Vw 1300 1966
Moderaator: ingmar
Re: Vw 1300 1966
Täna tegin ära ka lõpuks õlipumba õlivõtu koha. Pärast pikka arutelu sai õlivõtu asukohaks valitud mootori hooratta poolne vasak nurk. See just seepärast, et originaal õlivõtust on ta võimalikult kaugel seega ei hakkata originaal õlivõttu segama ja teiseks oli see ka üks väheseid sileda seinaga kohti. Õlivõtt sai nimelt tehtud nii, et kui õlitase peaks langema, siis jääb el pump kuivale, aga originaal pumbaga ei juhtu veel midagi ning elutähtsad asjad nagu väntvõll, nukk ja turbo saavad veel õli.
Sekundaar ring hakkab siis toimima nii, et karterist, õlipump, sealt ette radikasse ja sealt läbi õli pihustite tagasi karterisse. Kui süsteemi niipidi jooksma panen siis ei pea ma pärast õliradikat restrictorit kasutama et õli liialt kiirelt tagasi ei jookse.
Panen üles ka mõned paremad pildid õli pihustitest, mis said plokki pandud siis:
Siin siis millised pihustid ploki sees on, pihusti pead suunaga siis kolvi põhja alla.
Ja siin millised on plokist väljatulevad otsad. Siia saab otse ühendada külge 5 mm vask toru mida mööda hakkab siis õli liikuma.
Sekundaar ring hakkab siis toimima nii, et karterist, õlipump, sealt ette radikasse ja sealt läbi õli pihustite tagasi karterisse. Kui süsteemi niipidi jooksma panen siis ei pea ma pärast õliradikat restrictorit kasutama et õli liialt kiirelt tagasi ei jookse.
Panen üles ka mõned paremad pildid õli pihustitest, mis said plokki pandud siis:
Siin siis millised pihustid ploki sees on, pihusti pead suunaga siis kolvi põhja alla.
Ja siin millised on plokist väljatulevad otsad. Siia saab otse ühendada külge 5 mm vask toru mida mööda hakkab siis õli liikuma.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
Re: Vw 1300 1966
viimne pilt - ega sul see pikem kronshtein silindrile liialt ette ei jää? silindri jahutusribid laienevad ju plokist eemaldudes
Re: Vw 1300 1966
Jaa, kusjuures avastasin kaa selle proovimise käigus...asi lahenes sellega et freesisin silindri kahte jahutus ribi ca 1 mm maha ja siis sobib kenasti...ingmar kirjutas:viimne pilt - ega sul see pikem kronshtein silindrile liialt ette ei jää? silindri jahutusribid laienevad ju plokist eemaldudes
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
Täna sain lõpuks ära keevitatud ka ava plokis mis sai üleliigselt sinna puuritud
Ja veel sai valmis ka turbost õli tagasivoolu stuts(lihtsalt originaal stuts oli vaja õhemaks treida)...Nüüd vaja see ploki külge panna ja siis saab lasta voolikud külge ära pressida, kui mootor paigas.
Nüüd homme hakkan mõtlema kuidas ja kuhu täpselt see stuts kinnitada ploki külge....Esmaseks mureks on muidas kinnitada terasest mutter alu ploki sisemisele küljele, nii et ta sinna kinni ka jääks
Ja veel sai valmis ka turbost õli tagasivoolu stuts(lihtsalt originaal stuts oli vaja õhemaks treida)...Nüüd vaja see ploki külge panna ja siis saab lasta voolikud külge ära pressida, kui mootor paigas.
Nüüd homme hakkan mõtlema kuidas ja kuhu täpselt see stuts kinnitada ploki külge....Esmaseks mureks on muidas kinnitada terasest mutter alu ploki sisemisele küljele, nii et ta sinna kinni ka jääks
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
Se stutsiga õli äravool on kuidagi kahtlane :S ma ei teadnud et sa banjo stutsidest räägid, oleksin kohe ilmselt EI öelnud.
Se sobib õli peale andmiseks, vesijahutuseks turbole või millekski muuks aga kardan et õl äravoolu toru vahele mitte....ja milleks üldse nii keeruliseks ajada?
Keevita raudtoru klapikambri kaane külge ja sinna paned klambriga vooliku otsa või keevita alumiiniumtoru ploki külge ja käitu samamoodi. Kui leiad piisavalt paksu koha plokis siis keermesta see ja keera sinna kuusk või kui leiad piisavalt õhukese siis puuri auk, pane kuusk läbi ja keera mutter otsa. 4 erinevat varianti mis kõik töötavad ilmselt tõenäolisemalt kui banjo. Kui tahad ikka kindlasti selle banjoga teha siis puuri need augud poldis suuremaks ja banjo enda kuuske saab kah ehk seest suurendada puurimise teel.
