Nii! see on küll laialt räägitud teema, kuid paneks ta ka must valgelt üles arvuti ekraanile. Lihtsalt kipub asi meelest ära minema!
Niisiis on suuremal rihmarattal peal 3 märkki. üks on üksik ja 2 on kõrvuti. Tegemist on siis ajastus märkidega. Aga meelest läheb ära mis märk millist momenti tähistab. Vaja oleks siis süüte ajastamise punkti kõige rohkem aga teised võiks ju ka olemas olla.
Nii kergitame siis saladuste laeka kaane ja anname teada.
No see asi ei ole päris ühene.
Süütemomendid olid eri mootoritel ja aastakäikudel erinevad ning sälkude arv ja tähendus võivad siis ka erineda.
Haynesi manuaal ütleb 3 sälgu kohta nii, et vasakpoolne on 0° (ÜSS), keskmine 7,5° ja parempoolne 10° enne ÜSS.
Põhiline on tuvastada ÜSS märk. Minu põrral on see suurem ülejäänud sälkudest ning märk on rihmaratta mõlemal äärel, st. nii mootoripoolsel kui ka välimisel. Parempoolsete süütemärkide kraadide tuvastamiseks võta appi kooli matemaatika. Infoks niipalju, et rihmaratta (läbimõõduga 178mm) välisläbimõõdul (seal, kus asetsevad märgid) vastab 1,55mm`le 1kraad.
Mõõda oma põrra rihmarattal sälkude kaugus ÜSS märgist ning jaga saadud tulemus 1,55 ja saadki kraadid. Minu põrral on 3 märki, 4kraadi, 7,5 kraadi ja 10 kraadi ning mootor töötab kõige paremini kui süütemoment on 4 ja 7,5 kraadi vahel.( seisval mootoril mitte pööretel ).
Kui ma õigesti mäletan, Peeter, siis sinu põrra on 1303S 1,6l mootoriga. Sellel mudelil - vähemalt minu eksemplaril küll - on rihmaratas pisut suurema läbimõõduga kui ülejäänutel (numbreid küll ei mäleta).
Et siis tuleks rihmaratta diameeter igaks juhuks üle mõõta, enne kui hakata serval millimeetreid lugema. Aga jah, ÜSS märk peaks olema küll teistest suurem.