Vw 1300 1966

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

Täna tegin ära ka lõpuks õlipumba õlivõtu koha. Pärast pikka arutelu sai õlivõtu asukohaks valitud mootori hooratta poolne vasak nurk. See just seepärast, et originaal õlivõtust on ta võimalikult kaugel seega ei hakkata originaal õlivõttu segama ja teiseks oli see ka üks väheseid sileda seinaga kohti. Õlivõtt sai nimelt tehtud nii, et kui õlitase peaks langema, siis jääb el pump kuivale, aga originaal pumbaga ei juhtu veel midagi ning elutähtsad asjad nagu väntvõll, nukk ja turbo saavad veel õli.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sekundaar ring hakkab siis toimima nii, et karterist, õlipump, sealt ette radikasse ja sealt läbi õli pihustite tagasi karterisse. Kui süsteemi niipidi jooksma panen siis ei pea ma pärast õliradikat restrictorit kasutama et õli liialt kiirelt tagasi ei jookse.

Panen üles ka mõned paremad pildid õli pihustitest, mis said plokki pandud siis:

Siin siis millised pihustid ploki sees on, pihusti pead suunaga siis kolvi põhja alla.
Pilt

Ja siin millised on plokist väljatulevad otsad. Siia saab otse ühendada külge 5 mm vask toru mida mööda hakkab siis õli liikuma.
Pilt
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas ingmar »

viimne pilt - ega sul see pikem kronshtein silindrile liialt ette ei jää? silindri jahutusribid laienevad ju plokist eemaldudes
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

ingmar kirjutas:viimne pilt - ega sul see pikem kronshtein silindrile liialt ette ei jää? silindri jahutusribid laienevad ju plokist eemaldudes
Jaa, kusjuures avastasin kaa selle proovimise käigus...asi lahenes sellega et freesisin silindri kahte jahutus ribi ca 1 mm maha ja siis sobib kenasti...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

Täna sain lõpuks ära keevitatud ka ava plokis mis sai üleliigselt sinna puuritud :roll:
Pilt
Pilt


Ja veel sai valmis ka turbost õli tagasivoolu stuts(lihtsalt originaal stuts oli vaja õhemaks treida)...Nüüd vaja see ploki külge panna ja siis saab lasta voolikud külge ära pressida, kui mootor paigas.
Pilt
Pilt

Nüüd homme hakkan mõtlema kuidas ja kuhu täpselt see stuts kinnitada ploki külge....Esmaseks mureks on muidas kinnitada terasest mutter alu ploki sisemisele küljele, nii et ta sinna kinni ka jääks :?:
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas jeff01 »

Se stutsiga õli äravool on kuidagi kahtlane :S ma ei teadnud et sa banjo stutsidest räägid, oleksin kohe ilmselt EI öelnud.
Se sobib õli peale andmiseks, vesijahutuseks turbole või millekski muuks aga kardan et õl äravoolu toru vahele mitte....ja milleks üldse nii keeruliseks ajada?

Keevita raudtoru klapikambri kaane külge ja sinna paned klambriga vooliku otsa või keevita alumiiniumtoru ploki külge ja käitu samamoodi. Kui leiad piisavalt paksu koha plokis siis keermesta see ja keera sinna kuusk või kui leiad piisavalt õhukese siis puuri auk, pane kuusk läbi ja keera mutter otsa. 4 erinevat varianti mis kõik töötavad ilmselt tõenäolisemalt kui banjo. Kui tahad ikka kindlasti selle banjoga teha siis puuri need augud poldis suuremaks ja banjo enda kuuske saab kah ehk seest suurendada puurimise teel.
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

jeff01 kirjutas:Se stutsiga õli äravool on kuidagi kahtlane :S ma ei teadnud et sa banjo stutsidest räägid, oleksin kohe ilmselt EI öelnud.
Se sobib õli peale andmiseks, vesijahutuseks turbole või millekski muuks aga kardan et õl äravoolu toru vahele mitte....ja milleks üldse nii keeruliseks ajada?

Keevita raudtoru klapikambri kaane külge ja sinna paned klambriga vooliku otsa või keevita alumiiniumtoru ploki külge ja käitu samamoodi. Kui leiad piisavalt paksu koha plokis siis keermesta see ja keera sinna kuusk või kui leiad piisavalt õhukese siis puuri auk, pane kuusk läbi ja keera mutter otsa. 4 erinevat varianti mis kõik töötavad ilmselt tõenäolisemalt kui banjo. Kui tahad ikka kindlasti selle banjoga teha siis puuri need augud poldis suuremaks ja banjo enda kuuske saab kah ehk seest suurendada puurimise teel.
Sellest eile rääkisingi...kõige väiksem sisemine mõõt on 8 mm...
Kahjuks pole selle plokil nii jämeda seinaga kohta et keermestada saaks. Vb pildilt tundub see banjo ka väike, aga tegelikult käib siia külge 12mm voolik, see siis sise läbimõõt

Kuigi kui mõtlema hakkan siis hakkab järjest enam mulle meeldima see klapikambri kaane külge tehtav tagasivool. Vaatan homme kuidas see varjant jääks, kuidas jääb kõrguse ja kaugusega, Vb teengi nii...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

Täna polnud minu jaoks just parim päev :D
lõunast kui lõpuks tööjuurde laekusin vedasin tunekd selga ja hakkasin mootorit kokku panema. Alguses oli kõik ilus kena, aga siis suutsin õlivõtturi vale nurga all kinni keerata ja pärast seda pidin kogu kupatuse laiali võtma uuesti...ega siis midagi, uuesti lahti, õlivõtturi kopsik korrektselt sisse ja uuesti kokku...enne kokkupanekut oli mootor siis selline:
Pilt

Pärast seda siis sain mootori kokku kõik ilus kena ja hakkasin kolbe ja silindreid peale panema ja pagan, suutsin kaks õlirõngast ära lõhkuda. Ega siis midagi, Kust saab kõige kiiremini õlirõngaid :D ikka lõuna Bussipargist.
Tänase päeva lõpetades oli siis pilt selline:
Pilt
Pilt

Reedel loodan uuele katsele minna ja loodame, et siis läheb paremini :D
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas mart154 »

selle banjo asemel lase ploki külge keevitada parem üks AN8 või AN10 stuts.

8mm sisemõõt on tagasivoolule selgelt liiga vähe. korruta kahega parem!
Corrado
vaikne tüüp
vaikne tüüp
Postitusi: 6
Liitunud: K Nov 18, 2009 7:25 pm
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas Corrado »

Äravooluga ju nii, et mida rohkem seda uhkem. A'la 2cm oleks paras juba. Pärast palju halvem ümber teha samas kui praegu pole veel asi täiesti koos ja saad kergemini muuta.
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

mart154 kirjutas:selle banjo asemel lase ploki külge keevitada parem üks AN8 või AN10 stuts.

8mm sisemõõt on tagasivoolule selgelt liiga vähe. korruta kahega parem!

Mart sa peaksid ju teadma et sellel plokil pole just erilist ruumi et kuhugi midagi keevitada :( ainuke koht kuhu algul plaanisin tagasivoolu teha oli see kanal kust õli peale valamine toimub. See pole aga parim varjant kuna tagasivool tuleb sellisel juhul liiga pikk ja liiga diagonaali.
Läksin hoopis Joosepi pakutud versiooniga, et teen tagasivoolu klapikambri kaane sisse, see teeb tagasivoolu palju lühemaks ja palju otsemaks.
Sellest saan väga hästi aru et 8mm oleks liialt peenike, aga see 8mm oleks olnud ju ainult see stuts, samas ma ei näe ka palju suuremaks seda ajada kui turbost väljatulev ots on, ehk 12 mm...arvatavasti teen tagasivoolu ca 16 mm ja korras või nii suure kui suure stutsi suudan turbo juurde keevitada
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Leedu
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 69
Liitunud: E Dets 17, 2007 7:44 pm

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas Leedu »

Mis möginat ploki poolte vahele panid?
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

Leedu kirjutas:Mis möginat ploki poolte vahele panid?
Pean kontrollima aga minuarust oli see Locktite 517( nr pole peas) Locktite mehed ise soovitasid kuna pidi sellise koha jaoks kõige parem olema. Hea oli ka hind 425 kr letis :cry:
See siis selline aine, mis õhu ligipääsul ära ei kuiva ja aine hakkab kuivama alles siis kui hapniku juurdepääs lõppeb. Pidi väga hästi vastu pidama õlile, veele, diislile, bensiinile, temeperatuurile jne. Eks näis kas ka ära tasus.

Täna sain lõpuks ka põhimõtteliselt mootori kokku, vaja veel mõningad mutrid poldid ning ühelt poolt tõukurid paika panna.
Pilt
Järjekordselt pean Ingmarit tänama, et leidis oma kiire elu sees mulle natuke aega ja mind hädast välja aitas :P ;)
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas ingmar »

eks ma ju selleks siin olengi :) aga tänud, õlu maitseb äste
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas dexter »

siin ka üks pilt tagasivoolust mis siis turbo juurest plokki jookseb. Flants on tehtud üks ühele turbo järgi ja vasakpoolne on see mille peale lähen.
Pilt

Nüüd kuna mootori üldosa koos, olen siin tegelenud pisiasjadega. Valmis on saanud ka õlipihustite otsa õlikanalid. Nüüd vaja kaks kanalit kolmikuga ühendada ja seegi valmis...
Pilt
Pilt

Pärast seda said ka jahutuse plekid külge pandud, pidin neid tänu õlikanalitele modima, aga külge nad said..
Pilt
Pilt

Alustasin täna ka turbo tagasivoolu tegemisega, tegin ära ava klapikambrikaane sisse ja keevitasin stutsi külge ära.
Pilt
Pilt

Peale seda näitasin treialile üleminekut mida on vaja siis teha, et turbo juurest saaks siis tagasivoolu alla mootorini tuua ja treial polnud just kõige õnnelikuma näoga :D , aga eks vast saab ikka ära tehtud.

Täna arenes ka veel salongi soojendus edasi, sinna vaja veel mõned torud muretseda ja siis peaks see kaa enamvähem valmis saama...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Re: Vw 1300 1966

Postitus Postitas mart154 »

kas neid õlipihustite torusid kuidagi isoleerida ei plaani?

Seal silindrite kõrval on üsna kuum. Mis sest õlist ikka ilma asjata kütta.
Soovitan näiteks Thermoteci valikust selliseid "hülsse" mida küünlajuhtmetele peale pannakse et kuuma eest kaitsta.
Vasta