Se sobib õli peale andmiseks, vesijahutuseks turbole või millekski muuks aga kardan et õl äravoolu toru vahele mitte....ja milleks üldse nii keeruliseks ajada?
Keevita raudtoru klapikambri kaane külge ja sinna paned klambriga vooliku otsa või keevita alumiiniumtoru ploki külge ja käitu samamoodi. Kui leiad piisavalt paksu koha plokis siis keermesta see ja keera sinna kuusk või kui leiad piisavalt õhukese siis puuri auk, pane kuusk läbi ja keera mutter otsa. 4 erinevat varianti mis kõik töötavad ilmselt tõenäolisemalt kui banjo. Kui tahad ikka kindlasti selle banjoga teha siis puuri need augud poldis suuremaks ja banjo enda kuuske saab kah ehk seest suurendada puurimise teel.
Re: Vw 1300 1966
Sellest eile rääkisingi...kõige väiksem sisemine mõõt on 8 mm...jeff01 kirjutas:Se stutsiga õli äravool on kuidagi kahtlane :S ma ei teadnud et sa banjo stutsidest räägid, oleksin kohe ilmselt EI öelnud.
Se sobib õli peale andmiseks, vesijahutuseks turbole või millekski muuks aga kardan et õl äravoolu toru vahele mitte....ja milleks üldse nii keeruliseks ajada?
Keevita raudtoru klapikambri kaane külge ja sinna paned klambriga vooliku otsa või keevita alumiiniumtoru ploki külge ja käitu samamoodi. Kui leiad piisavalt paksu koha plokis siis keermesta see ja keera sinna kuusk või kui leiad piisavalt õhukese siis puuri auk, pane kuusk läbi ja keera mutter otsa. 4 erinevat varianti mis kõik töötavad ilmselt tõenäolisemalt kui banjo. Kui tahad ikka kindlasti selle banjoga teha siis puuri need augud poldis suuremaks ja banjo enda kuuske saab kah ehk seest suurendada puurimise teel.
Kahjuks pole selle plokil nii jämeda seinaga kohta et keermestada saaks. Vb pildilt tundub see banjo ka väike, aga tegelikult käib siia külge 12mm voolik, see siis sise läbimõõt
Kuigi kui mõtlema hakkan siis hakkab järjest enam mulle meeldima see klapikambri kaane külge tehtav tagasivool. Vaatan homme kuidas see varjant jääks, kuidas jääb kõrguse ja kaugusega, Vb teengi nii...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
Täna polnud minu jaoks just parim päev
lõunast kui lõpuks tööjuurde laekusin vedasin tunekd selga ja hakkasin mootorit kokku panema. Alguses oli kõik ilus kena, aga siis suutsin õlivõtturi vale nurga all kinni keerata ja pärast seda pidin kogu kupatuse laiali võtma uuesti...ega siis midagi, uuesti lahti, õlivõtturi kopsik korrektselt sisse ja uuesti kokku...enne kokkupanekut oli mootor siis selline:
Pärast seda siis sain mootori kokku kõik ilus kena ja hakkasin kolbe ja silindreid peale panema ja pagan, suutsin kaks õlirõngast ära lõhkuda. Ega siis midagi, Kust saab kõige kiiremini õlirõngaid ikka lõuna Bussipargist.
Tänase päeva lõpetades oli siis pilt selline:
Reedel loodan uuele katsele minna ja loodame, et siis läheb paremini
lõunast kui lõpuks tööjuurde laekusin vedasin tunekd selga ja hakkasin mootorit kokku panema. Alguses oli kõik ilus kena, aga siis suutsin õlivõtturi vale nurga all kinni keerata ja pärast seda pidin kogu kupatuse laiali võtma uuesti...ega siis midagi, uuesti lahti, õlivõtturi kopsik korrektselt sisse ja uuesti kokku...enne kokkupanekut oli mootor siis selline:
Pärast seda siis sain mootori kokku kõik ilus kena ja hakkasin kolbe ja silindreid peale panema ja pagan, suutsin kaks õlirõngast ära lõhkuda. Ega siis midagi, Kust saab kõige kiiremini õlirõngaid ikka lõuna Bussipargist.
Tänase päeva lõpetades oli siis pilt selline:
Reedel loodan uuele katsele minna ja loodame, et siis läheb paremini
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
selle banjo asemel lase ploki külge keevitada parem üks AN8 või AN10 stuts.
8mm sisemõõt on tagasivoolule selgelt liiga vähe. korruta kahega parem!
8mm sisemõõt on tagasivoolule selgelt liiga vähe. korruta kahega parem!
Re: Vw 1300 1966
Äravooluga ju nii, et mida rohkem seda uhkem. A'la 2cm oleks paras juba. Pärast palju halvem ümber teha samas kui praegu pole veel asi täiesti koos ja saad kergemini muuta.
