Mootorit lähemalt uurides selgus, et kunagi on keegi väga palju vaeva näinud ja proovinud sellest 1.6JX mootorist viimast võtta ... kahjuks ei olnud see töö kõige paremini õnnestunud.
Silindrid olid puuritud viimasesse mõõtu, kuid kõik 4 silindrit olid tugevalt ovaalsed. Allolevalt pildilt on näha nõgine silinder, mis viitab sellele, et rõngas pole vastu silindri seina olnudki ?
Kolvigrupp iseenesest oli korras. Sai ostetud kasutatud plokk, mis puuriti samuti viimasesse mõõtu, lihviti ja sai hea.
Plokikaane sisselaske avad oli kõik ilusti ära freesitud, et saada voolavus heaks... kahjuks oli lihvimisega liiale mindud ja kaant survestades tuli välja, et jahutuse kanalisse oli pragu sisse freesitud.
Samuti sai siis pandud uus (kasutatud) plokikaas.
Tõenäoliselt sama remondi/tuuningu ajal lisati ka intercooler, mis sai hetkel ikkagi vahelt ära võetud. Alloleval pildid siis näha ic tükid.
Intercooleri paigalduse juures tekkisid küsimused: kas selline "gofreeritud" toru ei tekita mitte liiga palju õhukeeriseid? Samuti oli intercooler toodud aku alla, ehk siis torude süsteem oli väga pikk....
Kunagi on plaan see ikkagi tagasi panna, aga prooviks vähe viisakamate torude ja lõdvikutega lahendada.
Turbo käis korraks lõunanaabrite juures ja tagasi tulles oli kohe vähemalt 20 aastat noorem.
Kui kõik oli koos, siis sai mootor bussi alla veeretatud.
Mootori poole pealt toimib kõik ilusti!
Kui mootor oli maas, oli ruumi ka Ebersprächeri soojenduse maha võtmiseks.
Sai lõdvikute süsteemi vähe lühemaks ja samas tänu oksüdeerunud juhtmetele ei toiminud tõenäoliselt ka salongipuhurid.
Ahju saab kunagi ära remontida ja tagasi paigaldada.
Mittevajalike juhtmeid sai ka vähemaks:

(enamasti erinevate lisatulede, vilede juhtmed)
Peale juhtmestiku üle vaatamist hakkasid enamvähem kõik asjad tööle ilusti.
Tahomeeter ei ole veel alla andnud ja ikka ei tööta.
Nüüd siis tuleb hakata sõitma, et saaks 1000 km pärast plokikaane polte pingutada
