kusjuures kandsin prille, kuid siiski sain nätaka ära, mul ka tunnistajaidingmar kirjutas:khm, ise töötad õppeasutuses, aga elementaarsest turvainventarist pole kuulnud?dexter kirjutas:Tõsi alustasin lõikamisega, aga ise lõpetada ei suutnud, kuna lendas mingi metalli laast silma ja minu eest lõpetati töö ära.
VW Caravelle
Moderaator: ingmar
Re: VW Caravelle
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
Re: VW Caravelle
mõistan, et lähen algsest teemast juba suht kaugele, aga suurimad tänud headele inimestele õigetele materjalidele viitamise eest. Tauris, istu maha ja kuula läbi, enne kui tööd tagasi lähed tegema. tuled tervemana tagasi
http://www.youtube.com/watch?v=F5U898YwdMQ[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=F5U898YwdMQ[/video]
Re: VW Caravelle
Väga hea materjal Ingmar, väga hea
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
niih, eile peale talgusid ja terve tänane päev möödusid bussi all, sees ja küljel.
Valmis ei saanud midagi, põhimõtteliselt valmistusin suuremateks töödeks ette nagu mootori mahavõtmine, teise mootori pealepanek, juhtmestiku vahetamine, sisu kokkupanemine, klaaside toonimine ja klaaside ettepanek, sisu ehitamine.
Kui kunagi uue mootori peale jõuan tõsta, siis alles jõuan selleni kas käiguhoovastik sobib või mitte...
Krt tegemisi nii palju et pane või naine tööle
PS, bussile sai ka uus hüüdnimi: Külmkapp
Valmis ei saanud midagi, põhimõtteliselt valmistusin suuremateks töödeks ette nagu mootori mahavõtmine, teise mootori pealepanek, juhtmestiku vahetamine, sisu kokkupanemine, klaaside toonimine ja klaaside ettepanek, sisu ehitamine.
Kui kunagi uue mootori peale jõuan tõsta, siis alles jõuan selleni kas käiguhoovastik sobib või mitte...
Krt tegemisi nii palju et pane või naine tööle
PS, bussile sai ka uus hüüdnimi: Külmkapp
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
Nii mis vahepeal siis toimunud on.
1. värvitud bussilt sai eemaldatud mootor koos käigukastiga
2. vanalt valgelt sai mootori juhtmestiku eemaldatud
3. Värvitud bussilt sai alustatud mootori juhtmestiku eemaldamisega
4. Vanadelt akendelt sai eemaldatud vana toon kile
See on see hunnik mis siis peale kile eemaldamist maha jäi, ütleme nii et see polnud just lõbus töö
5. värvitud bussile sai ostetud uus mootor, milleks siis saatuse tahtel sai 1.9 55kw diisel
6. vanad Porsche istmed, mis olid mõeldud mu põrnikale läksid nahatamisse
7. lae polster sai lõpuks paikka lõplikult
8. buss sai endale siis klappvõtmed, midagi taolist:
http://www.easyvectors.com/assets/image ... vw-key.jpg
9. 14" veljed läksid ära treiali kätte, et need laiemaks teha
ehk vast kõik, mis paari päevaga tehtud...
1. värvitud bussilt sai eemaldatud mootor koos käigukastiga
2. vanalt valgelt sai mootori juhtmestiku eemaldatud
3. Värvitud bussilt sai alustatud mootori juhtmestiku eemaldamisega
4. Vanadelt akendelt sai eemaldatud vana toon kile
See on see hunnik mis siis peale kile eemaldamist maha jäi, ütleme nii et see polnud just lõbus töö
5. värvitud bussile sai ostetud uus mootor, milleks siis saatuse tahtel sai 1.9 55kw diisel
6. vanad Porsche istmed, mis olid mõeldud mu põrnikale läksid nahatamisse
7. lae polster sai lõpuks paikka lõplikult
8. buss sai endale siis klappvõtmed, midagi taolist:
http://www.easyvectors.com/assets/image ... vw-key.jpg
9. 14" veljed läksid ära treiali kätte, et need laiemaks teha
ehk vast kõik, mis paari päevaga tehtud...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
täna sain proovimiseks kätte ühe velje:
Hetkel velg 7,5" lai, mis polegi ju palju, aga siiski lasen kuskil 0,5 cm veel maha võtta. Vastu küll kuskile veel ei käinud, kui paganama lähedal oli küll uksele. Kui 0,5 cm välimine serv sissepoole viia, siis peaks piisav varu olema.