Re: Vw 1300 1966
mart154 kirjutas:selle banjo asemel lase ploki külge keevitada parem üks AN8 või AN10 stuts.
8mm sisemõõt on tagasivoolule selgelt liiga vähe. korruta kahega parem!
Mart sa peaksid ju teadma et sellel plokil pole just erilist ruumi et kuhugi midagi keevitada ainuke koht kuhu algul plaanisin tagasivoolu teha oli see kanal kust õli peale valamine toimub. See pole aga parim varjant kuna tagasivool tuleb sellisel juhul liiga pikk ja liiga diagonaali.
Läksin hoopis Joosepi pakutud versiooniga, et teen tagasivoolu klapikambri kaane sisse, see teeb tagasivoolu palju lühemaks ja palju otsemaks.
Sellest saan väga hästi aru et 8mm oleks liialt peenike, aga see 8mm oleks olnud ju ainult see stuts, samas ma ei näe ka palju suuremaks seda ajada kui turbost väljatulev ots on, ehk 12 mm...arvatavasti teen tagasivoolu ca 16 mm ja korras või nii suure kui suure stutsi suudan turbo juurde keevitada
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
Mis möginat ploki poolte vahele panid?
Re: Vw 1300 1966
Pean kontrollima aga minuarust oli see Locktite 517( nr pole peas) Locktite mehed ise soovitasid kuna pidi sellise koha jaoks kõige parem olema. Hea oli ka hind 425 kr letisLeedu kirjutas:Mis möginat ploki poolte vahele panid?
See siis selline aine, mis õhu ligipääsul ära ei kuiva ja aine hakkab kuivama alles siis kui hapniku juurdepääs lõppeb. Pidi väga hästi vastu pidama õlile, veele, diislile, bensiinile, temeperatuurile jne. Eks näis kas ka ära tasus.
Täna sain lõpuks ka põhimõtteliselt mootori kokku, vaja veel mõningad mutrid poldid ning ühelt poolt tõukurid paika panna.
Järjekordselt pean Ingmarit tänama, et leidis oma kiire elu sees mulle natuke aega ja mind hädast välja aitas
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
siin ka üks pilt tagasivoolust mis siis turbo juurest plokki jookseb. Flants on tehtud üks ühele turbo järgi ja vasakpoolne on see mille peale lähen.
Nüüd kuna mootori üldosa koos, olen siin tegelenud pisiasjadega. Valmis on saanud ka õlipihustite otsa õlikanalid. Nüüd vaja kaks kanalit kolmikuga ühendada ja seegi valmis...
Pärast seda said ka jahutuse plekid külge pandud, pidin neid tänu õlikanalitele modima, aga külge nad said..
Alustasin täna ka turbo tagasivoolu tegemisega, tegin ära ava klapikambrikaane sisse ja keevitasin stutsi külge ära.
Peale seda näitasin treialile üleminekut mida on vaja siis teha, et turbo juurest saaks siis tagasivoolu alla mootorini tuua ja treial polnud just kõige õnnelikuma näoga , aga eks vast saab ikka ära tehtud.
Täna arenes ka veel salongi soojendus edasi, sinna vaja veel mõned torud muretseda ja siis peaks see kaa enamvähem valmis saama...
Nüüd kuna mootori üldosa koos, olen siin tegelenud pisiasjadega. Valmis on saanud ka õlipihustite otsa õlikanalid. Nüüd vaja kaks kanalit kolmikuga ühendada ja seegi valmis...
Pärast seda said ka jahutuse plekid külge pandud, pidin neid tänu õlikanalitele modima, aga külge nad said..
Alustasin täna ka turbo tagasivoolu tegemisega, tegin ära ava klapikambrikaane sisse ja keevitasin stutsi külge ära.
Peale seda näitasin treialile üleminekut mida on vaja siis teha, et turbo juurest saaks siis tagasivoolu alla mootorini tuua ja treial polnud just kõige õnnelikuma näoga , aga eks vast saab ikka ära tehtud.
Täna arenes ka veel salongi soojendus edasi, sinna vaja veel mõned torud muretseda ja siis peaks see kaa enamvähem valmis saama...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Vw 1300 1966
kas neid õlipihustite torusid kuidagi isoleerida ei plaani?
Seal silindrite kõrval on üsna kuum. Mis sest õlist ikka ilma asjata kütta.
Soovitan näiteks Thermoteci valikust selliseid "hülsse" mida küünlajuhtmetele peale pannakse et kuuma eest kaitsta.
Seal silindrite kõrval on üsna kuum. Mis sest õlist ikka ilma asjata kütta.
Soovitan näiteks Thermoteci valikust selliseid "hülsse" mida küünlajuhtmetele peale pannakse et kuuma eest kaitsta.