatud 3" roostevabast torust(eks põrnika summuti :sign: ) kaks 6cm juppi, neile põhi alla punktitud ning need topsid omakorda siis armatuurlaua külge keevitatud. Pilt
Pilt

Pärast seda jõudis ka see MS huviline kohale ja mis tuli välja. Nimelt oli see kutt see sama noormees, kelle põrnika olin ma mõned aastad tagasi Sultsi Külast ostnud. Eesti on ikka väike :P

Re: VW Caravelle

Postitatud: E Mai 02, 2011 11:03 pm
Postitas Style
BTW kunagi, kui olin ise "tellise" omanik, ostsin ka ühe armatuuri juurde, et see auto värvi maalida (kuldseks oli mõte teha). Kuid, kuna kogu projekt rappa jooksis, jäigi see armatuur karestatuna paremat aega ootama. Hetkeseisuga on ta (mu mälu järgi) mu teise, doonor-bussi kasutaja kätte rännanud.
See jutt selleks, et neid armatuure peaks ikka kodumaal leiduma romulates ja mujalgi, et nendega igatsugu eksperimente harrastada :)

Re: VW Caravelle

Postitatud: T Mai 03, 2011 9:27 am
Postitas ingmar
:rock: :rock: :rock:

hakkab juba väga kenaks minema! :)

Re: VW Caravelle

Postitatud: T Mai 03, 2011 10:40 pm
Postitas dexter
kuna eile sai armatuuril raua osa tehtud 2din maki jaoks, siis täna tegin ümber ka bussi soojendus koja. Originaalis mahuks 2din makk peaaegu ära, lihtsalt jahutuskoja plastik jäi natuke ette, seega:
pilt siis kui koda lahti lõigatud ja alumine osa fikseeritud
Pilt
ja pilt kuidas süvend tehtud, et makk vahele ära mahuks
Pilt

Krt andis seda plastikut sealt kokku keevitada...


peale selle koja sai ka armatuur laud poiste poolt krundi alla tehtud...mõtlen kas teen üle, või jätan nii nagu ta on....
Pilt

Eks kui krunt maha saab lihvitud jääb asi kindlasti parem ,kuid siiski mitte väga hea, eriti arvestades, et armatuur jääb musta värvi.

Aga mis kõige parem, täna sai bussi kere nö lõpetatud, ehk siis täna lõpetasime poleerimise, jäänud on veel suur vahatamine, aga seda ei tee enne kui masin komplekteeritud.

Re: VW Caravelle

Postitatud: T Mai 03, 2011 10:46 pm
Postitas Teet
dexter kirjutas:Eks kui krunt maha saab lihvitud jääb asi kindlasti parem ,kuid siiski mitte väga hea, eriti arvestades, et armatuur jääb musta värvi.
seda on lihtne otsustada - tuleb jätta see, mis jääb matim. Peegeldav armatuur häirib bussil küll vähem, kui sõiduautol, aga häirib igal kümnel juhul. Must on sel detailil õige valik ;)

Re: VW Caravelle

Postitatud: T Mai 03, 2011 10:53 pm
Postitas dexter
hetkel ta ongi must matt, ise mõtlesin et värviks ta ehk süva mustaks ja laseks mingi 6 kihti lakki peale, siis ei jääks ta nii samuti nii särav, aga samas oleks ilus kena peegel...no muidugi see ka hall unistus, kuna ma ise see nädal enam töökotta ei jõua ja paar abilist kes mul seal on lubasid asja "lõpetada", eks näis siis mis tulemus neil tuleb :P

Re: VW Caravelle

Postitatud: T Mai 03, 2011 11:21 pm
Postitas speed fighter
struktuur värviga üle ja matt must otsa!!!

Re: VW Caravelle

Postitatud: K Mai 04, 2011 9:38 am
Postitas jeff01
speed fighter kirjutas:struktuur värviga üle ja matt must otsa!!!
+1 kuna paistab veidi loppis keevitusest.

Re: VW Caravelle

Postitatud: N Mai 05, 2011 5:21 pm
Postitas dexter
täna siis oma kiire päeva kiuste sain lõpuks ka katuseluugi augu keresse ja katuseluugi paika. Tõsi alustasin lõikamisega, aga ise lõpetada ei suutnud, kuna lendas mingi metalli laast silma ja minu eest lõpetati töö ära. Tänud abilistele ;)

Peale katuseluugi valmimist värviti ära ka masina mustad detailid, stanged sealjuures juba 3ndat korda vist(kuna keegi ajas neid pidevalt maha jne). Aga värvialla said siis stanged, ukse lingid, ilu võred ja ka armatuur laud.
Pilt
Pilt

Pm oleks võinud täna kere ära koju vedada, et hakata siis komplekteerima masinat vaikselt kokku, aga raisk, nagu kiuste läks täna treila renti ja bussi kojutoomine lükkub jälle edasi.

Küll sai aga täna tellitud korralik toonkile bussile ja sai ka tellitud keskluku süsteem koos klapp võtmetega(uhke ja moodne värk ;) :P)

siin ka üks pilt bussist kui masin väljas päevavalguse käes:
Pilt

Re: VW Caravelle

Postitatud: N Mai 05, 2011 5:30 pm
Postitas ingmar
dexter kirjutas:Tõsi alustasin lõikamisega, aga ise lõpetada ei suutnud, kuna lendas mingi metalli laast silma ja minu eest lõpetati töö ära.
khm, ise töötad õppeasutuses, aga elementaarsest turvainventarist pole kuulnud? :D