Salongi küttesüsteem
Moderaator: ingmar
Salongi küttesüsteem
Googlesin aga ei leidnud, ilmselgelt kuluks ära üks VW T2 bussi põhja alt tehtud foto, et näha kuidas see küttesüsteem seal jookseb. Official Service Manual esmapilgul ütleb, et "eemaldamine on iseenesest mõistetav tegevus ja tagasipanek on tagurpidine tegevus eemaldamisele", aga kui ma kunagi pole seda koos näinud on veidi nõme.
Lõppeesmärk: teada saada, mis mul puudu on, et see asi kokku saada, et näha, mida peaks tellima ja mille annab ise ehitada. Forssi Jopexi tellimus läheb järgmine nädal, seega kiirelt selgeks saama, mida vaja, kui sealt üldse tellida.
Lõppeesmärk: teada saada, mis mul puudu on, et see asi kokku saada, et näha, mida peaks tellima ja mille annab ise ehitada. Forssi Jopexi tellimus läheb järgmine nädal, seega kiirelt selgeks saama, mida vaja, kui sealt üldse tellida.
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
ikkagi kumb: lisasoojendus või mootori enda soojendus? lisaahi on selline, mis võib kogu bussist sauna teha. moto enda soojendus on kehva toimimise puhul selline, mis vaevu udu ära võtab
mitte et minu jutust väga abi oleks... aga kuskil arvutites on mul nende lisagerode (just Eberspächer) materjali olemas. praegu leidsin ainult BA6 oma http://www.dooker.eu/volkswagen/materjalid/BA6.pdf. kahjuks küll saksa keeles ja ma ei tea, kas või mis sellest üldse abi võiks olla
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html aadressil on BA-6/BN-4 manual. väga koledas scannimiskvaliteedis, aga jänkide keeles, ehk on rohkem abi
ja pika jutu lõpuks leidsin vist ühe parima tutvustava lehe http://www.ratwell.com/technical/Heating.html
kirjeldab nii moto enda soojendussüsteemi kui ka lisa eberit. lisasoojendus töötab ikkagi läbi mootori süsteemi, mitte "niisama"
mitte et minu jutust väga abi oleks... aga kuskil arvutites on mul nende lisagerode (just Eberspächer) materjali olemas. praegu leidsin ainult BA6 oma http://www.dooker.eu/volkswagen/materjalid/BA6.pdf. kahjuks küll saksa keeles ja ma ei tea, kas või mis sellest üldse abi võiks olla
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html aadressil on BA-6/BN-4 manual. väga koledas scannimiskvaliteedis, aga jänkide keeles, ehk on rohkem abi
ja pika jutu lõpuks leidsin vist ühe parima tutvustava lehe http://www.ratwell.com/technical/Heating.html
kirjeldab nii moto enda soojendussüsteemi kui ka lisa eberit. lisasoojendus töötab ikkagi läbi mootori süsteemi, mitte "niisama"
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
tead, see "rangelt soovituslik" on nagu on. targad netilehed väidavad, et moto soojendus on piisav. seda ta on, aga mitte meie kliimas talvel. kui kavatsed talvel liikuda, siis on lisaahi kohustuslik. kui tahad ainult kevadel-sügisel (tõsi, meie viimaste aastate kogemuse põhjal ka suveõhtutel) toa soojas hoida ja aknad puhtad, siis tegelikult piisab moto soojusest. peaasi, et soojus tee peal (mootorist ninani siis) kaduma ei lähe ja ei lekiks ning et taga mootori juures oleks piisavalt tugev puhur. siin juba oleneb, mis mootor sul endal peal on. ja mitte ainult kas type1 või type4 vaid näiteks type4 puhul oleneb mootori koodist ja komplektsusest. osadel ajab sooja õhku ainult jahutuse turbiin, osadel geneka otsas olev tiivik, osadel on eraldi "karlson" puhuriks. keegi muidugi ei keela sul endal panna lisa elektrivent.id (praktiseerisin isegi seda ja tunnistan, et täitsa mugav variant oli)
aga jah, kokkuvõtvalt: soojavahetid ei tohi lekkida (heitgaasid väljalaske torudest siis, muidu on ving salongis), ühenduskohad peavad olema piisavalt kindlat et soe õhk ära ei läheks, põhja all olev toru võiks olla soojustatud mingi materjaliga et vähendada õhu jahtumist. klappide avamine salongist on juba puhas mugavus
aga jah, kokkuvõtvalt: soojavahetid ei tohi lekkida (heitgaasid väljalaske torudest siis, muidu on ving salongis), ühenduskohad peavad olema piisavalt kindlat et soe õhk ära ei läheks, põhja all olev toru võiks olla soojustatud mingi materjaliga et vähendada õhu jahtumist. klappide avamine salongist on juba puhas mugavus