Silindri läbimöötu oskab keegi öelda?(1500)
Moderaator: ingmar
Silindri läbimöötu oskab keegi öelda?(1500)
Oleks siis vaja teada silindri läbimöötu 1500sel mootoril. Tellisin sellele kolviröngad aga nood tulid liiga suured, 83mm. Mul aga 77mm silindrid, kas see peaks äkki tähendama et mootor ei olegi 1500 vaid mingi väiksem mudel?
Tahaks uusi tellida paruzzi.eu st , aga ei julge enne kui mingi selgus on saabunud selles asjas.
Tahaks uusi tellida paruzzi.eu st , aga ei julge enne kui mingi selgus on saabunud selles asjas.
beach buggy is sleeping right now....
83mm on 1500 mootori (H) omad tõesti. 77mm on AB (1300) ja D (1200) mootoritel.
Kahjuks, sinu 1500-se rõngad ei sobi ka kellegile muule, peale sellesama mootori, mille omanike suurt Eestimaal pole...
Vaata ikka mootoriploki pealt, mis selle kood on - siis tellimine igati kindlam.
Ei hakka teist (ostu-)teemat risustama, aga sõrmepuksid peaksid ühesugused olema kõigil 1,2-1,6 mootoritel.
Kahjuks, sinu 1500-se rõngad ei sobi ka kellegile muule, peale sellesama mootori, mille omanike suurt Eestimaal pole...
Vaata ikka mootoriploki pealt, mis selle kood on - siis tellimine igati kindlam.
Ei hakka teist (ostu-)teemat risustama, aga sõrmepuksid peaksid ühesugused olema kõigil 1,2-1,6 mootoritel.
-
- paranemislootuseta
- Postitusi: 749
- Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
- Asukoht: Jälgimäe, Saku vald
kui sõrm on ikka "piston pen", siis BBT kataloog annab 1200 motodele 20mm ning 1300/1600 motodele 22mm. Sõrmepuksi nimetab BBT vist (?!?) "wrist pin bushing" ning annab selle põhiparameetrina just samad 20mm ja 22mm vastavalt motole.Style kirjutas:Ei hakka teist (ostu-)teemat risustama, aga sõrmepuksid peaksid ühesugused olema kõigil 1,2-1,6 mootoritel.
BBT kataloogist paistab, et bore x stroke on originaalis (originaalsed pakutavad silindri + kolvikomplektid):
1200 => 77mm x 64mm
1300 => 77mm x 69mm
1600 => 85,5mm x 69mm
(1500 ei pakuta, aga vahetusmootorina pakutakse 1493ccm motot bore x stroke = 84mmx69mm- wikipedia ütleb originaalil olevat sama töömahuga, aga samas on wiki-artiklis nt 1200 bore x stroke veaga - on 1300 oma ning selles saab ka arvutades veenduda )
wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... led_engine
guugeldades leiab kaupa pakkuva koha, mis 1500 kolbidel-silindritel annab 83mm x 69mm (=1493ccm arvutuslikult - sobib ehk paremini, kui 84 x 69 puhul tulev 1530ccm?)
...ja nüüd mind huvitava küsimuse juurde: kas ja mis mootorid jagavad samu väntvõlle-kepse-silindreid? Numbrite järgi võiks kõige lihtsam loogika olla (pakun lihtsalt välja, see pole fakt!!!):
- 1200/1300 jagavad silindreid +kolbe
- 1300/1600 jagavad väntvõlli + kepse
...aga kuidas huvitav tegelikult on? Kas stroke-erinevus tuleb kepsude ja/või vända erinevusest?
ok, lõpetan parem valju mõtlemise - info oleks welcom! Asusin guugeldama - aga mida rohkem eri kohti uurid, seda segasemaks asi läheb
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Mootori kood on generaatori postamendi all. Proovin otsida ka pilti, kus see asub.90Deville kirjutas: Kas oskad äkki kiirkoolituse teha mulle, kust ma näen mis mootoriga tegu on?
Tänud
- Manused
-
- beetle_mootor.jpg (79.37 KiB) Vaadatud 17950 korda
Viimati muutis Style, T Juun 03, 2008 11:40 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tere jälle see pere!
Tänu teile on mul nüüd pilt selge, mootor on töesti 1300, AB on tähed.
On ilmselt pörra pikal eluteel mootorit vahetatud, mis seal ikka imestada.
Nüüd siis vaja 1300 kolviröngaid soetada kuskilt, paruzzi ütleb et pole laos ja pikk ooteaeg. On kellelgi paremaid ideid äkki?
Sörmepukside osas olen ka nöutu, mis möttes tuleb möötu puurida? Millega, kuidas?
Huvitav nüanss on minu meelest see, et 1300 ja 1500 on ühe ja sama hp/kw arvuga.
Üks uitmöte on veel, kas seda mootorit teoreetiliselt oleks vöimalik 1600 teha vöi on vaid vänt (vöib-olla) sama? Ma ise oma lühikese aruga raalin et silindrid ei tohiks sellesse plokki ka ära mahtuda....
Tänu teile on mul nüüd pilt selge, mootor on töesti 1300, AB on tähed.
On ilmselt pörra pikal eluteel mootorit vahetatud, mis seal ikka imestada.
Nüüd siis vaja 1300 kolviröngaid soetada kuskilt, paruzzi ütleb et pole laos ja pikk ooteaeg. On kellelgi paremaid ideid äkki?
Sörmepukside osas olen ka nöutu, mis möttes tuleb möötu puurida? Millega, kuidas?
Huvitav nüanss on minu meelest see, et 1300 ja 1500 on ühe ja sama hp/kw arvuga.
Üks uitmöte on veel, kas seda mootorit teoreetiliselt oleks vöimalik 1600 teha vöi on vaid vänt (vöib-olla) sama? Ma ise oma lühikese aruga raalin et silindrid ei tohiks sellesse plokki ka ära mahtuda....
beach buggy is sleeping right now....
Põrra mootori areng oli selline, et enne oli 1200 ja kui see hakkas lahjaks jääma, siis tehti 1300 ja 1500 (hiljem selle asemele 1600). Nii et 1300-1600 mootorite "alumine ots" (plokk, väntvõll ja kepsud) on sama. Erinevad on kolvid-silindrid ja kaaned. Kui need ära vahetada, siis saab küll 1300-st teha 1600.
Uutele kepsupuksidele on tõesti jäetud töötlusvaru. Mõõtu töötlemist tehakse hästivarustatud mootoriremondi töökodades. Kepsudega tuleks kaasa anda ka üks kolvisõrm, et sellega saaks mõõtu kontrollida.
Uutele kepsupuksidele on tõesti jäetud töötlusvaru. Mõõtu töötlemist tehakse hästivarustatud mootoriremondi töökodades. Kepsudega tuleks kaasa anda ka üks kolvisõrm, et sellega saaks mõõtu kontrollida.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Näiteks Tõukur
Kuigi osa töid nad tellivad ka teistest firmadest. Aga siis vähemalt oskavad edasi saata.
Kuigi osa töid nad tellivad ka teistest firmadest. Aga siis vähemalt oskavad edasi saata.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!