VW 1300 ´69

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Tänase päeva pidas põrnikas kenasti vastu aga miskid kotermannid siiski kimbutavad ja korralikku aega ei tulnud.


2. käiguga startides 60 feet 2,1-2,2 (põrnika kohta jama...tavaauto kohta normaalne)
parim aeg vähem kui 1 bariga ja üsnagi törtsuva mootoriga 15,2 (umbes nii kiired on 100kw 1 tonnised või 150kw 1,5 tonnised autod)
Parim lõppkiirus 145km/h mis ei tulnud kiireimas sõidus.

Kuna minu klassis on 5 autot siis tõenäoliselt olen homme hommikul elliminaatoris ja võistlen 1-4 koha peale.

Enne on vaja auto aga liikuma saada sest praegu pole asi pooltki nii OK kui see enne kasti purunemist 1,7 bariga oli. Suurimaks süüdlaseks pean blow off klappi mis tõenäoliselt lekib. (Tegu on 300.- hiinakaga mitte 5000.- maksva korraliku asjaga)

Värskemad uudised ja pildid saabhomme õhtuks.

Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Väga väsitav ja niigi puudulikke kilosid vähendav nädalavahetus seljataga.
2 päeva erinevate probleemide käes vaevlemist ja rõhu taga otsimist. Kuna mitte midagi peale bovi paigalduse justkui ei teinud ja 0,5-0,5 bari rõhku oli puudu siis kahtlustasime esmajärjekorras BOVi....sai sinna 18mm padrun sisse keeratud ja tema avanemine välistatud. Ei miskit....rõhku andis 1 barinigi venitada. Järgmiseks sulgesime WG mehhaaniliselt ja ikka ei midagi. Nüüd kodus võtsin turbo otsast toru maha ja asi selge. See turbo on selleks korraks jahe. Külm pool on korpuses käinud. Selle süüks panen ka tänased ebaõnnestunud stardid kus mootoril polnud jõudu sest eile sai 0,2 bari boostiga stardistud ja jõudis teise käiguga minema astuda küll täna aga enam mitte.

huvitav lugu oli sellega, et sõitsin eile 15,2 aja 145km/h lõppkiirusega ja täna sõitsin pmt sama aja 160km/h lõppkiirusega. Kahjuks oli selle start aga kohutav ja aeg tuli kehv (2,56s 60f vs muidu stabiiselt 2,1)

Parimaks ajaks jäigi 14,9 kuigi boosti oli alla ühe bari ja auto plödises millegi pärast kohutavalt....minkut polnud üldse Nii, et veidi kiirem kui näiteks porsche 944 või miskit aga siiski hulga aeglasem kui ta võiks olla.....Välja sõidetud 160km/h viitaks muidu justkui korralikule 13s ajale aga kahjuks ei saanud ma käigukastiga läbi. Siit ka tulemuseks 4 koht B klassis millele kahjuks jäädakse mitte ei saavutata.
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas dexter »

tubli tulemus siiski, hoolimata ebaõnnest.
Nüüd vähemalt aeg kirjas ja on millest edasi liikuda.
:rock:
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas Indrek »

Tegelikult on saavutus ju seegi, et põrnikaga rajal käisid!

Palju õnne eduka ja lõpetatud võistluse puhul!
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Lugesin ära enda kastis olevad ülekanded ja kui sõita 6000 RPMini siis lisan taha ka erinevate käikude kiirused:

1: 3,8 6000 rpm = 43km/h peale käiguvahetust teisele = 3300 RPM
2: 2,06 6000rpm = 79km/h peale käiguvahetust kolmandale = 3800 RPM
3: 1,32 6000rpm = 123km/h Peale käiguvahetust neljandale = 4000RPM
4: 0,89 6000rpm = 180km/h

Minu Kartused, et neljandaga pööre üle 6000 läheb osutusid asjatuks. Neljandaga 160km/h oli pöördeid vaid 5300. See jätab paraja varu selleks, kui uue turbo saan ja auto taas liikuma ja kiiremaks kui ei kunagi varem. Loodan 400m peale alistada vähemalt 170km/h mis peaks tähendama kõrget 12 või madalat 13s aega hea pidamise korral.

Kahjuks või õnneks näen siin numbrites näen ühte probleemi, mis mind kimbutama hakkab kui esimese käigu korda teen. Nimelt kukuvad pöörded teisele vahetades liiga madalale.....seda päästab veidi vaid see, kui käiguvahetus toimub gaas põhjas....(Siis ei kuku rõhk, ei tapa mootorit maha ja jätkaks peale käiguvahetust liikumist) AGA see tähendab ka seda, et käiguvahetus tuleb teha umbes 0,1 sekundiga sest muidu juhtub see, et mootori pööre tõuseb liiga kõrgeks ja käik ei lähe lihtsalt enam sisse. Kahjuks ei saa kasutada ka madalamaid rehve ja teisega startida...see tähendaks seda, et neljandaga jääb veidi puudu.

Samas tahaksin selle kastivariandiga edasi minna sest sellel on 3 ja 4 käik sama tugevad kui 1 ja 2 sest hammasrattad on sama mehised. Kui neid võrrelda veidi kaasaegsema kasti hammakatega siis hakkab kohe silma see, et uuemates kastides on kiirema kolmanda/neljanda nimel ohverdatud veidi tugevusele sest hambaid on hammasratastel poole rohkem aga need on ka mitu korda väiksemad.

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas ingmar »

jeeeei, "hoodride"! :)
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Kuna vanasse turbosse lendas või visati midagi sisse siis oli tarvis hankida uus....odavalt ofcoors nagu see auto üldse :-D 800.- eest mis on 40% kallim kui eelmine turbo :lol: sai muretsetud bmw 2,4 diisli turbo.....puhtalt selle järgi, et 2,5se pisikest junni olin näinud ja arvasin et 2,4sel umbes sama väike ehk siis minu mootorile paras vile mille varakult käima saaks. Kui turbo kohale jõudis oli hämming suur sest see oli 2x suurem kui arvasin teda olevat.....Tekkis hirm, et stockis 4500RPM redline teda vaakumist välja ei toogi 1600sel mootoril :ohshit

Seepärast saigi ta pornolt installitud kuna pidev kahtlus oli tema mitte sobimises....isegi kolde flants ei istu aga loodan et pole väga hullu sest kolde auk on vähemalt väiksem kui turbo enda oma....

Eile oli aga proovisõidu päev ja suur oli mu imestus, et enne kui 2 käik otsa sai virutas boosti väga äkki 1,5le barile.....kusjuures boostcontrollerist keerasin veel veidi mahagi (Eelmine turbo suutis kinnise wg-ga puhuda teise lõpuks vaid 1,2 ja 1,5 nägin alles kolmandaga.) Esimeselt teisele vahetades jäi isegi miskit veel üles vähemalt salongis kostuva vile põhjal kukub suurem turbo käiguvahetustel vähem ära. Eks õiged tuleristsed tulevad 18nendal raadil aga testisõit oli paljulubav. Nüüd on mul ka esimene käik, vähemalt pool bari rohkem boosti ja 2 pütti käivad ehk paremini kui ventilaatorisse lennanud pihustijuhtmetega eelmisel korral käisid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Niih, võtan kiirelt kokku selle, mis raadil ja enne seda toimus.
Töö juures olen kahe võistluse vahel autot katsetanud ~25km ja seda alati 1-2 käik (Pole lihtsalt piisavalt tänava kõlbulik, et kiiremini sõita saaks....sisehoovis on ka 100km/h piisavalt jube.
Vedasime siis auto raadile ja esimeses ajasõitude ringis juhtus see, et selle turboga boostis üle. Mul on nimelt 1,5 barine kell ja kui numbrid otsa saavad siis seal all on kiri TURBO ja kui seier selle juures on siis võiks skaalat ette kujutades olla seal 1,7-1,8Bari.....Töö juures sõites ja ka raadil sõites oli teise käigu lõpus vot seal "turbo" alas....kolmanda käiguga esimest korda sõites (Raadil) oli ta ikka veel seal ja ma mõtlesin et ongi paras sest nii on ju 25km sõidetud aga võta näpust.....See kell ei lähegi sealt lihtsalt edasi ja in real ei teagi ma palju rõhku oli, sest MAP on kah ajus vaid 250nene ja see istus oma maksimum väärtuses alates teisest käigust kuni lõpuni. Igatahes kadus kolmanda käiguga jõud sest kolb purunes ja kolmas-neljas oli minekust raske aru saada sest peale teise käigu tõmmet oli see nagu pidurdamine. Tulemuseks 13,9 @ 155km/h ja seda rahuliku 2,2s stardiga.....palju enamat tegelt külm rinkaslikk külmal- niiskel betoonil ei luba kah.

Mõte oli järgmiseks aastaks ehitada veidi suuremaks (1800) aga kuna originaal väntvõll siiski pooleks ei murdunud 6500 pöördega (usa foorumit lugedes on neid sadu murtud üle 4500rpm minnes) ja 3 kolbi siit komplektist terveid siis võiks veel üheks aastaks 1600 kokku panna sest 13,9 pole kindlasti stock sisuga mootori lagi. Olen kindel, et võtan sealt sekundi alla ka kuni 1,5 barini boostides sest tean kui kohutavalt 13,9ga auto viimased 200m liikus.....lõppkiirus oli koguni 5km/h väiksem kui 1 bariga sõites :) eelmisel võistlusel parim 14,9....täna 13,9......kevadel oleks 12,9 asjakohane.

Detonatsioon:
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Lahkasin veidi ka oma pmt ainsa sõidu logi:
Pilt
Püstkriips on umbes selle kohapeal kus auto paigalt liikuma hakkas (13,9 sellest kohast ettepoole võetud, kus neljandaga gaasi maha lasin)
Paistab, et stardis oli 5000 rpm ja 0,2 bari. 0,4 sekundiga tekib pidamine ja pööre kukub 3700le....boost ei muutu vaid hakkab tõusma. Sekund hiljem on 1 bar ja esimene käik otsas (5800rpm) vahetan teisele ja pööre kukub 4300le..ja kui gaasi vajutan on 1 barist veel 0,9 alles. Pool sekundit on teine sees olnud kui boost ületab mapi max väärtuse (1,5) ja pool sekundit peale seda on ka teine käik otsas (5900rpm) Kolmas käik algab 4100ga ja 1,2 bariga....pool sekundit hiljem taas map põhjas ja nii kolm sekundit....näha on ka lained ja mootor tõrgub (kolb läks selle koha peal tõenäoliselt katki...õli lendab ja mootor paugub. Kuna mingit minekut enam pole vahetan veidi varem käigu ära (5700) ja pööre kukub 4200le ja rõhku jääb üles 1,2 bari mis kohe lakke lendab. Siis tõrgub mootor veel rohkem ja boost kukub hetkeks ära ja lendab taas rohkem kui kolmeks sekundiks lakke kuniks selle viimasegi pool gaasi maha lasin.

Sisselaske temp on tõusnud 16nelt 69 kraadini :-D
Boost oli pea 14s jooksul 7s üle 1,5 (tõenäoliselt osa aega üle 2bari)
Akupinge kukkus 11 voldini (Laadimist pole)
Segusiibri anduri järgi olen teiselt kolmandale vahetanud gaas põhjas aga terve neljanda käigu sõitnud 49-54% gaasiga.
2. käigu lõpus oli pihustite avatus 120% kuid segu 11,8
Õli temperatuur kasvas 30nelt 40nele kraadile


Jätame selle 13ne teised kümnendikud vahele ja alustame kevadel 12nega. Tahan veel proovida stock mootori tugevust aga seda rõhuga alt ülespoole minnes :-D

Pilt
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas Indrek »

Päris karm, selline haitekk, et mul hakkab pea ringi käima.... :shake:
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Järgmisel aastal saab auto olema veidi cleanim ja lihtsam.
Pilt

On vist selge ka miks kolbidel seelikud murdusid....tundub, et 2 kolbi olid valet pidi sees....kurat ma ju ise võtsin maha kaaned ja ei taibanud kontrollida :( (Keegi teine koostas selle moto) Tundub, et seelikud murdusid esmakäivitusel kevadel......ehk mõned mäletavad, et vahetasin siis 5-6 korda õli sest miskit alumiiniumit tui mootorist välja......senimaani olid need tükid lihtsalt karteripõhjas.....kolvid loperdasid selle tõttu mõnevõrra rohkem.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Katkiste kolbidega 13,9 :D
http://www.youtube.com/watch?v=V1n2pYit7K0[/video]
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Vahepeal selgunud niipalju, et nukkvõll polnud mul siiski originaal. Teostasin "tollipulga" abil teostatavad mõõtmised ja sain teada, et klappi avab minu nukkvõll 2mm rohkem kui originaal (9 vs 7mm) avatuse nurka kraadides sain tulemuseks ~330 kraadi kuid see on momendist mil avama hakkab kuni täieliku sulgumiseni nii, et selle tulemusega pole midagi peale hakata. Ameerika vennad naeravad mu keevitatud nukkvõlli pärast välja ja ei taha aru saada et meil ei saa minna suvalisse volkari workshoppi ja valida 25 erineva nukkvõlli seast mis kõik alla 100$ maksavad :-D

Vahepeal on edasi liikunud niipalju, et hooratas käis treimises....olime ta tookord "omas" garaazis kõveraks treinud. Kergendama ei hakanud, ta ei kaalu niigi midagi. Muidu on tegu täis terasest hoorattaga mitte malm balavankaga ja tema kergendamine poleks nii ohtlik kui tavalise hooratta puhul.

Väntvõll käis lihvimises... ~40a vana standardmõõdus vänt, mille pind polnud enam kuigi sirge. Kriime ja sellist jama muidu polnud.

Väntvõlli ja hooratta parema kontakti nimel lasin 4 tifti asemel 4 auku juurde puurida ja ühendus saab nüüd olema 8 tiftiga (8mm - sed) keskmise poldi pean kusagilt korraliku tellima, et asi lõpus 450Nm iga pingutatud saaks. Muidu kipuvad need hoorattad väga kergelt otsast tulema ja wedgemated või flanged ots on MUST HAVE teema välismaa foorumites kui jõud 200 kanti trügivad ja slikke kasutatakse.

Loodan enne jõule vända ja hooratta kokku kruvida ja saaled ära tellida.

Kolmest olemasolevast plokist läheb loosi see sama, millega sõitsin....tal on küll vändatunnel juba üle käidud ja taaskord ei ole saaled enam nii tihedalt sees kui võiks olla, kuid siiski on see kolmest kõige korralikum ja kui järgmisel aastal 1600sega sõidan pole mõtet soomest taastatud plokki 200 euri eest osta kuna samapalju maksab suurte silindrite jaoks kohandatud ja taastatud plokk.

Hetkel väheneb tasapidi tagatiibadel olev pahtlikiht ja on lootust enne jõule taha se stange tagune riba plekki ära keevitada, mis sealt inetult rellakaga sekkudes ära sai lõigatud kuna se oli mingi monstrum seal.

Otsustanud olen umbes niipalju, et selle kerega vast hulluks ei lähe ja kunagi toon ta tänavale tagasi. Kui asi tõsisemalt ette võtta, siis tuleb ikka teine kere leida mida pole veel raskeks keevitatud.

EDIT: meenus ka see, et plokikaantele tehakse pronks puksid sisse, et ei peaks enam võrri küünaldega sõitma mis 2barise ülerõhuga enam ei süüta. Ei näe taaskord pointi uusi kaasi osta, kui pole selge mis tulevikus teen ja mis kolvimõõduga näiteks ülejärgmisel aastal sõidan.

Meenutus suvest:
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas jeff01 »

Valisin välja korralikuma ploki (Juhtumisi ostus selleks eelmiselgi aastal 100km sõitnud plokk :-D
Need plokid on suht jubedatesse vormisesse valatud ja mõnel juhul poole sajandini ulatuv iga on nad väga jubedaks muutnud. Käiasin suuremad kärnad rellakaga maha (nii lõike kui lamellkettaga sai kokku mässatud mitu tundi) Seejärel katsin avad kinni ja lasin sõbral liivapritsiga asja üle teha. Kuna liivapritsitud alumiinium on äärmiselt matt ja poorne siis proovisin teda esmalt 300se karukeelega lihvida.....tulemus oli ok aga aega läks hirmus palju....Seejärel lasin käiku akutrelli ja traatharja ketta. Tulemus täpselt sama kuid kümme korda lihtsama vaevaga.

Võtsin ploki taas lahti ja pesin selle kuuma vee ja delta forciga 3x üle nii seest kui väljast. (enne pritsimist oli seda juba bensiini ja brake cleaneriga pestud) Kõik Sai kenasti puhtaks aga selle aine ristiks delta farce-iks see sööb alumiiniumi julmalt ära. Plokk kaotas läike ja muutus matiks....see selleks, las olla. Vähemalt on puhas ja saab edasi nokitseda.

Enne pesu:
Pilt
Peale pesu:
Pilt

Nüüd vaja õli kanalid avada ja need puhastada.....arvan et bensiini ja pisikese pudeliharja laadse harjaga saaks see tehtud, kuid pole neid harjasid kusagil müügil näinud.

Huvi pärast kaalusin ka ploki ära ja tulemus on täpselt 13kg
NB! teisel pildil on näha ka see, et silindrite avad on suuremaks puurimata ehk siis töömaht saab olema 1585cc ja mitte rohkem.
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

Postitus Postitas dexter »

neid pisikesi pudel harjakesi saad näiteks devori autokaubandusest, need on seal püstoli pesu komplekti nime all. Või kui kiire pole siis ehk leian sulle ka midagi, aga seda siis alles uuel aastal.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Vasta