Ja siis sain ka kätte täna istmed, õigemini sain kätte vaid nahad ja pidin ise need istme peale vedama. Esimese korra kohta suht ok, kuigi arvatavasti võtan veel korra lahti ja pingutan mõned kohad üle:
Hetkel velg 7,5" lai, mis polegi ju palju, aga siiski lasen kuskil 0,5 cm veel maha võtta. Vastu küll kuskile veel ei käinud, kui paganama lähedal oli küll uksele. Kui 0,5 cm välimine serv sissepoole viia, siis peaks piisav varu olema.
Ja siis sain ka kätte täna istmed, õigemini sain kätte vaid nahad ja pidin ise need istme peale vedama. Esimese korra kohta suht ok, kuigi arvatavasti võtan veel korra lahti ja pingutan mõned kohad üle:
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
nii, eilse käis mul külas klaasimees ja tooniti ära tagumine ring klaase, põrast õhtul said klaasid ka veel külge ära pandud.
Täna lõpuks ronisin siis bussi alla, et katsetaga kuidas sobib see käigukasti hoovastik värvitud kerele. Originaal kujul ei sobinud, ei mahtunud ära kuidagi, aga vist pääsesin lihtsalt, vähemalt hetkel tundub, et kere lõikuma ei pea, see eest lõikasin käigukangi korpust ca 2 cm lühemaks.
Selline jupp sai siis vahelt välja võetud:
Samuti sain valmis ka juhtmestikuga ning sain ka alustatud selle pealepanekuga, jäi veel mootori poolne osa jaotus karpi ära ühendada ning esimene osa kaitsme plokki. Muidugi igasugu pudipadi ja pisiasju veel elektritöödes palju teha, üks neist kõige rõvedam minu jaoks on kero juhtmestiku tegemine, aga eks vast saab hakkama...
Kuna reedel sain lõpuks ka uue mootori koju veetud, siis täna hakkasin vaatama, et kuidas ta siis bussile sobib ja mida peab ümber tegema. Kehv uudis oli see, et vaja on ümber laduda pm kõik ehk siis lõdvikud, juhtmestik(andurid jms) mootori käpad, kolded, turbo, karter, õlivõttur jne. Hea uudis asja juures oli aga see, et kõik istub 1.6 td pealt 1:1 le, ainult ringitõstmise vaev.
Küll aga kardan kollektorite mahakruttimist, need poldid ei paistnud eriti sellised, kes tahaks lahti tulla kergekäeliselt.
Samuti murran pean hetkel turbo koha pealt, nimelt uuel mootoril on peal kkk-k03 ja vanal on peal kkk-k14, ehk siis tunduvalt väiksema tootlikusega turbo. Kumb jätta, kui k14, siis lihtsalt vaja 1:1`le ümber visata, kui k03, siis vaja kas uued kolded teha, või bussi kere vist lõigata, kuna tundub et nad ei taha sinna ära mahtuda sõbralikult.
Hetkeseisuga jäi töö seisma sealmaal, et jahutuslõdvikud on ümber tõstetud, vanalt mootorilt rihmaseibid ja hooratas maas, mootori käpad maas,ja karteri poldid lahti lastud.
Homme töölt vaba päev ja ehk tuleb ka abilisi kes aitavad natuke tööd kiirendada. Vast jõuab kah kuhugi poole homme õhtuks.
Täna lõpuks ronisin siis bussi alla, et katsetaga kuidas sobib see käigukasti hoovastik värvitud kerele. Originaal kujul ei sobinud, ei mahtunud ära kuidagi, aga vist pääsesin lihtsalt, vähemalt hetkel tundub, et kere lõikuma ei pea, see eest lõikasin käigukangi korpust ca 2 cm lühemaks.
Selline jupp sai siis vahelt välja võetud:
Samuti sain valmis ka juhtmestikuga ning sain ka alustatud selle pealepanekuga, jäi veel mootori poolne osa jaotus karpi ära ühendada ning esimene osa kaitsme plokki. Muidugi igasugu pudipadi ja pisiasju veel elektritöödes palju teha, üks neist kõige rõvedam minu jaoks on kero juhtmestiku tegemine, aga eks vast saab hakkama...
Kuna reedel sain lõpuks ka uue mootori koju veetud, siis täna hakkasin vaatama, et kuidas ta siis bussile sobib ja mida peab ümber tegema. Kehv uudis oli see, et vaja on ümber laduda pm kõik ehk siis lõdvikud, juhtmestik(andurid jms) mootori käpad, kolded, turbo, karter, õlivõttur jne. Hea uudis asja juures oli aga see, et kõik istub 1.6 td pealt 1:1 le, ainult ringitõstmise vaev.
Küll aga kardan kollektorite mahakruttimist, need poldid ei paistnud eriti sellised, kes tahaks lahti tulla kergekäeliselt.
Samuti murran pean hetkel turbo koha pealt, nimelt uuel mootoril on peal kkk-k03 ja vanal on peal kkk-k14, ehk siis tunduvalt väiksema tootlikusega turbo. Kumb jätta, kui k14, siis lihtsalt vaja 1:1`le ümber visata, kui k03, siis vaja kas uued kolded teha, või bussi kere vist lõigata, kuna tundub et nad ei taha sinna ära mahtuda sõbralikult.
Hetkeseisuga jäi töö seisma sealmaal, et jahutuslõdvikud on ümber tõstetud, vanalt mootorilt rihmaseibid ja hooratas maas, mootori käpad maas,ja karteri poldid lahti lastud.
Homme töölt vaba päev ja ehk tuleb ka abilisi kes aitavad natuke tööd kiirendada. Vast jõuab kah kuhugi poole homme õhtuks.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
Kuna tänase päeva rikkus ilm ära, siis mootorit pealetõstmiseks ettevalmistada ei saanud See eest asjatasin täna aga auto all ja ka sees natuke.
Esimese asjana said vahetatud kõik jahutus lõdvikud ja torud. Bensukal ja dislal on kõik asjad ikka erinevad...
Teise asjana hakkasin jamama soojendusega, nimelt caravellel, ehk vanal kerel, oli soendus korralikum, esiteks oli seal üks klapp rohkem ja teiseks oli caravelle mootor korralikum kui värvitud kere ehk transporteri oma. Korrastasin ära ka kõik soojendus klappide trossid ja panin nad jälle liikuma normaalselt.
Kolmanda asjana sai paikka pandud ka lõplikult käigukasti hoovastik, nüüd kenasti kinnitatud ja tundub et toimib...
Neljandaks sai kogu põhi esmalt traatharjaga üle käidud, lahtide sodi eemaldatud ning kogu põhi bituumeniga üle tõmmatud. Erilist tähelepanu said koopad ja kohad kust müra kõige enam levib. tegemata jäi veel hetkel mootori ruum, kuna seal ehk vaja natuke keevitada ja ümber teha seda ruumi, kuna uus mootor ei taha muidu ehk kenasit ära mahtuda Samas ei saa seda enne täpselt teada kui saan mootori peale proovida ja siis hakata koldeid külge kruttima.
Esimese asjana said vahetatud kõik jahutus lõdvikud ja torud. Bensukal ja dislal on kõik asjad ikka erinevad...
Teise asjana hakkasin jamama soojendusega, nimelt caravellel, ehk vanal kerel, oli soendus korralikum, esiteks oli seal üks klapp rohkem ja teiseks oli caravelle mootor korralikum kui värvitud kere ehk transporteri oma. Korrastasin ära ka kõik soojendus klappide trossid ja panin nad jälle liikuma normaalselt.
Kolmanda asjana sai paikka pandud ka lõplikult käigukasti hoovastik, nüüd kenasti kinnitatud ja tundub et toimib...
Neljandaks sai kogu põhi esmalt traatharjaga üle käidud, lahtide sodi eemaldatud ning kogu põhi bituumeniga üle tõmmatud. Erilist tähelepanu said koopad ja kohad kust müra kõige enam levib. tegemata jäi veel hetkel mootori ruum, kuna seal ehk vaja natuke keevitada ja ümber teha seda ruumi, kuna uus mootor ei taha muidu ehk kenasit ära mahtuda Samas ei saa seda enne täpselt teada kui saan mootori peale proovida ja siis hakata koldeid külge kruttima.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
Hetkeks siis terve põhi selline, Tõsi, kero ei hakanud maha kiskuma, sinna tuiskasin püstoliga niipalju kui ulastas, rohkem ei hakanud pressima.
Nagu nüüd teada sain Ingmari käest, siis kero margiks mul eberspächer ba6. Oskab keegi öelda mis on selle kero küttekulu umbkaudselt?
Vaja lihtsalt sellele nüüd eraldi paak teha ja ei oska plaanida kui suure peaks tegema, kas päris 40 l on mõtet teha, kahtlen...aga kui mingi hull kütuseröövel on, siis ehk just peaks...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
Style kirjutas:http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/eb-002.jpg
Tänud, just see mida vajasin
1,1-1,3l/h on siis vastuseks...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
-
- paranemislootuseta
- Postitusi: 749
- Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
- Asukoht: Jälgimäe, Saku vald
Re: VW Caravelle
kena avatar Sul, Dexter. Ei oleks arvanud, et silm võiks tellise peal puhata
mu IE kuvab ülalolevat Andrese jagatud Eberi-linki miski kirbus*tana. Samas kataloogis leiab aga "anonüümseid pilte", mille lahti saab:
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/
mu IE kuvab ülalolevat Andrese jagatud Eberi-linki miski kirbus*tana. Samas kataloogis leiab aga "anonüümseid pilte", mille lahti saab:
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Re: VW Caravelle
Tänud, jõudsin ise sama teed pidi piltideni, otse ei saanud lingile ligi normaalselt...Teet kirjutas:kena avatar Sul, Dexter. Ei oleks arvanud, et silm võiks tellise peal puhata
mu IE kuvab ülalolevat Andrese jagatud Eberi-linki miski kirbus*tana. Samas kataloogis leiab aga "anonüümseid pilte", mille lahti saab:
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/
aga avatarist: on kuhu poole liikuda ja kui aus olla siis ega väga pikk maa enam minna polegi aga nagu ikka, tasa ja targu...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: VW Caravelle
reedel võtsin tööjuurest vaba päeva kindla plaaniga nädalavahetusel mootor bussil käima panna. Küll ei läinud kõik nii nagu plaanitud oli, kuid tulemusega võib rahule jääda.
Terve reedese päeva jamasime sõbraga kahekesi, et uut mootorit peale tõsta. Küll algul ei mahtunud ja siis pärast kui mahtus siis said käigukasti padja kinnitused nihkesse pandud. Õhtuks oli mootor siiski paigas koos käigukastiga. Järgnevatele kes kavatsevad automaadist manuaali peale ümber ehitada: ka veovõllid on erinevad.
Laupäeval kahjuks ei jõudnud suurt töökojas teha, krt muru hakkas üle pea juba kasvama ja seetõttu veetsin ca 4 tundi traktori seljas. Küll jõudsin alustada pistikute ühendamisega andurite külge.
Aga see eest sai täna terve päev töökojas oldud, Lõpetasin ära juhtmete ühendamise, sellega jõudsin nii kaugele, et starter veab mootorit ringi ja kõik tundub toimivat. Käima ei saanud veel proovida masinat kuna turbo õli tagasivoolu toru on puudu. Ehk loodetavasti jõuan homme selle ära lasta teha ja siis saaks ka konkreetselt käima proovida.
Täna lõpetasin ära ka armatuuri alla oleva juhtmestiku tööd ja buss sai endale üle pika aja ka jälle pedaalid ja rooli.
Nüüd vaja veel paar juhtme kinga ja otsikut panna, siis saaks kõik juhtmed kenast ära isoleerida ja saak elektritöö lõpetanuks lugeda.
Teeks veel ühe nimekirja siia mida veel teha vaja, et masin liikuma saada:
juhtmetööd lõpetada
sillad/puksid/amordid vahetada
veovõllid vahetada
pidurid ja sidur õhutada
tagumise soendusradika avad kere sisse teha
Tagumine soendusradikas paigaldada
Jahutusvedelik sisse panna
õli tagasivoolu toru paigaldada
Õli sisse valada
Ehk vast kõik et masin liikuma saada. Liikuma on vaja juba seepärast saada, et mul töökojas sääskede paradiis ja lihtsalt suht võimatu seal normaalselt tööd teha
Ahjaa, üks küsimus kah veel tarkade klubile, nimelt on bussil mingeid erilisi nippe kuidas jahutusvedeliku süsteemist kogu õhu kenasti kätte saaks?
Üks pilt kah mootori paigaldusest
Muide väga huvitava oli bussile mootorit peale panna, pole vaja ei kanalit ega tali ega vintsi. Tundus et kõige lihtsam oli seda tööd lihtsalt kallaku peal teha
Terve reedese päeva jamasime sõbraga kahekesi, et uut mootorit peale tõsta. Küll algul ei mahtunud ja siis pärast kui mahtus siis said käigukasti padja kinnitused nihkesse pandud. Õhtuks oli mootor siiski paigas koos käigukastiga. Järgnevatele kes kavatsevad automaadist manuaali peale ümber ehitada: ka veovõllid on erinevad.
Laupäeval kahjuks ei jõudnud suurt töökojas teha, krt muru hakkas üle pea juba kasvama ja seetõttu veetsin ca 4 tundi traktori seljas. Küll jõudsin alustada pistikute ühendamisega andurite külge.
Aga see eest sai täna terve päev töökojas oldud, Lõpetasin ära juhtmete ühendamise, sellega jõudsin nii kaugele, et starter veab mootorit ringi ja kõik tundub toimivat. Käima ei saanud veel proovida masinat kuna turbo õli tagasivoolu toru on puudu. Ehk loodetavasti jõuan homme selle ära lasta teha ja siis saaks ka konkreetselt käima proovida.
Täna lõpetasin ära ka armatuuri alla oleva juhtmestiku tööd ja buss sai endale üle pika aja ka jälle pedaalid ja rooli.
Nüüd vaja veel paar juhtme kinga ja otsikut panna, siis saaks kõik juhtmed kenast ära isoleerida ja saak elektritöö lõpetanuks lugeda.
Teeks veel ühe nimekirja siia mida veel teha vaja, et masin liikuma saada:
juhtmetööd lõpetada
sillad/puksid/amordid vahetada
veovõllid vahetada
pidurid ja sidur õhutada
tagumise soendusradika avad kere sisse teha
Tagumine soendusradikas paigaldada
Jahutusvedelik sisse panna
õli tagasivoolu toru paigaldada
Õli sisse valada
Ehk vast kõik et masin liikuma saada. Liikuma on vaja juba seepärast saada, et mul töökojas sääskede paradiis ja lihtsalt suht võimatu seal normaalselt tööd teha
Ahjaa, üks küsimus kah veel tarkade klubile, nimelt on bussil mingeid erilisi nippe kuidas jahutusvedeliku süsteemist kogu õhu kenasti kätte saaks?
Üks pilt kah mootori paigaldusest
Muide väga huvitava oli bussile mootorit peale panna, pole vaja ei kanalit ega tali ega vintsi. Tundus et kõige lihtsam oli seda tööd lihtsalt kallaku peal teha
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks